~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

VD Heyden Motors is Failliet

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door Gerry »


VD Heyden Motors & Scooters
12 uur ·
STATEMENT
De oudste motorzaak van Nederland houdt op met bestaan.
Tot mijn grote verdriet moet ik u meedelen dat ik op 27 oktober 2017 het faillissement heb aangevraagd voor Van der Heijden Motors.
In de afgelopen jaren is het resultaat van ons bedrijf sterk gedaald en hebben wij met man en macht gewerkt om deze trend om te buigen.
We zijn daarin helaas niet geslaagd.
Met het voor motorbedrijven moeilijke winterseizoen voor de deur hadden wij helaas geen andere mogelijkheid dan na meer dan 100 jaar onze deuren te sluiten.
Ik wil graag het Team Van der Heijden motors hartelijk danken voor hun tomeloze inzet en spreek ook graag mijn dank uit aan onze klantenkring en de leveranciers.
Of en hoe het nu verder gaat met ons bedrijf is onzeker, daar beslissen nu anderen over.
Voor klanten met fabrieksgarantie verwijzen wij naar de officiële dealers van de betreffende merken.
Klanten die reparaties of bestellingen hebben bij ons bedrijf verzoeken wij even af te wachten en zich tot de curator te wenden.
Deze is te bereiken op 073-7003636
Of email de faillisementsmedewerker
Lauravanliempt@lxa.nl
Het spijt mij bijzonder u niet beter te kunnen berichten.
Namens het Team Van der Heijden Motors,
Marcel van der Heijden
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door PS RoadKing »

zoiets is natuurlijk nooit leuk, niet voor de ondernemer, niet voor personeel en ook niet voor de vaste klanten; ik kan het niet beredeneren maar het verbaast me niet dat ze zijn omgevallen, vond het altijd een wat typische zaak; kwam er in de 70-er jaren nog wel eens toen ze nog op de Vughterstraat zaten omdat vdHeijden nog wel eens wat originele onderdelen had voor mijn oude Matchless maar die ouwe dikke vd Heijden was een vreselijk sacherijnig typ en ik bleef er nooit langer dan strikt noodzakelijk; toen ik bij Michelin werkte in de jaren '80 was hij zo beetje de enige motorhandelaar waar ik geen zaken mee kon doen, wat een eigenwijze vent was dat; later toen ze op de Oude Vlijmense Weg zaten er nog wel eens binnengewandeld maar zijn opvolgers waren niet veel anders, op het laatste adres op de Rietveldenweg ben ik nooit meer geweest
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef:zoiets is natuurlijk nooit leuk, niet voor de ondernemer, niet voor personeel en ook niet voor de vaste klanten; ik kan het niet beredeneren maar het verbaast me niet dat ze zijn omgevallen, vond het altijd een wat typische zaak; kwam er in de 70-er jaren nog wel eens toen ze nog op de Vughterstraat zaten omdat vdHeijden nog wel eens wat originele onderdelen had voor mijn oude Matchless maar die ouwe dikke vd Heijden was een vreselijk sacherijnig typ en ik bleef er nooit langer dan strikt noodzakelijk; toen ik bij Michelin werkte in de jaren '80 was hij zo beetje de enige motorhandelaar waar ik geen zaken mee kon doen, wat een eigenwijze vent was dat; later toen ze op de Oude Vlijmense Weg zaten er nog wel eens binnengewandeld maar zijn opvolgers waren niet veel anders, op het laatste adres op de Rietveldenweg ben ik nooit meer geweest
Lijkt wel of je het over Selling motoren heb.. die ouwe Frits Selling was ook zo een onmogelijke vent ..
hebben heel lang op de Amsteldijk gezeten.
en zijn toen motoport geworden 100m voorbij Borchland..
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door PS RoadKing »

ja, Frits Selling....hou op schei uit, was er ook zo een die alles beter wist en niet wist hoe je moest lachen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef:ja, Frits Selling....hou op schei uit, was er ook zo een die alles beter wist en niet wist hoe je moest lachen
Ooh, dus het lag niet aan mij :lol: :lol: :lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door Gerry »

Hebben nog een tijdje harleys verkocht eind jaren 70 op de amsteldijk
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door PS RoadKing »

ja, formeel was het geloof ik de Kromme Mijdrechtstraat...heb zoon Rob Selling nog wel eens wat cross en trialbanden verkocht, maar dat ging daar nooit van harte....trouwens nu de herinneringen toch boven komen drijven...in die zelfde straat, schuin tegenover op één hoog, woonde Rob Bron, ook al zo'n vrolijkerd die altijd boos werd als we hem geen racebanden gaven...was ook altijd een apart volk die coureurs, de enige die er bovenuit stak was Wil Hartog, een gentleman die verdomd goed wist hoe je met je sponsor om moest gaan
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door Gerry »

Ik weet niet beter of Rob bron woonde in de vechtstaat.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door PS RoadKing »

oja dat kan zomaar.......was dan in ieder geval in de zelfde buurt en ik weet nog wel dat ik het combineerde met een bezoek aan Selling...maar ja, 't is ook al weer ruim 30 jaar geleden :lol:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: VD Heyden Motors is Failliet

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef:oja dat kan zomaar.......was dan in ieder geval in de zelfde buurt en ik weet nog wel dat ik het combineerde met een bezoek aan Selling...maar ja, 't is ook al weer ruim 30 jaar geleden :lol:
Hij woonde op dit stukje en daar had hij later een winkeltje met race spullen voor yamaha TZjes

>> https://www.google.nl/maps/@52.3485574, ... 6656?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
maar wij schelen 10 jaar pieter, dus misschien heeft hij voor die vechtstraat wel in de kromme mijdrechtstraat gewoond hoor, dat zou kunnen.
tis wel maar 5 min van elkaar
het is 1 straatje achter de rijnstraat inrijden vanaf de amstelkade
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie