~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

@ nieuwe sportster modellen

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
buell killer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 16 feb 2017 19:24
Zo ja, wat voor type: Lowrider s
Bouwjaar: 2017

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door buell killer »

Hoeve deze dingen niet aan euro 4 te voldoen?.................
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Gerry »

Lightracer schreef: Sporsters zijn best cool. Ratio van koppel en gewicht zijn goed in balans.
Volgens mij is er ook niemand die ergens geschreven heeft dat ze niet goed rijden ..
het zijn de fijnst rijdende HDtjes..
ik heb er nooit 1 gehad want ik ben 2m.. maar ik heb er wel een paar keer op gereden.
maar een feit is, dat er veel op beginnen en dat ze bijna allemaal toch in een korte tijd overstappen op een onhandige grote van (volgens jou) 460 kilo ;)
dus als mensen hier dan vragen,,wat zal ik kopen,, dan is het advies altijd , sla het sport sterretje over.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door zijlvaart67 »

buell killer schreef:Hoeve deze dingen niet aan euro 4 te voldoen?.................
Alle nieuwe modellen moeten vanaf 1 januari 2016 aan deze norm (richtlijn 98/69/EC) voldoen en alle bestaande modellen vanaf 1 januari 2017.

Meestal is dit een hele slechte insteek voor een motorblok, maar dat weten we allemaal wel..

Standaard naar de vermogensbank om de begrenzing eruit te laten halen; is simpelweg beter voor je fiets..
Gebruikersavatar
Lightracer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:43
Zo ja, wat voor type: XL1200C
Bouwjaar: 2013

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Lightracer »

Gerry schreef:
Lightracer schreef: Sporsters zijn best cool. Ratio van koppel en gewicht zijn goed in balans.
Volgens mij is er ook niemand die ergens geschreven heeft dat ze niet goed rijden ..
het zijn de fijnst rijdende HDtjes..
ik heb er nooit 1 gehad want ik ben 2m.. maar ik heb er wel een paar keer op gereden.
maar een feit is, dat er veel op beginnen en dat ze bijna allemaal toch in een korte tijd overstappen op een onhandige grote van (volgens jou) 460 kilo ;)
dus als mensen hier dan vragen,,wat zal ik kopen,, dan is het advies altijd , sla het sport sterretje over.
Wat is nu je punt?
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Gerry »

Lightracer schreef: Wat is nu je punt?
Dat is het punt
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door zijlvaart67 »

Voordat ik m'n huidige motor kocht, heb ik 2x proefgereden op een Sportster 1200, maar zelfs die (als grootste broer) waren niet vooruit te trappen..

Ik kan me goed voorstellen dat dat type inderdaad snel verveelt..
Kwajoep

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Kwajoep »

als lightracer is een 1200 sportster al aan de zware kant.... en ervaar je snelheid al heeeeel anders. ;)

Ik heb ooit een Gilera SP02 gehad, daarbij was er geen sprake van gas geven maar er was schijnbaar alleen een aan/uit knop, een maat van me wilde daar wel eens een stukkie op rijden (had zelf een 1200 sportster) volgens mij heeft hij in zijn broek gescheten toen hij terug kwam.... :lol_bord: naar mijn mening een van de lekkerste motoren die ik gehad heb, iets meer als 100kg en gaan als de brandweer (top ligt natuurlijk niet zo hoog, maar wat was hij snel) :respect1:
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Street Warrior »

De reden dat ik een Street rijd was ondermeer de rit op een Sportster :shutup2:
En nu word de Street weer met argusogen bekeken maar dat boeit me niet zoveel.
Mijn fiets mijn genot :giveup:
Screw it, Let's Ride 8-)
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Observer »

Street Warrior schreef:De reden dat ik een Street rijd was ondermeer de rit op een Sportster :shutup2:
En nu word de Street weer met argusogen bekeken maar dat boeit me niet zoveel.
Mijn fiets mijn genot :giveup:
Een Street is top! :thumbsup: (maar ik vind een Sportster een leuke bike met veel mogelijkheden om er iets moois van te (laten) maken)
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: @ nieuwe sportster modellen

Bericht door Street Warrior »

Observer schreef:
Een Street is top! :thumbsup: (maar ik vind een Sportster een leuke bike met veel mogelijkheden om er iets moois van te (laten) maken)
Mee eens, heb ook met genot de nieuwe Sportser bekeken maar op een of andere manier vond ik het gewicht, op de Sportster die ik heb proefgereden 2 jaar terug, nogal "hoog" zitten en had het gevoel dat ik een bochtje met lage snelheid omviel.
Screw it, Let's Ride 8-)
Plaats reactie