~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Lekdijk bij Lopik

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
110Sherwood
Forum Member
Forum Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:24

Lekdijk bij Lopik

Bericht door 110Sherwood »

:kwaad: :kwaad: Hoorde vanochtend op Radio M Utrecht, dat de gemeente Lopik per dit weekeinde motorrijders verbiedt om over een deel van de Lekdijk te rijden. Er komt nog een bord te staan bij de "ingang" van het verboden gebied. :shoot:
Ondanks, dat ik bepaald gefrustreerd raak door dit type onzinnige en kneuzerige bestuurlijke besluitvorming, kan de uiteindelijke conclusie helaas niet anders zijn, dan dat er weer een bepaald type rijder voor heeft gezorgd, dat "men" zich in Lopik geroepen voelde om daar iets tegen te doen. :kwaad:

De dwaling ontstaat dan vervolgens, om de totale, wereldwijde groep motorrijders een verbod op te leggen, in plaats van ordehandhavers opdracht te geven, om degenen die vinden dat ook ongeschreven fatsoensregels niet voor hen gelden, te gaan verbaliseren. Een 60km/u-, of voor mijn part een 30km/u maximum snelheid instellen, laat dan in ieder geval degenen die zich wel als sociale genieter van een mooie hobby kunnen gedragen, de ruimte om die mooie dijkroute te verkennen.

Waar ik bang voor ben, is dat dit voor nog meer plaatselijke bestuurders een LED voorbeeld Lichtend én Dom) gaat vormen, om dezelfde weg van de minste weerstand (= op zijn beurt dus ook de meest a-sociale) te gaan berijden. Alleen dan niet op een motor.... Dus hoezeer ik ook die maatregel afkeur als een vorm van wanbestuur, de aanleiding is door collega-hobbyisten gegeven...... :evil:
Ceci n'est pas un sous-titre! :koffie:
Mensen hebben kwaliteiten, de mensheid heeft er geen. :huilzwaai:
Voor de kortzichtige biedt ook Hubble onvoldoende perspectief. :ugeek:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Gerry »

110Sherwood schreef: Ondanks, dat ik bepaald gefrustreerd raak door dit type onzinnige en kneuzerige bestuurlijke besluitvorming, kan de uiteindelijke conclusie helaas niet anders zijn, dan dat er weer een bepaald type rijder voor heeft gezorgd, dat "men" zich in Lopik geroepen voelde om daar iets tegen te doen. :kwaad:

Jij, wij de harley rijders misschien wel. Er rijd geen harley die onder 110 dB komt

Mijn broer woont aan een leuk dijkje . dat is een route die veel door motor groepen wordt gebruikt
en als je daar in de tuin zit , dan is het op een zonnige dag net oorlog tussen 10 uur en 1700 uur .
en dat komt niet door de snelheid waar mee gereden wordt maar door die tering herrie .
Ik doe daar zelf met veel plezier aan mee , en mijn broer is ook een motorliefhebber dus die vind het ook alleen maar leuk,
maar kan me ook voorstellen als je geen liefhebber bent , dat je daar knettergek van wordt
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
110Sherwood
Forum Member
Forum Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:24

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door 110Sherwood »

:mrgreen: Nou, Gerry, het schijnt dat de plastic buikschuivers daar ook bepaald een kwalijke rol hebben gespeeld. Waarmee ik ons bepaald niet wil vrijpleiten :zzsoft:
Gerry schreef:
110Sherwood schreef: Ondanks, dat ik bepaald gefrustreerd raak door dit type onzinnige en kneuzerige bestuurlijke besluitvorming, kan de uiteindelijke conclusie helaas niet anders zijn, dan dat er weer een bepaald type rijder voor heeft gezorgd, dat "men" zich in Lopik geroepen voelde om daar iets tegen te doen. :kwaad:

Jij, wij de harley rijders misschien wel. Er rijd geen harley die onder 110 dB komt

Mijn broer woont aan een leuk dijkje . dat is een route die veel door motor groepen wordt gebruikt
en als je daar in de tuin zit , dan is het op een zonnige dag net oorlog tussen 10 uur en 1700 uur .
en dat komt niet door de snelheid waar mee gereden wordt maar door die tering herrie .
Ik doe daar zelf met veel plezier aan mee , en mijn broer is ook een motorliefhebber dus die vind het ook alleen maar leuk,
maar kan me ook voorstellen als je geen liefhebben bent , dat je daar knettergek van wordt
Ceci n'est pas un sous-titre! :koffie:
Mensen hebben kwaliteiten, de mensheid heeft er geen. :huilzwaai:
Voor de kortzichtige biedt ook Hubble onvoldoende perspectief. :ugeek:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Gerry »

Nou, begrijp me niet verkeerd , want ik word als 1 van de eerste moe van al die regeltjes .
daar mag je niet heen in een ouwe auto en daar mag je niet op met de motor ,
ik reed vd week via de Ijweg vanaf hoofddorp naar nieuw vennep toen kwam ik op dat stukje denk ik over 80 verkeers drempels
je wordt er helemaal gek van ..
maar de gem HD rijder spant toch wel de kroon met geluidsoverlast .. dus we dragen allemaal ons steentje bij .
tis altijd makkelijk om anderen de schuld te geven .
ik rij vrij veel, en zoveel gasten op supersport motoren die achterlijk hard rijden zie ik ook zelden of nooit
dat zijn van die vooroordelen die ik op straat bijna nooit tegen kom
.......................................................................
Als ik bij broertje zit en er komen 30 goldwings langs.. dan zie je ze hooguit maar hoort niks , dus daar zit de ergenis in elk geval niet
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Scrooge »

Gerry schreef:ik reed vd week via de Ijweg vanaf hoofddorp naar nieuw vennep toen kwam ik op dat stukje denk ik over 80 verkeers drempels
Man, dat zijn geen drempels :? ... dat zijn muurtjes :shock: . Wat een stuk ellende is dat.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Gerry »

Gerry schreef:ik reed vd week via de Ijweg vanaf hoofddorp naar nieuw vennep toen kwam ik op dat stukje denk ik over 80 verkeers drempels
Scrooge schreef:Man, dat zijn geen drempels :? ... dat zijn muurtjes :shock: . Wat een stuk ellende is dat.
:lol: :lol: Ja ik weet ook niet wat voor imbeciel dat heeft bedacht , maar het is niet te doen. (je zal er wonen) :? :roll:
ik wil niet overdrijven , maar over een km of 5 leggen ze om de 100m
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
110Sherwood
Forum Member
Forum Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:24

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door 110Sherwood »

:mrgreen: Tja, en wat er vaak bereikt wordt, is flink accelereren door elke bestuurder die over de drempel is. Funest voor geluidhinder en funest voor uitstoot. Maar ja, het wachten is op zelfregulatie en wetgeving met een hoog i.q.......
Scrooge schreef:
Gerry schreef:ik reed vd week via de Ijweg vanaf hoofddorp naar nieuw vennep toen kwam ik op dat stukje denk ik over 80 verkeers drempels
Man, dat zijn geen drempels :? ... dat zijn muurtjes :shock: . Wat een stuk ellende is dat.
Ceci n'est pas un sous-titre! :koffie:
Mensen hebben kwaliteiten, de mensheid heeft er geen. :huilzwaai:
Voor de kortzichtige biedt ook Hubble onvoldoende perspectief. :ugeek:
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Scrooge »

110Sherwood schreef: :mrgreen: Tja, en wat er vaak bereikt wordt, is flink accelereren door elke bestuurder die over de drempel is.
:lol: dat ga jij op dat stukkie weg niet redden.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Twinwin
Forum Member
Forum Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jun 2016 07:33
Zo ja, wat voor type: FLSTC
Bouwjaar: 1997

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Twinwin »

Het is wachten op de eerste horeca in de binnenstad die gesloten wordt omdat de omwonenden last hebben van het uitgaanspubliek.
Je zou ook op een andere plek kunnen gaan wonen als je daar zoveel last van hebt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Lekdijk bij Lopik

Bericht door Scrooge »

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1581034 ... kdijk.html

Verbod voor motoren op Lekdijk

LOPIK - Lopik verbiedt motoren een stuk over de Lekdijk te rijden. Vanaf dit weekend begint een proef waarbij is afgesproken dat de zware tweewielers om moeten rijden via de Zijdeweg over de N210.

Het verbod kwam er vanwege de overlast die het gaf aan kleiner verkeer en omwonenden. Ook gebeurden er regelmatig ongelukken. Al jaren wordt gesproken over maatregelen, maar veel heeft dat tot nu niet opgeleverd.

Wethouder Gerrit Spelt verwacht dat handhaving op de Lekdijk niet nodig is. "Het leunt het meest op het draagvlak van de motorrijders zelf. We willen insteken op het principe leven en laten leven", zegt wethouder Gerrit Spelt.

Eind deze maand laat de wethouder een bord plaatsen om motoren op het verbod te attenderen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vanaf dit weekend een proef, maar pas eind van de maand een bord? :shock: Maar handhaven niet nodig? :roll:

:shutup2:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Plaats reactie