~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Als je gevonden hebt wat je zocht, laat het dan even weten. Verplaatsen we het hier naar toe. Hetzelfde geldt voor topics waar 3 maanden niet meer op gereageerd is.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60341
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door Gerry »

Ooh,,scrooge en ik waren te gelijk aan het typen ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door Scrooge »

Superman schreef:Vraag 1:
Zijn er nog ergens gegevens bekend of geregistreerd en waar zou ik die kunnen opvragen?

Vraag 2:
Wat mag ik nog van Anbergen verwachten?
  1. Je kan het VIN nummer controleren, wat voor verdere gegevens ben je naar op zoek? Een type boekje is vast ergens op de koop te tikken. Onderhoudshistorie is enkel te achterhalen bij de vorige eigenaar of de uitvoerder van het onderhoud.
  2. Als deze stukken overeengekomen zijn als onderdeel van de koop, mag je verwachten dat deze geleverd worden. Of je het ook kan verwachten is een ander verhaal. Welke stappen je kan ondernemen, kan je via PB afstemmen met mr_Brakke (zoals al aangeboden). Welke stappen je wilt ondernemen, moet je zelf bepalen.
My 2 cents; als je blij bent met je Harley zou ik me niet te druk maken. Die boekjes bieden weinig toevoegende waarde.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door mr_brakke »

Tja als het grijze import is en die kan ook als NL motor door (en dit lijkt het geval te zijn) dan heb je geen verhaal.
De dealer heeft dan aan zijn verplichtingen voldaan qua het leveren van een " NL motor "
Als de definitie anders is of er is iets anders beloofd dan heb je misschien nog een verhaal maar daar lijkt het niet op.
Als scrooge al zegt dat hij door kan gaan als nl motor dan lijkt hij daaraan te voldoen.

Dan de boekjes. Dealers houden in hun computer systeem de motor bij. Als er boekjes zijn beloofd dan moeten die geleverd worden. Zijn ze kwijt dan zij ze bij de dealer te koop en zal de dealer ook de stempels en kilometerstanden van beurten invullen en paraferen. Het hebben van dit soort boekjes kan de waarde van je motor beïnvloeden.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je de verkoper hierop aanspreekt.

Geen enkele harley dealer verstrekt iets voor niets laat staan het boekje inclusief stempels.

Als de verkoper jouhet boekje met stempels heeft verkocht maar niet heeft geleverd met de opmerking "kwijt" dan kun je bij de verkoper aanspraak maken op het betalen van het boekje.

Ik zou dus eerst onderzoeken bij de harley dealer of de motor in het systeem staat. Is dit het geval dan met deze info de verkoper aanschrijven. Weigert deze dan pas het boekje zelf kopen inclusief de stempels. De kosten daarvan kunnen we vervolgens wel op de verkoper verhalen.
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Xander
Active Member
Active Member
Berichten: 2235
Lid geworden op: 09 jul 2013 21:29
Zo ja, wat voor type: FLSTB S
Bouwjaar: 2015
Locatie: 020

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door Xander »

mr_brakke schreef:Tja als het grijze import is en die kan ook als NL motor door (en dit lijkt het geval te zijn) dan heb je geen verhaal.
De dealer heeft dan aan zijn verplichtingen voldaan qua het leveren van een " NL motor "
Als de definitie anders is of er is iets anders beloofd dan heb je misschien nog een verhaal maar daar lijkt het niet op.
Als scrooge al zegt dat hij door kan gaan als nl motor dan lijkt hij daaraan te voldoen.

Dan de boekjes. Dealers houden in hun computer systeem de motor bij. Als er boekjes zijn beloofd dan moeten die geleverd worden. Zijn ze kwijt dan zij ze bij de dealer te koop en zal de dealer ook de stempels en kilometerstanden van beurten invullen en paraferen. Het hebben van dit soort boekjes kan de waarde van je motor beïnvloeden.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je de verkoper hierop aanspreekt.

