~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

motoren huren in usa

Dagtochten, weekendje weg, vakantie. Tips vragen, deel ze hier. Met een speciaal subforum voor navigatie.
Gebruikersavatar
Fullbase70
Forum Member
Forum Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 21 apr 2012 13:34
Zo ja, wat voor type: Street Glide
Bouwjaar: 2009

Re: motoren huren in usa

Bericht door Fullbase70 »

Wauw wat een geld :roll: :giveup:
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: motoren huren in usa

Bericht door Scrooge »

Volgens mij voor jou redelijk uit de slinger, maar Crossroads heeft morgenavond (2 maart) een info avond bij HD Rotterdam. Zal vooral over hun georganiseerde reizen gaan, weet niet of jij dat zoekt, maar goed moment om met ze in contact te komen. Er zijn vaker van dit soort info avonden bij grotere motorzaken door verschillende aanbieders. Heb in het verleden weleens aangeschoven bij Goedhart in Bodegraven en Molenaar in IJsselstein.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: motoren huren in usa

Bericht door Scrooge »

corbogers schreef:Heren, dank voor jullie reacties.
Ben in contact gekomen met Hans Tattersal van Gomotorbiking uit Amsterdam.
Motorvakantie in de USA blijft niet goedkoop maar via hem prettig reisadvies en betere prijzen gekregen, een aanrader deze man.....
We gaan in September.....
Of heb je alles al geregeld?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motoren huren in usa

Bericht door Gerry »

Als je een maand wil of langer, dan is het goedkoper om je eigen motor in te vliegen .
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: motoren huren in usa

Bericht door Scrooge »

Denk dat je dat nog vies tegen gaat vallen. Overvaren is dan goedkoper, maar is hij langer onderweg.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motoren huren in usa

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef:Denk dat je dat nog vies tegen gaat vallen. Overvaren is dan goedkoper, maar is hij langer onderweg.
Een groepje hier uit de stad hadden dat een paar jaar terug gedaan , die hebben een paar weken rond gereden en de laatste week naar Sturgis
6 man met motoren.. maar ik heb nooit gevraagd wat het gekost heeft
Er zat er op het oude forum ook een (een of andere willem dacht ik) die hadden 6 BMW's ingevlogen naar australie.. voor een trip van 2 maanden
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: motoren huren in usa

Bericht door Scrooge »

Dit soort dingen zijn altijd goedkoper als je het met een paar motoren doet. Ik weet dat Hutten een paar jaar geleden ook een trip in de US had georganiseerd, kon je ook je eigen motor inleveren en dan werden ze allemaal verscheept.

Goedkoopste is met de boot. Zeker als je hem in een verhuiscontainer erbij kan zetten. Minder verpakkingskosten maar wel je motor een paar weken kwijt. Hier staat een uitleg over de procedure bij aankoop en import; noemen ze € 800 voor een enkele reis.

Met het vliegtuig moet de motor ingekrat worden. Krat kan je kopen of huren. Is niet goedkoop. Standaardafmeting van een krat (kan gewijzigd zijn, doe al een tijdje niets meer met vracht) is 300 x 150 x 150 = 6.75 m3 = volumegewicht 1,125 kg. Motor erin en eventueel opvullen met bagage (kleding, helm). Denk dat je voor een vlucht zo op € 2.500 - € 3.000 zit. Dan komen de kosten van je krat er nog bij en alle administratieve handelingen; ben benieuwd hoe de douane ermee omgaat. Denk dat je motor ook "droog" aangeleverd moet worden; geen brandbare stoffen en mogelijk ook beperkingen voor de accu?

Maar er zijn hier genoeg mensen die hun motor in de US gekocht hebben, misschien kunnen zij er iets over zeggen ...
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: motoren huren in usa

Bericht door Scrooge »

Gerry schreef:Er zat er op het oude forum ook een (een of andere willem dacht ik) die hadden 6 BMW's ingevlogen naar australie.. voor een trip van 2 maanden
Was dat niet die schilder?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motoren huren in usa

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef:
Gerry schreef:Er zat er op het oude forum ook een (een of andere willem dacht ik) die hadden 6 BMW's ingevlogen naar australie.. voor een trip van 2 maanden
Was dat niet die schilder?
Dat weet ik niet ,, hij had er een 650 dakar heen laten brengen ,, die andere waren allemaal grote GSen dacht ik

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: motoren huren in usa

Bericht door PS RoadKing »

je hebt, als je de verhalen moet geloven, ook mensen die ter plekke een motor kopen, er een paar weken op rondtoeren en 'm dan weer verkopen.....
ik krijg van mijn klassieke auto clubs vaak uitnodigingen om met eigen auto in een ander continent een rit te rijden, maar als ik me dan verdiep in alle administratieve rompslomp, extra kosten, tijdsbeslag, risico op transportschade etc. dan hoeft het voor mij echt niet meer; en stel dat je daar een serieus technisch probleem of schade aan je auto/motor krijgt dan is in ieder geval en deel van je vakantie naar de kloten en heb je nog meer gedoe....
nee, als ik zo nodig in gebieden overzee op een Harley wil rijden is huren voor mij in principe de enige optie, kost wat, maar je hebt geen gezeur en gedoe, en natuurlijk hoor je een aantal prachtige succesverhalen over mensen met eigen vervoer ter plekke maar ik hoor helaas ook genoeg ellende om dat niet te willen
Plaats reactie