~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley uit USA importeren

Als je gevonden hebt wat je zocht, laat het dan even weten. Verplaatsen we het hier naar toe. Hetzelfde geldt voor topics waar 3 maanden niet meer op gereageerd is.
Hans_Helsloot
Forum Member
Forum Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 apr 2017 06:55
Zo ja, wat voor type: Road King
Bouwjaar: 2000
Locatie: Harfsen

Harley uit USA importeren

Bericht door Hans_Helsloot »

Mogelijk is dit al een uitgekauwd onderwerp, ik kan het echter nergens vinden op dit forum.

Er is ene Paul den Broeder die veel op Facebook adverteert met Harley's die hij in Amerika opsnort en naar Nederland exporteert. Ik ben benieuwd waar je allemaal tegenaan loopt als je voor een USA Harley in Nederland een kenteken aan wil vragen. Invoerkosten en dergelijke, maar welke verplichte aanpassingen zijn nodig, bijvoorbeeld verlichting?

Natuurlijk is er vast veel te vinden op allerlei sites maar het lijkt mij juist zinnig en wellicht interessant om de mogelijkheden van import en de informatie en antwoorden te delen hier met de mede forummers.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten Hans
C'est le ton qui fait la musique :thumbsup:
Gebruikersavatar
Rommelaar
Vraagbaak Master
Vraagbaak Master
Berichten: 5349
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
Bouwjaar: 2015
Locatie: Traaie

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Rommelaar »

Om te beginnen heb je al weinig zicht op de onderhoudshistorie.
En hoe betrouwbaar is zo,n tussenpersoon,je koopt wel een motor van een foto.

Gr.
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Scrooge »

Hier al gekeken: http://www.harleydavidsonforum.nl/viewt ... 312&t=5729" onclick="window.open(this.href);return false;

Ervaringen met import zullen vergelijkbaar zijn met de ervaringen bij een dealer of ander zaak. De een ondervindt geen problemen :thumbsup: , de ander raakt niet uitgepraat over het onrecht :kwaad:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Kwajoep

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Kwajoep »

Alles heeft zijn prijs, ik ben in onderhandeling geweest met het verhuur bedrijf waar ik mijn motor had gehuurd tijdens de USA trip (was een nederlander)
Het betrof een Heritage van twee jaar oud hij vertelde me dat het niet rendabel was (de motor moest 8000,- kosten) als je daar het verschepen, invoeren, BPM e.d bij optelt kun je net zo goed voor €1000,- meer een nederlandse kopen met historie, Deze blijven ook hoger in waarde. voor echt oude Harleys is het natuurlijk een ander verhaal, oudjes koop je daar voor een appel en een ei. Bij die oudjes is het natuurlijk wel van belang dat je enige info over de staat hebt.
Kwajoep

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Kwajoep »

Hans_Helsloot schreef:Mogelijk is dit al een uitgekauwd onderwerp, ik kan het echter nergens vinden op dit forum.

Er is ene Paul den Broeder die veel op Facebook adverteert met Harley's die hij in Amerika opsnort en naar Nederland exporteert. Ik ben benieuwd waar je allemaal tegenaan loopt als je voor een USA Harley in Nederland een kenteken aan wil vragen. Invoerkosten en dergelijke, maar welke verplichte aanpassingen zijn nodig, bijvoorbeeld verlichting?

Natuurlijk is er vast veel te vinden op allerlei sites maar het lijkt mij juist zinnig en wellicht interessant om de mogelijkheden van import en de informatie en antwoorden te delen hier met de mede forummers.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten Hans
Wat wil je importeren?, lijkt me wel van belang ... ;)
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Bart »

Kwajoep schreef:
Hans_Helsloot schreef:Mogelijk is dit al een uitgekauwd onderwerp, ik kan het echter nergens vinden op dit forum.

Er is ene Paul den Broeder die veel op Facebook adverteert met Harley's die hij in Amerika opsnort en naar Nederland exporteert. Ik ben benieuwd waar je allemaal tegenaan loopt als je voor een USA Harley in Nederland een kenteken aan wil vragen. Invoerkosten en dergelijke, maar welke verplichte aanpassingen zijn nodig, bijvoorbeeld verlichting?

Natuurlijk is er vast veel te vinden op allerlei sites maar het lijkt mij juist zinnig en wellicht interessant om de mogelijkheden van import en de informatie en antwoorden te delen hier met de mede forummers.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten Hans
Wat wil je importeren?, lijkt me wel van belang ... ;)
Een motor :shock:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Kwajoep

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Kwajoep »

Bart schreef:
Kwajoep schreef:
Hans_Helsloot schreef:Mogelijk is dit al een uitgekauwd onderwerp, ik kan het echter nergens vinden op dit forum.

Er is ene Paul den Broeder die veel op Facebook adverteert met Harley's die hij in Amerika opsnort en naar Nederland exporteert. Ik ben benieuwd waar je allemaal tegenaan loopt als je voor een USA Harley in Nederland een kenteken aan wil vragen. Invoerkosten en dergelijke, maar welke verplichte aanpassingen zijn nodig, bijvoorbeeld verlichting?

Natuurlijk is er vast veel te vinden op allerlei sites maar het lijkt mij juist zinnig en wellicht interessant om de mogelijkheden van import en de informatie en antwoorden te delen hier met de mede forummers.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten Hans
Wat wil je importeren?, lijkt me wel van belang ... ;)


Een motor :shock:
Maybe chicken?... als hij fatsoenlijk vlees wil hebben.. bij jou? :proost:
Dank voor je wederom uitermate nuttige bijdrage :clap:
Laatst gewijzigd door Kwajoep op 23 mei 2018 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Gerry »

misschien kijk ik niet goed, maar ik kan geen FB site vinden van Paul den Broeder
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Bart »

Kwajoep schreef:Dank voor je wederom uitermate nuttige bijdrage :clap:
Geen probleem hoor, ik doe het met liefde! Alles voor de goede zaak :thumbsup:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Kwajoep

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Kwajoep »

Bart schreef:
Kwajoep schreef:Dank voor je wederom uitermate nuttige bijdrage :clap:
Geen probleem hoor, ik doe het met liefde! Alles voor de goede zaak :thumbsup:
Onnodig te zeggen :proost:
Gesloten