~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Waar laten taxeren

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Bremmers
Forum Member
Forum Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2014 08:13
Zo ja, wat voor type: FXSTI
Bouwjaar: 2005

Waar laten taxeren

Bericht door Frank Bremmers »

Hallo allemaal,

Weet niet zo goed of ik mijn brommer (Central HD bouw) moet laten taxeren of tegen de aankoopprijs laten verzekeren.
Vorig rapport (2 jaar geleden) van oude eigenaar was toch wel aanzienlijk hoger dan aanschafprijs.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt
Live your dream, and make the ride to the end....
Create your own way!!
Gebruikersavatar
Frank Bremmers
Forum Member
Forum Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2014 08:13
Zo ja, wat voor type: FXSTI
Bouwjaar: 2005

Re: Waar laten taxeren

Bericht door Frank Bremmers »

Was wel blij met de service van Central Harley, automatisch 10 dagen volop verzekerd bij HD insurance. Zo kun je ff speuren wat je wil en vooral niet wil.

Hij is nu verzekerd bij HD Insurance, hele poppenkast met kerstverlichting all-inn verzekering.
3 jaar aanschaf/taxatie waarde bij diefstal enzo.
Live your dream, and make the ride to the end....
Create your own way!!
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Waar laten taxeren

Bericht door Scrooge »

Check even met je verzekering of zij samenwerken met taxateurs. HDI werkt sowieso met Idex.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Homer
Active Member
Active Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 18 jun 2013 21:30
Zo ja, wat voor type: FLHTCUI
Bouwjaar: 2003
Locatie: Kruikenstad

Re: Waar laten taxeren

Bericht door Homer »

Mijn brommer(s) altijd laten taxeren bij Idex, en heb daar goede ervaring mee, de verzekering loopt bij Kees de Zeeuw, al bijna 30 jaar, en heb bij een schade tot nog toe 3X altijd een zeer snelle en goede afwikkeling gehad.

Motor is nu weer 3 jaar tegen vaste taxatiewaarde verzekerd, en als ik op marktplaats kijk kan ik er een mooie voor terug kopen, en die is ook nog een paar jaar jonger, en wat minder Km op de klok, dus taxatie is goed gedaan.

Toen ik mijn eerste H-D kocht was verzekeren van een H-D toch wel wat problematisch, niet iedereen kon/mocht dit in de jaren 80 , en bij de Zeeuw geen probleem , vandaar dat ik er nu nog bij zit. Polissen lijken nu allemaal op elkaar, en prijstechnisch maakt het maar maximaal een paar tientjes uit.
Mijn motormaat is in de jaren 80 zelfs life time HOG member geworden om de motor maar te kunnen verzekeren, eigenlijk best raar.

Maar LET OP een taxatierapport is meestal NIET overdraagbaar naar een nieuwe eigenaar, het is maar dat je het weet.
Homer groet u !
Gebruikersavatar
T-T
Active Member
Active Member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 01 jun 2013 18:01
Zo ja, wat voor type: Beemer
Bouwjaar: 2016
Locatie: Voorheen Amsterdam

Re: Waar laten taxeren

Bericht door T-T »

Idex is een van de betere, die taxateur rijd zelf ook H.D :thumbsup:
I've learned that pleasing everyone is impossible but pissing everyone off is a piece of cake

Het is zinloos mij te volgen, ik verdwaal zelfs onder de douche ;-)
Member of The Unwanted Ones ½% Club
Plaats reactie