~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Oordoppen op maat

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Even een vraag. Ik begin na bijna 40 jaar motorrijden soms last te krijgen van piepende oren, vooral de avond na het rijden maar de laatste tijd moet ik steeds vaker aan mensen vragen om hun woorden te herhalen.
Ik denk dat ik iets moet ondernemen om niet nog meer gehoorschade te creëren, mijn vader is voor 95% doof en dat is niet iets wat ik wil, hij was ook altijd vrij eigenwijs net als ik dus.

Van die kant en klare oordoppen krijg ik last van zere oren van dus die gooi ik er meestal weer uit, daar bij komt ook nog dat ik al een paar keer heb meegemaakt dat ik ze niet uit mijn oren krijg!

Ik zie vaak mensen met van die op maat gemaakte doppen, is dat wat, is dat duur en waar laat je die maken?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Utregg motorbeurs daar staan die gasten altijd..
ik heb ze ook niet, maar ongeveer iedereen op het forum rijd er mee.
dus dat moet wel iemand weten
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Ik vindt het eigenlijk niks, als ik wil rijden wil ik niet eerst anderhalf uur bezig zijn om alles aan te trekken en zo, maar doof worden wil ik ook niet!
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Bart schreef: 26 mei 2020 19:42 Ik vindt het eigenlijk niks, als ik wil rijden wil ik niet eerst anderhalf uur bezig zijn om alles aan te trekken en zo, maar doof worden wil ik ook niet!
Ach het is misschien wel slim, maar het is mij te veel gekut ,
ik rij elke dag, dan blijf je aan de gang met die zooi, en buiten dat, ik ben dat binnen een week kwijt ook .
En me opa en me vader waren ook doof, en die hebben niet 1 dag motor gereden, dus sommige mensen worden nou eenmaal doof,
alleen die oordopjesverkopers zeggen op een motorbeurs natuurlijk dat het door het windgeruis komt.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Ff wachten tot er iemand reageert met oordoppen Ger, misschien valt het mee
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Kwajoep

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Kwajoep »

Bart schreef: 26 mei 2020 19:49 Ff wachten tot er iemand reageert met oordoppen Ger, misschien valt het mee
Ja, maar die hoort hier waarschijnlijk niets van :lol:
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Kwajoep schreef: 26 mei 2020 20:06
Bart schreef: 26 mei 2020 19:49 Ff wachten tot er iemand reageert met oordoppen Ger, misschien valt het mee
Ja, maar die hoort hier waarschijnlijk niets van :lol:
Daarom type ik het!
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Cult-1990 »

Otoplastieken, een sjiek woord voor op maat gemaakte oordoppen.

Ik heb ze vorig jaar op laten meten bij Beter Horen, maar dat kan bij meerdere firma’s, hier was destijds een actie en dat scheelde een paar duiten.

Helemaal gratis is het niet maar spijt heb ik er zeer zeker niet van, geen geruis van de wind en ook de Vance & Hines klinken “iets” anders !

Omgevingsgeluiden zijn gelukkig ook nog goed waar te nemen, dus je zit niet als een geïsoleerde dovemans op de brommert.

Het zijn in dit geval op maat gemaakte voor het motorrijden waar een specifiek filter in zit, welke je overigens kunt laten vervangen, dat zijn de kosten vervolgens niet.

Het blijft uiteraard een persoonlijke beleving, ik heb er geen seconde spijt van. :toppie:
Siempre viva :bier:
Gebruikersavatar
JosD
Forum Member
Forum Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 mar 2019 12:28
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door JosD »

Ik reed eigenlijk altijd met doppen in. Ik vind ze niet echt comfortabel maar ben wel zuinig op mijn oren. Echter, sinds de aanschaf van een Shoei Nanotec 2 heb ik steeds minder vaak doppen in omdat deze helm het geluid fantastisch dempt. Maar ja, ik denk dat het lawaai nog steeds voldoende is, zeker met de V&H open pijpen op mijn FB, om je oren te beschadigen. 8-)

Aangezien ik regelmatig met mijn vrouw rijd en we over communicatie in de helm beschikken zit ik eigenlijk te kijken naar gehoorbescherming met luidsprekertjes erin. B.v. https://www.noizezz.eu/product/noizezz-navigation-ears/

Iemand hier ervaring mee? De prijs is op aanvraag dus binnenkort maar eens contact opnemen.

mvg
Jos
Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3481
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bitchin »

Ik rij altijd met aangemeten oordoppen, ik had de mazzel dat ik ze via mijn werk kon laten maken,, Alpine is een bekend merk
Plaats reactie