~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Lekdijk bij Lopik

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door PS RoadKing »

het is echt niet die ene gestoorde scheurneus maar meer het feit dat de ene kudde na de andere voorbij komt; ik heb zelf een jaar of tien aan een heel fraai stukje Lingedijk gewoond en, het is moeilijk uit te leggen waarom, na een paar uur heb je het echt wel gehad met die hordes motoren waarbij het uitlaatgeluid niet het enige vervelende is; overigens maken groepen Harley's wel de meeste herrie;
dat ze stukjes dijk afsluiten voor wie dan ook vind ik verder niet iets om me druk over te maken; kwam er de laatste jaren toch al nauwelijks en als een groep motorrijders mij uitnodigt voor een dijkenrit ga ik in principe ook niet mee, zeker niet in het weekend; vind er niets aan om door het gekrioel van motoren, auto's, klassiekerclubs, fietsers, e-bikers, wielrennerpelotons, tractoren, wandelaars, honduitlaters en kinderwagens te moeten slalommen om uiteindelijk bij een terras aan te komen waar geen plek vrij is :mrgreen:
nee, er zijn gelukkig nog genoeg rustige plekjes waar je de omwonenden (en jezelf) minder tot last bent , en mocht ik om wat voor reden dan ook een stukkie dijk moeten pakken dan doe ik dat wel op maandagmorgen :thumbsup:
Gebruikersavatar
pindapotje
Forum Member
Forum Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 mei 2016 20:51
Zo ja, wat voor type: FLSTF
Bouwjaar: 1997
Locatie: Amersfoort

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door pindapotje »

Scrooge schreef: Maar handhaven niet nodig? :roll:

:shutup2:
:lol: :lol: top toch , kunnen we er dus gewoon overheen
Gebruikersavatar
110Sherwood
Forum Member
Forum Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:24

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door 110Sherwood »

:mrgreen: Ger, ik woon zelf een kilometer of 5 van een "sport"-vliegveldje. Daar genieten we zomers ook ontzettend van als we in de tuin zitten. Volgens mij gaan die figuren de lucht in met motorblokjes waar alleen een uitlaatbocht aan zit, want daar geleden blijkbaar geen regels voor fatsoenlijke geluiddempers..... Ik heb al op Marktplaats gekeken, of er nog eens een Flak aangeboden wordt. ;)
Gerry schreef:
110Sherwood schreef: Ondanks, dat ik bepaald gefrustreerd raak door dit type onzinnige en kneuzerige bestuurlijke besluitvorming, kan de uiteindelijke conclusie helaas niet anders zijn, dan dat er weer een bepaald type rijder voor heeft gezorgd, dat "men" zich in Lopik geroepen voelde om daar iets tegen te doen. :kwaad:

Jij, wij de harley rijders misschien wel. Er rijd geen harley die onder 110 dB komt

Mijn broer woont aan een leuk dijkje . dat is een route die veel door motor groepen wordt gebruikt
en als je daar in de tuin zit , dan is het op een zonnige dag net oorlog tussen 10 uur en 1700 uur .
en dat komt niet door de snelheid waar mee gereden wordt maar door die tering herrie .
Ik doe daar zelf met veel plezier aan mee , en mijn broer is ook een motorliefhebber dus die vind het ook alleen maar leuk,
maar kan me ook voorstellen als je geen liefhebber bent , dat je daar knettergek van wordt
Ceci n'est pas un sous-titre! :koffie:
Mensen hebben kwaliteiten, de mensheid heeft er geen. :huilzwaai:
Voor de kortzichtige biedt ook Hubble onvoldoende perspectief. :ugeek:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60322
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Gerry »

110Sherwood schreef::mrgreen: Ger, ik woon zelf een kilometer of 5 van een "sport"-vliegveldje. Daar genieten we zomers ook ontzettend van als we in de tuin zitten. Volgens mij gaan die figuren de lucht in met motorblokjes waar alleen een uitlaatbocht aan zit, want daar geleden blijkbaar geen regels voor fatsoenlijke geluiddempers..... Ik heb al op Marktplaats gekeken, of er nog eens een Flak aangeboden wordt. ;)
Nou dat is idd waar ja .. er is geen vliegtuig klein of groot zelf deltavliegers
niks heeft een uitlaat.. die spannen echt de kroon met herrie maken. ik heb dat ook nooit begrepen

..............................................................................
meer als dit is het meestal niet .. ik heb op lelystad wel is lopen kijken,, maar ze hebben echt allemaal alleen een header met een pijpje naar buiten

Afbeelding

of nog minder zoals dit

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door mr_brakke »

het is van de zotte hoor op die Lekdijk
we reden er afgelopen jaar nog met Dick en een hele groep van hier.
naast dat het slalommen tussen de fietsers is en je voortdurend met een hand de tegemoet rijdende motorrijders groet (zwaaihandje kopen ?) is het voor de omwonende geen doen natuurlijk
en vroeger hadden we Ruudje. die liet zijn uitlaat altijd ploffwn bij het inhalen van wielrenners... hahaha.. schoten de berm in van schrik en een lol dat hij dan had.
Tja dan krijg je het er van....

in de Eiffel gooien ze olie op de weg in bepaalde bochten om de motorrijders te weren die daar "circuitje" rijden.

leven en laten leven, maar we hebben het ook deels zelf in de hand
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Scrooge »

RTV Utrecht
Bewoners: motorverbod Lekdijk genegeerd

LOPIK - Motorrijders hebben zich afgelopen weekend nog niet gehouden aan het verbod op de Lekdijk tussen Lopik en Schoonhoven. Dat zeggen omwonenden.

