~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley-Davidson Softail Sport Glide

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Heritage1962
Forum Member
Forum Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jan 2015 22:22
Zo ja, wat voor type: Heritage softai
Bouwjaar: 2009

Re: Harley-Davidson Softail Sport Glide

Bericht door Heritage1962 »

Ik vind hem best mooi
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: Harley-Davidson Softail Sport Glide

Bericht door Street Warrior »

Gerry schreef:
Street Warrior schreef:eindelijk vloeistofkoeling
Nou behalve die 750 heeft er niet 1 model nog vloeistofkoeling hoor .
ze hebben nu allemaal een olie koeler
De V-ROD, Electra Glide Ultra Limited, Tri Glide Ultra Trike en de CVO Limited hebben allemaal vloeistofkoeling zover ik weet.
Screw it, Let's Ride 8-)
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley-Davidson Softail Sport Glide

Bericht door Gerry »

Nou misschien geloof je het zo ....air cooled

>> http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... ide_18.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

>> http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... ted_18.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

>> http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... a%2017.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die dealer in rotterdam vertelde het aan mij .. dus verder weet ik het ook niet
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Harley-Davidson Softail Sport Glide

Bericht door Scrooge »

Street Warrior schreef:
Gerry schreef:
Street Warrior schreef:eindelijk vloeistofkoeling
Nou behalve die 750 heeft er niet 1 model nog vloeistofkoeling hoor .
ze hebben nu allemaal een olie koeler
De V-ROD, Electra Glide Ultra Limited, Tri Glide Ultra Trike en de CVO Limited hebben allemaal vloeistofkoeling zover ik weet.
Enige nuance. De V-ROD is uit productie genomen. Wat betreft de nieuwe motoren;

Premium persberichten: Drie nieuwe 2017 Milwaukee-Eight-motorblokken Harley-Davidson (23-aug-2016)
Nieuwsmotor schreef:Nieuwe Milwaukee-Eight-motorblokken drijven ieder 2017 Harley-Davidson Touring- en Trike-model aan. Milwaukee-Eight-motorblokken zijn er in twee groottes en drie varianten:
- Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) met precisie-oliegekoelde cilinderkoppen voor de Street Glide Special, Road Glide Special, Road King/Road King Classic en - - Freewheeler modellen.
- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) met vloeistofgekoelde cilinderkoppen voor de Ultra Limited/Ultra Limited Low, Road Glide Ultra en Tri Glide Ultra modellen.
- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 CID,1870cc) met vloeistofgekoelde cilinderkoppen voor de CVO Limited en CVO Street Glide modellen.

...
Dit is een vertaling die voor rekening komt van Nieuwsmotor.

In een nieuwsbericht 8 februari 2017 "HARLEY-DAVIDSON ROAD KING SPECIAL DELIVERS ALL-NEW STYLE AND ATTITUDE POWERED BY THE MILWAUKEE-EIGHT ENGINE " spreekt Harley-Davidson enkel over oliekoeling voor de Milwaukee-Eight engine:
Heat Management The Milwaukee-Eight engine offers improved rider and passenger thermal comfort due to reduced heat absorption, increased heat rejection and a redesigned exhaust system. The Milwaukee-Eight 107 engine features a precision cooling strategy that targets a flow of oil around the hottest areas of the cylinder heads. A new knock sensor for each cylinder enables more-precise timing control. The rear exhaust pipe is repositioned and the exhaust catalyst is relocated to move heat away from the passenger. Idle speed is lowered from 1,000 rpm to 850 rpm.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Plaats reactie