Geen enkele harley dealer verstrekt iets voor niets laat staan het boekje inclusief stempels.

Als de verkoper jouhet boekje met stempels heeft verkocht maar niet heeft geleverd met de opmerking "kwijt" dan kun je bij de verkoper aanspraak maken op het betalen van het boekje.

Ik zou dus eerst onderzoeken bij de harley dealer of de motor in het systeem staat. Is dit het geval dan met deze info de verkoper aanschrijven. Weigert deze dan pas het boekje zelf kopen inclusief de stempels. De kosten daarvan kunnen we vervolgens wel op de verkoper verhalen.
+1

Daarnaast denk ik dat een grijze import motor wel degelijk van invloed is op de waarde... misschien niet particulier maar sommige dealers doen moeilijk wanneer je zoiets wilt inruilen.
Member of the SMOKING PISTONS MTC
Gebruikersavatar
Dr.Votec
† Gone But Not Forgotten †
Berichten: 6204
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:10
Zo ja, wat voor type: Streetbob
Bouwjaar: 2013
Locatie: ...R.I.P... 18-04-2016

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door Dr.Votec »

Hoe je het wend keert of draait, je bent gewoon genaaid door die club. De motor is niet officieel door Harley Benelux geimporteerd en niet voor de europese markt gemaakt. Klaar. Koop ongedaan maken en naar een betrouwbare dealer gaan.
AfbeeldingGoing to a place that no one knows, where Angels fear to treadAfbeelding

Afbeelding

Custom sucks, stock rules
Gebruikersavatar
Superman
Forum Member
Forum Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 aug 2014 12:09
Zo ja, wat voor type: FXD
Bouwjaar: 2002
Locatie: Noord Veluwe

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door Superman »

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb inmiddels contact gehad met Anbergen en ook hebben we het over de VIN code gehad. De motor is destijds door Harley World Apeldoorn op de weg gezet en in onderhoud geweest bij Harley Breda. Harley Worls Apeldoorn is helaas failliet. Goh, da's nou jammer....
Het vermoeden bestaat dat het gewoon weer een grijze import fiets is, zoals zo veel Harleys.
De gegevens van de vorige eigenaar heb ik nog steeds niet, terwijl ik daar uitdrukkelijk om gevraagd heb. Dan zou ik het hem zo kunnen vragen.
Zelf heb ik zo'n uitgebreid VIN decoder rapport gekocht in USA.
Volgens de gegevens heeft de FXD in USA geen km's (miles) gemaakt en is eind 2001 in York gefabriceerd. In het hele rapport geen nare dingen tegengekomen.
De FXD is in 2002 voor het eerst "waar ook ter wereld" geregistreerd volgens RDW. Op dezelfde datum ook op naam dus mag ik aannemen dat het wel snor zit.

Ik wil de relatie met Anbegen niet verstoren. Het zijn gewoon correcte lui. Reageren best snel en proberen alles er aan te doen. Er wordt een nieuw instructieboek opgestuurd.

Overigens ben ik dik tevree met de HD :proost:
Gebruikersavatar
T-T
Active Member
Active Member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 01 jun 2013 18:01
Zo ja, wat voor type: Beemer
Bouwjaar: 2016
Locatie: Voorheen Amsterdam

Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'

Bericht door T-T »

Hoe je het ook wend of keert, wat mijn broertje al zegt, je bent gewoon besodemieterd :lol:
Van mij kon i het dak op met zijn motor, ik bracht hem terug en hij zorgt maar dat i zijn afspraken na komt, dat doe jij toch ook? Ik neem tenminste aan dat je hem betaald hebt.
I've learned that pleasing everyone is impossible but pissing everyone off is a piece of cake

Het is zinloos mij te volgen, ik verdwaal zelfs onder de douche ;-)
Member of The Unwanted Ones ½% Club
Gesloten