Motorrijders moesten voor het eerst op zaterdag en zondag omrijden via de Zijdeweg en de N210.

Het verbod is volgens bewoners hard nodig. De motorrijders veroorzaken volgens hen voor overlast en gevaarlijke situaties.

Het motorverbod is een proef en geldt tot en met oktober. Pas eind deze maand wordt een bord neergezet om motorrijders te wijzen op de maatregel.
Goh, geen aanwijzing van de maatregel (bord wordt pas eind van de maand geplaatst) en dan verbolgen zijn dat motorrijders zich niet houden aan het "verbod". :toppie:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door mr_brakke »

hahahaha... Holland op zijn smalst hoor.
We wonen echt in freaking Madurodam :giveup:
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
110Sherwood
Forum Member
Forum Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:24

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door 110Sherwood »

:mrgreen: ik heb dus maar eens gebeld met de Haagse afvaardiging voor de luchtvaart. En gevraagd, of er voor die bromvliegen, net als voor ons asfaltridders ook normeringen bestaan voor wat betreft het geproduceerde geluid. Ja, dus. Elk vliegend en gekentekend vliegvehikel moet voldoen aan bepaalde geluidsnormen, qua uitlaatgeluid.

De ongein is echter, dat de meeste herrie van zo'n luchtbrommer niet wordt veroorzaakt door de uitlaat, maar door de propellor(s). Zegge ze. Toch verrot jammer, dat wij bemeten worden terwijl we stilstaan, want dan kunnen we de spaken niet de schuld geven.... :roll:
Gerry schreef:
110Sherwood schreef::mrgreen: Ger, ik woon zelf een kilometer of 5 van een "sport"-vliegveldje. Daar genieten we zomers ook ontzettend van als we in de tuin zitten. Volgens mij gaan die figuren de lucht in met motorblokjes waar alleen een uitlaatbocht aan zit, want daar geleden blijkbaar geen regels voor fatsoenlijke geluiddempers..... Ik heb al op Marktplaats gekeken, of er nog eens een Flak aangeboden wordt. ;)
Nou dat is idd waar ja .. er is geen vliegtuig klein of groot zelf deltavliegers
niks heeft een uitlaat.. die spannen echt de kroon met herrie maken. ik heb dat ook nooit begrepen

..............................................................................
meer als dit is het meestal niet .. ik heb op lelystad wel is lopen kijken,, maar ze hebben echt allemaal alleen een header met een pijpje naar buiten
Ceci n'est pas un sous-titre! :koffie:
Mensen hebben kwaliteiten, de mensheid heeft er geen. :huilzwaai:
Voor de kortzichtige biedt ook Hubble onvoldoende perspectief. :ugeek:
Gebruikersavatar
Lazy Jack
Active Member
Active Member
Berichten: 6547
Lid geworden op: 01 jun 2013 15:20
Zo ja, wat voor type: Night Train
Bouwjaar: 2006
Locatie: Poort van Brabant

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Lazy Jack »

Ik word hier op de dijk nog het meest gek van al die wielrennersploegjes die voorbij komen en nog te beroerd zijn om achter elkaar aan te rijden.
Maar dat ligt dus niet aan het geluid wat ze produceren :lol:

Maar als je overal op gaat letten, kun je al snel ergens gek van worden....
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60322
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Gerry »

,,Nou auto's ook maar verbieden dan ;)

Frontale botsing op Lekdijk
Op de Lekdijk Oost in Lopikerkapel zijn vanavond even na 18:00 uur twee auto's op elkaar gebotst. Er vielen geen gewonden.

Redactie 15-04-17, 18:53 Laatste update: 18:54
Twee auto's botsten frontaal op elkaar
Twee auto's botsten frontaal op elkaar © Sem van der Wal
Twee auto’s reden ter hoogte van de Radiolaan frontaal tegen elkaar aan.
Eén auto kwam hierbij in een weiland tot stilstand.
De inzittenden van de auto’s zijn gecontroleerd door ambulancepersoneel, maar uiteindelijk hoefde niemand mee in de ambulance.
De politie handelt het ongeluk verder af.
De schade aan beide auto’s is groot.
Hoe het ongeluk kon gebeuren is niet bekend.

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie