~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Doe er maar eentje!

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Street Warrior »

Bart schreef:Wat een gelul zeg.......
Zeg je wat je zegt omdat je denkt dat je dit hoort te zeggen om er bij te horen? Iedereen zijn mening hoor en alle respect voor iemand die z’n mening kan onderbouwen met zinnige argumenten.
Ik zeg niets om ergens bij te horen hoor Bart, dat kan me mijn reet roesten maar al dat gelul over klimaatverandering komt me onderhand mijn strot uit.
Zure regen, inderdaad Rico nooit geweest, gat in de ozonlaag, als sneeuw voor de zon verdwenen teveel CO2, ja hoor dat doen wij hier op dat kleine kloteplaneetje.
:kwaad:
Iemand enig idee hoe groot ons heelal eigenlijk is? Nee, dat weet niemand, maar verdomd als het niet waar is dat onze linkse klimaatmeute wel weet te vertellen dat net wij de oorzaak zijn van de stijgende CO2 waardes in de lucht, laat me niet lachen zeg.
Ik geloof meer in wat daarboven gebeurd buiten ons bereik (oa de Milankovich Cyclus). dan wat er hier op dit planeetje gebeurd als het over klimaatverandering gaat.
Een paar linkse studentikoze klimaatfreaks denken de wijsheid in pacht te hebben, ik denk dat de astrologische kennis hier veel meer logische verklaringen voor heeft dan alle milieuclubs bij elkaar.
http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/20 ... s-ago.html
Screw it, Let's Ride 8-)
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Bart »

Moet ik hier nu echt op reageren? Wat moet je nu met zo iets? Wat ik al zei is dat ik een ieder z’n mening gun en die ook respecteer als het onderbouwd is met zinnige zaken. Ontkennen is de makkelijkste weg.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Pavel »

Rico schreef:Als het dan toch over klimaat moet gaan , waar is toch die zure regen gebleven waar we jaren geleden van die
horror verhalen over te horen kregen :?: :?
Yes Rico! Zure regen! bedankt voor dit voorbeeld.

Zure regen was een 'hype' in de jaren 80 omdat bossen kapot gingen en kalkstenen monumenten verbrokkelden. Nu hoor je er niemand meer over.
Hoe kan dat? omdat het probleem niet bestond? NEE, omdat het is opgelost.
Zure regen werd veroorzaakt door de uitstoot van zwaveldioxide en ammoniak door onder meer verkeer en electriciteitscentrales en landbouw. Er is toen strengere regelgeving gekomen die ervoor zorgde dat de industrie hun uitstoot moesten filteren, brandstof werd zwavelarm, mest werd geïnjecteerd ipv uitgespreid, katalysatoren kwamen op auto's. Hierdoor is het probleem binnen de perken gehouden.
Beetje onnozel om nu maar te zeggen dat het niet bestond.

Gat in de Ozonlaag? is zeker nog een probleem. Vergeten misschien dat we vroeger veel minder snel verbrandden in de zon dan nu? en dan vooral in gebieden als Australia etc.

Maar de zure regen laat zien dat problemen zijn op te lossen wanneer er werk van wordt gemaakt ipv de kop in het zand te steken. Is ook nog eens goed voor de economie (en innovatie), dus maakt het de 'rechtse' medemens ook nog eens blij. Nederland zou wanneer het hier een koploper zou spelen zichzelf weer eens wereldwijd op de kaart kunnen zetten als innovatieland en er schathemeltjerijk van kunnen worden. Dat gebeurt hier niet omdat het land vol zit met van die fossielen die elke verandering eng vinden en elk probleem toeschrijven aan de 'linkse elite'.
Dat blijkt ook weer uit deze discussie, en dat vind ik jammer. Jammer dat we problemen niet als kansen kunnen zien en er ons voordeel mee doen. In plaats daarvan wordt alles maar met een vrachtlading aan cynisme belachelijk gemaakt :sorry:

Over een paar jaar zullen we zien dat de Chinezen wel in dit gat springen (doen ze nu al) en volop inzetten op goedkope productie van zonnepanelen, etc. Wanneer ze daar dan veel winst mee gaan maken kunnen we ze ook weer aanvallen: Kijk die stomme Chinezen eens! het is niet eerlijk! Nee lieve mensen, wij wentelen ons liever in onze eigen ontevredenheid dan kansen te pakken. Maar ja, het ligt natuurlijk aan de kosmos, zo lees ik net
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Gerry »

Nou ja Pavel en Bart,, er wordt overal wat aan gedaan (als het maar niet te duur wordt voor de regering)
Ik mag met me snorscooter van 2009 (4 tact met Katalysator) die 1 op 35 loopt amsterdam niet meer in vanaf 01-01-2018
want ik vervuil de stad volgens het geleerde bestuur in Amsterdam :?
Maar Schiphol met ruim duizend vliegbewegingen per dag over de stad met turbine motoren daar hoor je niemand over ..
(die dingen lopen Kerosine ,das net zo vervuilend als diesel) -
dus voor simpele zielen als ik, is het beleid ook niet te begrijpen en daarom neem ik het ook niet meer serieus Pavel

https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... %20rijbaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Pavel »

Gerry schreef:Nou ja Pavel en Bart,, er wordt overal wat aan gedaan (als het maar niet te duur wordt voor de regering)
Ik mag met me snorscooter van 2009 (4 tact met Katalysator) die 1 op 35 loopt amsterdam niet meer in vanaf 01-01-2018
want ik vervuil de stad volgens het geleerde bestuur in Amsterdam :?
Maar Schiphol met ruim duizend vliegbewegingen per dag over de stad met turbine motoren daar hoor je niemand over ..
(die dingen lopen Kerosine ,das net zo vervuilend als diesel) -
dus voor simpele zielen als ik, is het beleid ook niet te begrijpen en daarom neem ik het ook niet meer serieus Pavel

https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... %20rijbaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier moet ik je dan wel weer gelijk in geven Ger. Hetzelfde in Rotterdam: oude auto's worden verboden in het centrum. Dat treft vooral de ouderen en mensen die met veel moeite nog een oud autootje kunnen veroorloven maar niet de lease rijders die voor de problemen zorgen. En tegelijkertijd juicht Rotterdam elk cruiseschip toe die hier naar binnen vaart. En moet je eens kijken wat die dingen uitstoten, dat staat niet in verhouding met die oude autootjes. Dat er raar beleid wordt ontwikkeld ben ik met je eens, maar het negeren van problemen die al lang en breed zijn bewezen is een andere zaak en dat gebeurde nu in dit draadje.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Gerry »

Pavel schreef: Dat er raar beleid wordt ontwikkeld ben ik met je eens, maar het negeren van problemen die al lang en breed zijn bewezen is een andere zaak en dat gebeurde nu in dit draadje.
Nou ja, al die milieu dingen waar ik wel last van heb en bij god het nut niet van in zie
(bv met die snorscoot,, en een paar jaar terug toen die oldtimers van 25 naar 40 jaar gingen .. als je toen uit je 8 cil de schone LPG haalde en weer op de veel vuilere benz ging rijden dan kwam je in aanmerking voor een overgangs regeling )
maakt dat ik niet meer geloof in al die oplossingen, ik zie die veranderingen meer als geldbinnenhark acties van gemeente of overheid.
want het brengt niks wat verder zin heeft
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Street Warrior »

Pavel, jullie mening is bewezen door wetenschappers die hand in hand met clubjes als Greenpeace door het land trekken. Inmiddels is er wereldwijd een minstens net zo grote schare wetenschappers die het tegendeel bewijzen. Maar ik ben wel klaar met dit draadje, heeft me al teveel energie gekost en energie daar ben ik zuinig op.....
Screw it, Let's Ride 8-)
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Doe er maar eentje!

Bericht door Pavel »

Street Warrior schreef:Pavel, jullie mening is bewezen door wetenschappers die hand in hand met clubjes als Greenpeace door het land trekken. Inmiddels is er wereldwijd een minstens net zo grote schare wetenschappers die het tegendeel bewijzen. Maar ik ben wel klaar met dit draadje, heeft me al teveel energie gekost en energie daar ben ik zuinig op.....
Ik blijf het ongelooflijk fascinerend vinden dat mensen Greenpeace zoveel macht toeschrijven dat wij wetenschappers naar onze hand kunnen zetten en dat de grote miljardenbedrijven als Shell, Exxon en Total dan daar de dupe van zijn.
Consensus onder wetenschappers dat klimaatsverandering door de mens komt is 97% https://www.skepticalscience.com/global ... ediate.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Die zou Greenpeace dus allemaal in hun zak moeten hebben? Bedankt voor de eer! Maar dat staat in schril contrast van de 50/50 die jij aanhaalt.

Zijn ook interessante boeken geschreven die inzicht geven hoe bedrijven wetenschappers inhuren om twijfel te zaaien over de schadelijkheid van producten. Tabaksindustrie is daar ook een mooi voorbeeld van. "Merchants of Doubt" van Oreskes en Conway is daar een interessant voorbeeld van. Wanneer je nog tijd hebt na het lezen van climate gate...

Welterusten!
Plaats reactie