~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley uit USA importeren

Als je gevonden hebt wat je zocht, laat het dan even weten. Verplaatsen we het hier naar toe. Hetzelfde geldt voor topics waar 3 maanden niet meer op gereageerd is.
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Bart »

Om nog even on topic te gaan, waarom zou je moeilijk doen en zelf importeren, er is toch zat te koop hier? Ok de mooie ouwe dingen zijn misschien niet te betalen hier maar als je ze over laat komen is de kans toch redelijk groot dat je genaaid wordt.....
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Scrooge »

Gerry schreef:misschien kijk ik niet goed, maar ik kan geen FB site vinden van Paul den Broeder
Facebook: America2europe
Website: PaulExports.com
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Gerry »

:toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Knutseltukker
Forum Member
Forum Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2017 19:22

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Knutseltukker »

Mijn motor komt ook rechtstreeks uit America, stond alleen al meer als 2 jaar in Nederland en was al die tijd blijven staan bij familie van de eigenaar.
Bij toeval kwam ik hiermee in aanraking en kon dus rustig kijken wat ik kocht.
Waar wel rekening mee te houden is de keuring, voor bj 2006 kun je keuren bij een willekeurig RDW station, 2006 en later moet je naar Lelystad en dat is een prijzige en heel uitgebreide keuring (ik hoor bedragen van 800 tot 1000 euro).
Mijne is echter van 1999 en heb deze in Almelo laten keuren, kosten keuring 181 euro. Zorgen dat je niet teveel herrie maakt (ik heb er nu standaard uitlaten onder en ben heel even het braafste jongetje van de klas......V&H moeten er nog weer onder)
Reflector van 2 euro achter op het spatbord geplakt (heb het voor zekerheid maar gedaan, en gelukkig maar er werd bij mij op gelet).
Runninglights mogen niet branden (plakbandje op contact doet wonderen)
Dan moet je BPM papieren invullen, te downloaden op site RDW. ( ik had geen BPM meer door het bouwjaar van 1999)
Om er heen te rijden met de motor kan je een 1 dagskenteken aanvragen bij RDW (kost niets), en verzekeren voor 1 dag op framenr heeft mij 32 euro gekost.
Dit alles heeft 3 weken geleden plaatsgevonden, keuring zelf heeft bij mij nog geen 20 minuten geduurd. Woensdags gekeurd en dinsdag erop kenteken binnen.
Kenteken plaat laten maken, verzekeren en je kan rondploffen.
Het is mij reuze meegevallen en zou het zo weer doen.

Na 2006 schijnt er ook een mogelijkheid bestaan via duitsland, als er daar tuv gekeurd is kan je vervolgens weer naar een gewoon rdw keuringsstation want dan is je motor reeds europees en wordt er niets meer gedaan dan nummers overnemen papieren invullen. Kosten hiervan weet ik niet.

Edit: 1 ding vergeten, koplamp vervangen voor 1 met E keur (bij mij 20 euro marktplaats)

Gr Ronald
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Street Warrior »

Infomeer hier maar eens, voordeel is dat zij hun kantoor in Nederland hebben en alles verzorgen.
Lijkt me iets handiger dan met een kantoor in de US in zee te gaan.
https://www.marlog-car-handling.eu/impo ... t-amerika/
Screw it, Let's Ride 8-)
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door PS RoadKing »

Scrooge schreef:
Gerry schreef:misschien kijk ik niet goed, maar ik kan geen FB site vinden van Paul den Broeder
Facebook: America2europe
Website: PaulExports.com
op facebook als "Paul A. den Broeder" en is beheerder van "Harley's en Harley Onderdelen-Nederland" en die fb groep lees jij ook Ger.....
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley uit USA importeren

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef: op facebook als "Paul A. den Broeder" en is beheerder van "Harley's en Harley Onderdelen-Nederland" en die fb groep lees jij ook Ger.....
O, dat kan best, maar ik kan niet alle namen uit me hoofd van de beheerder op FB Site's Pieter ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gesloten