~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

H.D. Amsterdam

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Scrooge »

Het Amsterdam Chapter was een tijdje "dealervrij" nadat bij Harleyworld het licht was uitgedaan. Toen weer opgepikt door de dealer maar dat is vanaf het begin geen liefdevolle relatie geweest. Misschien wordt het nu beter opgepakt. Ze zitten op hetzelfde industrieterrein.

Die regel van dat Chapter vind ik trouwens maar een raar verhaal. In de US geldt het in ieder geval niet. Veel "kleinere" dealers hebben daar geen eigen HOG Chapter.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door PS RoadKing »

dat een dealer een Chapter moet optuigen is een beetje te kort door de bocht, maar in Nederland wordt het wel van de dealer verwacht, in de VS kom je inderdaad Chapterloze dealers tegen om welke reden dan ook; een HOG Chapter zonder dealer is niet mogelijk
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Observer »

PS RoadKing schreef: 08 feb 2019 16:21 dat een dealer een Chapter moet optuigen is een beetje te kort door de bocht, maar in Nederland wordt het wel van de dealer verwacht, in de VS kom je inderdaad Chapterloze dealers tegen om welke reden dan ook; een HOG Chapter zonder dealer is niet mogelijk
In Nederland wordt het van een dealer verwacht? Wie verwacht dat dan? De Harley Davidson Company? Dat zou dan een beetje selectief beleid zijn als het in NL wel wordt verwacht en in bijvoorbeeld de USA niet. Ik denk eerder dat het een algemene regel is wanneer iemand met het idee komt om een HOG chapter op te richten, bij een lokale dealer gaat informeren wat de mogelijkheden tot samenwerking zijn. Een dealer zal afwegen wat het voor hem/haar kan opleveren op langere termijn want uiteindelijk moet de schoorsteen roken. Je kan niet leven van een paar hangouderen die alleen maar komen halen.
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Gerry »

Observer schreef: 09 feb 2019 11:32 Een dealer zal afwegen wat het voor hem/haar kan opleveren op langere termijn want uiteindelijk moet de schoorsteen roken. Je kan niet leven van een paar hangouderen die alleen maar komen halen.
Of anders even aan je vriendin ,,Simone,, vragen, die weet precies hoe het niet moet.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Observer »

Gerry schreef: 09 feb 2019 13:16
Observer schreef: 09 feb 2019 11:32 Een dealer zal afwegen wat het voor hem/haar kan opleveren op langere termijn want uiteindelijk moet de schoorsteen roken. Je kan niet leven van een paar hangouderen die alleen maar komen halen.
Of anders even aan je vriendin ,,Simone,, vragen, die weet precies hoe het niet moet.
Och, mn mooie Simoontje....hoe zou het met haar gaan?
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door PS RoadKing »

Observer schreef: 09 feb 2019 11:32
PS RoadKing schreef: 08 feb 2019 16:21 dat een dealer een Chapter moet optuigen is een beetje te kort door de bocht, maar in Nederland wordt het wel van de dealer verwacht....
In Nederland wordt het van een dealer verwacht? Wie verwacht dat dan? De Harley Davidson Company?...…………..
een stukje tekst van HD BLX toen ze nog zoekende waren naar een dealert in Adam
WP_20190209_001 (2).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Observer »

Nou da's duidelijk Piet! Nou goed, Ik vind het op zich ook wel een goed instrument om je klanten op die manier aan je te binden. Daar kun je als ondernemer zeer zeker je voordeel mee doen. Maar misschien heb ik wat meer moeite met het feit dat bepaalde zaken je worden opgelegd maar als authorized HD-dealer ontkom je nou eenmaal niet aan een aantal van die 'verplicht'-zaken. Ik hoop in elk geval voor HD Amsterdam dat het ze gaat lukken om daar het hoofd boven water te houden, aan de nieuwe eigenaar zal het niet liggen denk ik zo.
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Dyna2017
Forum Member
Forum Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2018 16:23
Zo ja, wat voor type: low rider
Bouwjaar: 2017

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Dyna2017 »

Ze hebben nu ook een website https://www.harleydavidsonamsterdam.nl/nl-nl
Ga woensdag eens kijken.
Kwajoep

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door Kwajoep »

Ik ga hem van de week weer van stal halen, een leuk eerst ritje.... nadat ik de achter bumper van mijn vierwieler heb vervangen :alarm:
Gebruikersavatar
bazz
Active Member
Active Member
Berichten: 18407
Lid geworden op: 28 sep 2013 07:05
Zo ja, wat voor type: Rt
Bouwjaar: 1999
Locatie: eerste brug links

Re: H.D. Amsterdam

Bericht door bazz »

Kwajoep schreef: 13 feb 2019 22:57 Ik ga hem van de week weer van stal halen, een leuk eerst ritje.... nadat ik de achter bumper van mijn vierwieler heb vervangen :alarm:
is ie deraf gefalle of zo :lol:
Ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren.
Plaats reactie