~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley Amsterdam

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

Rico schreef:"Geflaneerd ", toe maar weer Piet. Ik sjok meestal gewoon wat rond. :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Harley Amsterdam

Bericht door PS RoadKing »

Gerry schreef:
PS RoadKing schreef:ik hoorde onlangs in de wandelgangen dat HD Benelux druk in overleg is met een paar partijen om Amsterdam te voorzien van een dealer, zouden investeerders zijn die niet "uit het wereldje" komen; HD zou de lokatie liever wat zuidelijker zien, bijvoorbeeld richting Hoofddorp om wat beter de regio Leiden/Den Haag te bedienen
Nou Pieter.. hoe is het in je wandelgang....het laat nu wel lang op zich wachten ;)
net terug van een uiterst gezellig en geanimeerd samenzijn en diner met een aantal Harley adepten en tussen de diverse gerechten door wat rondgesnuffeld in de wandelgangen en het dealerschap Amsterdam ter sprake gebracht.......uit de wat mistige antwoorden kon ik opmaken dat een Amsterdams dealerschap in 2018 zeer onwaarschijnlijk is, zelfs 2019 is maar zeer de vraag; Harley Benelux is na drie faillissementen op rij in Amsterdam erg kritisch geworden tegenover mogelijke gegadigden en wil zekerheid dat ze het een tijdje, minstens een jaar of vijf, vol kunnen houden......
de huidige dealers vinden het (uiteraard) prima zo en ik kreeg het idee dat Harley Benelux er steeds minder hard op zit te wachten; alleen Harley USA vind het nog steeds onbestaanbaar dat er in deze country capital geen dealer is......
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

3 faillissementen... ik weet er maar 2..
Maar ja, wie heeft er ook nog zin in,, ik denk eerder dat er niemand is die er zin in heeft
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Scrooge »

Misschien tellen ze de andere vestiging van Harley World (in Apeldoorn) ook mee?

Of was SAFE motors voor Harley World de dealer in Amsterdam?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef:Misschien tellen ze de andere vestiging van Harley World (in Apeldoorn) ook mee?

Of was SAFE motors voor Harley World de dealer in Amsterdam?
Nee Safe was geen HD dealer , misschien tellen ze dat T-shirten winkelje mee in de reguliersbreestraat

Selling aan de amsteldijk verkocht vroeger nieuwe harleys. maar toen waren het nog Shovels, zo lang is dat wel geleden, dus die zullen ze ook wel niet bedoelen
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Harley Amsterdam

Bericht door PS RoadKing »

is mij ook niet helemaal duidelijk wat er bedoeld wordt, maar ik denk dat als je lijkt naar de Randstad dat daar in de afgelopen jaren relatief veel HD dealers failliet zijn gegaan in korte tijd: mevrouw Bokma, Den Haag (voormalig HCS, in feite Arie Molenaar) en Harley World Amsterdam; dan hebben we natuurlijk nog de eerdere faillissementen van Harley World Apeldoorn, Harley World Arnhem en Harley Rotterdam in de Berkenwoudsestraat (Safe). ;
Harley World was een verhaal apart; ergens rond 2002 opgestart door ene Hans Miedema, een slimme zakenjongen die geld had verdiend in de IT waar zijn laatste bedrijf overigens ook failliet ging (....), begon ca 2001 met Harley World in Arnhem maar dat ging al snel failliet maar in no time waren er Harley World in Apeldoorn en Amsterdam (2003); in december 2009 verkocht Miedema de zaak aan J&D Holding (hr en mevr Lauffer, die er al werkten) en toen was het snel bekeken en in de herfst 2010 ging Harley World failliet; er was toen overigens ook een BV met de naam Harley World Stabels, een paardenfokkerij van vriend Miedema in Lexmond, maar dat terzijde; in 2011 verscheen Simone Bokma op het toneel en hoe dat afliep weten we........
Opvallend vind ik dat de dealers die ontstaan zijn als eenmanszaakje in een nissenhut en met hard werken als familiebedrijf zijn ontwikkeld het nog steeds erg goed doen, ik kijk dan naar Jan Leek in Alkmaar, Van Velzen met nu zoon Marco in Amersfoort en Jan Oude Monnik in Vroomshoop-> Hengelo; Ron de Graaf doet het in Rotterdam/Nieuwerkerk nu ook al 5 jaar erg goed;
en ja......het zal niet meevallen om nu met de huidige grondprijzen en loonkosten een geheel nieuwe tent op te bouwen
Gebruikersavatar
boes
Forum Member
Forum Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 dec 2014 22:26
Zo ja, wat voor type: FLHT
Bouwjaar: 2000
Locatie: Midden Gelderland

Re: Harley Amsterdam

Bericht door boes »

Harley world Arnhem was er al eerder dan 2001. Ik vond die meneer Miedema altijd al een rare kwast. :shutup2: :shutup2:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

boes schreef: Ik vond die meneer Miedema altijd al een rare kwast. :shutup2: :shutup2:
:lol: :lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Harley Amsterdam

Bericht door PS RoadKing »

boes schreef:Harley world Arnhem was er al eerder dan 2001
ja klopt, denk ergens rond 1996
Gebruikersavatar
boes
Forum Member
Forum Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 dec 2014 22:26
Zo ja, wat voor type: FLHT
Bouwjaar: 2000
Locatie: Midden Gelderland

Re: Harley Amsterdam

Bericht door boes »

Gerry schreef:
boes schreef: Ik vond die meneer Miedema altijd al een rare kwast. :shutup2: :shutup2:
:lol: :lol: :lol:
En dan zeg ik het nog netjes. :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie