~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Nieuwe meters....

Show je eigen fiets of andere mooie bouwsels die je bent tegengekomen.
Springer2003
Forum Member
Forum Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:18
Zo ja, wat voor type: Springer
Bouwjaar: 2003

Nieuwe meters....

Bericht door Springer2003 »

Als extraatje een toerenteller en een oliedrukmeter geplaatst, ik twijfel nog aan een voltmeter omdat ik merk dat door het verlaagde stationair lopen bij warme motor (+/- 700 rpm) de accu wat leegloopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Gerry »

Springer2003 schreef: ik twijfel nog aan een voltmeter omdat ik merk dat door het verlaagde stationair lopen bij warme motor (+/- 700 rpm) de accu wat leegloopt.
Daar gaat hij toch niet meer van laden :lol:
(maar dan moet je hem op 850/900 rpm zetten, dan heb je daar geen last van.. en dat is gewoon de fabriek spec)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Springer2003
Forum Member
Forum Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:18
Zo ja, wat voor type: Springer
Bouwjaar: 2003

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Springer2003 »

Ik weet het, oliedruk- oplaad- en lagerproblemen, maar dat lage stationair draaien is juist een van de redenen om een harley te hebben...
Springer2003
Forum Member
Forum Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:18
Zo ja, wat voor type: Springer
Bouwjaar: 2003

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Springer2003 »

Op de foto zie je een Baron gauge housing voor de toerenteller, deze is 2 inch en nu zou ik graag aan de andere kant van het stuur de Voltmeter in dezelfde maat housing monteren.
Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Nieuwe meters....

Bericht door PS RoadKing »

als je nu al merkt dat je accu niet laadt bij lage toeren dan heb je toch geen voltmeter meer nodig?
maar even serieus.....ik ben best wel een metertjesfreak maar de voltmeter is voor mij de minst interessante; mijn oude Engelse motoren hadden altijd een amperemeter maar dat was noodzaak want die motoren waren altijd voorzien van 6 volt electra van het merk Lucas (Lucas, the Inventor of Darkness....)
mijn oude Volvo Amazon hangt vol met meters, ook een voltmeter en die staat altijd vast op 14 en de ene keer dat de dynamosteun afbrak was ik zo bezig met sturen dat de afwijkende voltmeter niet was opgevallen......
de enige meters waar ik regelmatig op kijk dat zijn de watertemperatuurmeter en de meters voor oliedruk en olietemperatuur, en die laatste vind ik de belangrijkste;
in moderne auto's vind ik de meters die de bandenspanning aangeven wel interessant, schijnt via de Garmin op de motor ook te kunnen, moet ik nog steeds eens proberen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef: in moderne auto's vind ik de meters die de bandenspanning aangeven wel interessant, schijnt via de Garmin op de motor ook te kunnen, moet ik nog steeds eens proberen
Dat is er wel Pieter,, ik zet er even een voorbeeld op

https://nl.aliexpress.com/item/M3-Draad ... autifyAB=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook voor de auto te kies en te keur

https://nl.aliexpress.com/item/Solar-Au ... autifyAB=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Gerry »

Springer2003 schreef:Op de foto zie je een Baron gauge housing voor de toerenteller,
Dat je niet zoiets heb genomen

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Springer2003
Forum Member
Forum Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:18
Zo ja, wat voor type: Springer
Bouwjaar: 2003

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Springer2003 »

PS RoadKing schreef:als je nu al merkt dat je accu niet laadt bij lage toeren dan heb je toch geen voltmeter meer nodig?
maar even serieus.....ik ben best wel een metertjesfreak maar de voltmeter is voor mij de minst interessante; mijn oude Engelse motoren hadden altijd een amperemeter maar dat was noodzaak want die motoren waren altijd voorzien van 6 volt electra van het merk Lucas (Lucas, the Inventor of Darkness....)
mijn oude Volvo Amazon hangt vol met meters, ook een voltmeter en die staat altijd vast op 14 en de ene keer dat de dynamosteun afbrak was ik zo bezig met sturen dat de afwijkende voltmeter niet was opgevallen......
de enige meters waar ik regelmatig op kijk dat zijn de watertemperatuurmeter en de meters voor oliedruk en olietemperatuur, en die laatste vind ik de belangrijkste;
in moderne auto's vind ik de meters die de bandenspanning aangeven wel interessant, schijnt via de Garmin op de motor ook te kunnen, moet ik nog steeds eens proberen
Die watertemperatuurmeter is wel een leuk idee.....
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Gerry »

Springer2003 schreef: Die watertemperatuurmeter is wel een leuk idee.....
Een water meter al ;) :lol:
dat je kunt zien als het gaat regenen :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Springer2003
Forum Member
Forum Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:18
Zo ja, wat voor type: Springer
Bouwjaar: 2003

Re: Nieuwe meters....

Bericht door Springer2003 »

Gerry schreef:
Springer2003 schreef:Op de foto zie je een Baron gauge housing voor de toerenteller,
Dat je niet zoiets heb genomen

Afbeelding
Deze springer heb ik meegenomen uit Amerika en wil ik zoveel mogelijk houden zoals hij is, dus geen dingen vervangen maar op z'n hoogst wat extra's toevoegen en daar ben ik nu voorzichtig mee bezig!
Bovendien vind ik al die losse klokjes ook bijdragen aan de retrosfeer van de springer, ach ja.....
Plaats reactie