~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

StreetBob 2018 proefrit door Marcel (Bike Hospital)

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

StreetBob 2018 proefrit door Marcel (Bike Hospital)

Bericht door Scrooge »

Lees op hun Facebook pagina dat Marcel van Bike Hospital een stukje is wezen sturen op de 2018 Dyna Softail StreetBob:

Streetbob 2018,
Ik was benieuwd hoe de nieuwe softail modellen rijden, naast technieker ben ik ook motorrijder en het liefst op een Harley .
Nu is harley sterk in marketing dus een testrit vind ik betrouwbaarder.
Ik rij beroepsmatig natuurlijk op alle types en jaartallen en heb zo mijn voorkeuren ook ivm mijn rijstijl, prive rij ik een FXR met een 107ci twincam blok 110Pk en 161Nm, hyperpro vering etc. etc. Dus qua vermogen en wegligging ben ik wel wat gewend(verwend).
De proefrit was mogelijk gemaakt door de collegas van Harley-Davidson Rotterdam.
De proefrit: vanaf Nieuwerkerk a/d IJssel
Over de dijk naar Moordrecht door naar Gouda daar de brug over en de ijsseldijk naar Gouderak en door naar Krimpen a/d IJssel daar de brug weer over en langs de nieuwe maas naar Rotterdam en daar de A16 op naar de A20 en terug naar Nieuwerk a/d IJssel, veel bochten en verschillende soorten/kwaliteiten wegdek.

De motor voelt overall gewoon goed aan,solide en je merkt ook dat hij lichter is dan zijn voorgangers. Eerst even wennen en kijken wat de motor doet maar ik had snel vertrouwen in de wegligging, voorrem werkt ook prima ik heb geen enkel moment de noodzaak voor een dubbele voorschijf gevoeld. De achterrem daarintegen doet niet veel. Het 107 M8 blok heeft voldoende vermogen maar je merkt wel dat hij wat schraal staat afgesteld. De dijken zijn een perfect speelveld de streetbob stuurt strak en zeker je merkt echt dat het frame een stuk stijver is. Na een beetje meer vertrouwen en de juiste bocht toch de linker step aan de grond ;) . De vering is ook een stuk beter dan voorheen al vind ik de demping wat te stug wat je vooral merkt met een oneven wegdek dan is het comfort een stuk minder. Op de snelweg is het ook goed toeven, vermogen genoeg en ook boven de wettelijk toegestane snelheden blijft hij stabiel.
Al met al dus een positieve ervaring.Natuurlijk is er voor mijn rijstijl nog wat te verbeteren aan de afstelling en de vering en omdat de meeste mensen er toch een andere uitlaat op willen zal de afstelling zo wie zo moeten worden aangepast (ik zeg Thundermax 8-) )
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Plaats reactie