~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

E10

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Skoeter
Active Member
Active Member
Berichten: 3364
Lid geworden op: 05 jan 2010 08:47
Zo ja, wat voor type: mooie
Bouwjaar: 2014

Re: E10

Bericht door Skoeter »

Was vorige week bij Cor Taal in Leeuwarden, die doet veel reparatie werk aan HD.
Daar stond een Twin-Cam Fat Boy waarvan de coating in de tank was los 'gesmolten', die troep was in de pomp tercht gekomen, het benzine filter in de tank was volkomen verdwenen.
Ik tank mijn Nighttrain en Evo'tje alleen vol met E5.
Two wheels good, four wheels bad
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60276
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: E10

Bericht door Gerry »

Skoeter schreef: 29 apr 2020 07:26 Was vorige week bij Cor Taal in Leeuwarden, die doet veel reparatie werk aan HD.
Daar stond een Twin-Cam Fat Boy waarvan de coating in de tank was los 'gesmolten', die troep was in de pomp tercht gekomen, het benzine filter in de tank was volkomen verdwenen.
Ik tank mijn Nighttrain en Evo'tje alleen vol met E5.
Ach ja, het verschil is 1,50 per tank..
En je leest er veel ellende over, dus waarom zal je het gokken,, ik gooi ook overal 98 in.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60276
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: E10

Bericht door Gerry »

Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erwin123
Forum Member
Forum Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 feb 2019 11:46
Zo ja, wat voor type: Fat Bob
Bouwjaar: 2012

Re: E10

Bericht door erwin123 »

mooi stukje, ga vanf nu ook maar wat beter opletten wat ik erin gooi...
Grizzly
Forum Member
Forum Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 18:09
Zo ja, wat voor type: Dyna
Bouwjaar: 2002

Re: E10

Bericht door Grizzly »

Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van dat mooie E10 bio-ethanol.
Ik had er niet over na gedacht en tank automatisch normale benzine. Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand.

Tijdens het rijden begon de motor steeds vaker te sputteren en zelfs geheel af te slaan. Niet bij langzaam rijden, maar bij 100kmh op de snelweg. Als je dan een vrachtwagen wil inhalen en even gas bij geeft, begon hij te stotteren en hield hij in. Steeds erger tot ik op de vluchtstrook stil stond.
Paar seconden later start hij gewoon weer. Wat ik merkte, dat het niet gebeurde bij een volle tank, maar als hij tussen 1/4 en 1/2 leeg was.

De benzine uit de tank laten lopen en er bleek ruim 2 cm drab en vellen verf in te zitten die het grootste deel ven het filtertje boven de benzine kraan verstopten.
Ik ben een dag bezig geweest met water en spoelen, maar het probleem is, dat aan de wanden van de tank nog steeds delen verf zitten die half los of nog vast zitten.
Onbegonnen werk om het er uit te krijgen.
Ik heb de los gekomen vellen proberen op te lossen in aceton, thinner en vele andere spullen, maar dat werkt niet echt.

Dus, de tank weg gebracht naar een speciaal bedrijf die de boel nu van binnen straalt, reinigt en opnieuw van een speciale coating voorziet.
Deze specialist krijgt de laatste jaren veel tanks binnen die het zelfde probleem hebben. Volgens hem is de oorzaak E10 benzine.

Bij Brezan sprak ik er over bij het halen van een benzine bestendige vloeibare pakking.
Daar hoorde ik dat ook heel veel benzine inspuiting motoren van autos er last van krijgen. De leidingen en injectoren schijnen meer corrosie te vertonen, omdat E10 flink hygroscopisch .

Ik tank geen E10 meer, zowel auto als motor gaan nu over naar E5
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60276
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: E10

Bericht door Gerry »

Grizzly schreef: 09 jul 2020 07:55 Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van dat mooie E10 bio-ethanol.
Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand
Nou ja, daarom heb ik het vanaf dag 1 niet gegokt..
Ik zit op div merken site's .. en overal lees je er gezeik over..
bij de een gaat er een benz slang lekken,, een ander start niet..
nou wat jij heb lees je ook vaak.. coating die los laat en het hele systeem vervuild
Brom/snor scooters,, en dan vooral in de winter,, zijn niet meer aan de gang te krijgen, die brom winkels worden er knettergek van.. (ook bij vrij nieuwe dingen)
enz enz ..
gaan jullie maar mierenneuken, voor die paar euro.. ik doe het niet.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: E10

Bericht door Heppie »

Gerry schreef: 09 jul 2020 08:12
Grizzly schreef: 09 jul 2020 07:55 Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van dat mooie E10 bio-ethanol.
Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand
Nou ja, daarom heb ik het vanaf dag 1 niet gegokt..
Ik zit op div merken site's .. en overal lees je er gezeik over..
bij de een gaat er een benz slang lekken,, een ander start niet..
nou wat jij heb lees je ook vaak.. coating die los laat en het hele systeem vervuild
Brom/snor scooters,, en dan vooral in de winter,, zijn niet meer aan de gang te krijgen, die brom winkels worden er knettergek van.. (ook bij vrij nieuwe dingen)
enz enz ..
gaan jullie maar mierenneuken, voor die paar euro.. ik doe het niet.
+1
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3481
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: E10

Bericht door Bitchin »

Ik mik er ook gewoon 98 in, loopt die nog lekkerder op ook
Gebruikersavatar
ɯǝןןıʍ
Forum Member
Forum Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 feb 2020 13:57
Zo ja, wat voor type: FXD
Bouwjaar: 1997
Locatie: u ǝ d ɯ ɐ ʞ

Re: E10

Bericht door ɯǝןןıʍ »

Ik gooi V-power in al m’n motoren en in de auto, zit ook geen 5% in maar volgens Shell 0%.
Voor die paar euro per tank, waar je vervolgens meer KMS mee rijd, ga ik niet lopen kloten en bij een storing kan ik factor ethanol alvast uitsluiten.

Mocht ik onderweg zijn en moeten tanken waar alleen 10% ethanol houdende benzine te verkrijgen zijn dan kan dat zonder probleem, ook wel meer dan eens. Daarna gewoon weer leegrijden en V-power er in.

Er is ook zoiets als ethanol neutraliseer spul te krijgen. Dat zou je ook kunnen meenemen en er bij twijfel gewoon preventief inkieperen.
Gebruikersavatar
bazz
Active Member
Active Member
Berichten: 18407
Lid geworden op: 28 sep 2013 07:05
Zo ja, wat voor type: Rt
Bouwjaar: 1999
Locatie: eerste brug links

Re: E10

Bericht door bazz »

Tank doe E10 al een paar jaar, geen enkel probleem hier, niks lekt, niks komt los, doet gewoon wat het moet doen, denk dat die problemen eerder liggen aan de gebrekkige kwaliteit van die H-D's.
Ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren.
Plaats reactie