~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Roadster 2016

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gipsie
Active Member
Active Member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 29 mei 2014 07:47
Zo ja, wat voor type: Lowtail
Bouwjaar: 92
Locatie: Mokum

Re: Roadster 2016

Bericht door Gipsie »

Lows68 schreef:
mr_brakke schreef:Wat is dit voor forum ?!

Zodra iemand twijfelt tussen een BMW en een Harley vallen ze over elkaar heen om die beemer aan te prijzen.
Alsof op 2e pinksterdag de heilige geest van Votec over den menschheid is uitgestort.....

Het is toch een feit van algemene bekendheid dat als het puur om rijeigenschappen gaat BMW superieur is
aan Harley ?

Maar dat wil niet zeggen, om nog maar eens met wijlen Votec te spreken, dat je met een Harley niet lekker kan
rijden en zelfs kunt gooien en smijten (als je hem niet te veel verneukt met nutteloze zooi die de rijeigenschappen
negatief beïnvloeden).

Harley rocks en biedt veel meer dan alleen rijeigenschappen

Ik heb er geen verstand van maar ga zeker op die sporty rijden, maar ook op een dyna (super glide ofzo).
Ben dan heel benieuwd of je hier een berichtje plaatst met je ervaringen !

Haha, wat een forum .... :clap: Ik was net hetzelfde aan 't denken bij het lezen van de posts.
Een HD forum waar een BMW in de hemel wordt geprezen :-)
Ik ga heel zeker hier mijn bevindingen nalaten na de testrit met de roadster. Alleen nog even wachten wegens (nog) niet beschikbaar.
Zelf jaren Beemer gereden (touring én offroad) maar na een carrièreswitch wordt het nu enkel nog spielerei voor 't weekend of verlof.
Een tweetal jaar terug enkele dagen met een electra glide mogen toeren. Was toch niet mijn ding toen. De verschillen met de beemer
(voor mijn gebruik van de motor) waren toch uitdrukkelijk.
En toch wil ik nu eens een poging ondernemen. De nineT al geprobeerd van de week. En de vraag hier gesteld.
Bij mijn voorstelling hier was het ook al een zeeer aangename ervaring hier. Het blijft leuk !! Maar echte antwoorden blijven blijkbaar uit ??

Over het pimpen en tunen van een motorfiets kan je je moeilijk uitspreken. Smaak en goesting is voor iedereen anders ....
Na de ervaringen met de roadster kan je ze hier zeker lezen.
En als er nog tijd rest en de dealer heeft nog een ander modelletje (breakout, wide glide, ....) ter beschikking lezen jullie dit zeker !

Tot in den draai !
Nou ja echte antwoorden blijven uit....jij vraagt iets en je krijgt antwoord....wat voor antwoorden had jij verwacht dan
,,En,, Ik smeer um
Lows68
Forum Member
Forum Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 apr 2016 20:56
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2018
Locatie: de NoorderKempen

Re: Roadster 2016

Bericht door Lows68 »

Gipsie schreef: Nou ja echte antwoorden blijven uit....jij vraagt iets en je krijgt antwoord....wat voor antwoorden had jij verwacht dan
Wel, eerst (bij de voorstelling) raden ze me af om HD te rijden en bij de beemer te blijven ..... :?
Nu gaat het weer richting beemer 8-)

Mijn verwachtingen heb ik ondertussen al aan de kant gezet :thumbsup: Vind het hier gewoon een zeer leuke boel ! De manier waarop
raad wordt gegeven is mega !!
Take a walk on the wild side, get your kick from choco Mik ....
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Roadster 2016

Bericht door Gerry »

Lows68 schreef:
Haha, wat een forum .... :clap: Ik was net hetzelfde aan 't denken bij het lezen van de posts.
Een HD forum waar een BMW in de hemel wordt geprezen :-)
Ik ga heel zeker hier mijn bevindingen nalaten na de testrit met de roadster. Alleen nog even wachten wegens (nog) niet beschikbaar.
Zelf jaren Beemer gereden (touring én offroad) maar na een carrièreswitch wordt het nu enkel nog spielerei voor 't weekend of verlof.
Een tweetal jaar terug enkele dagen met een electra glide mogen toeren. Was toch niet mijn ding toen. De verschillen met de beemer
(voor mijn gebruik van de motor) waren toch uitdrukkelijk.
En toch wil ik nu eens een poging ondernemen. De nineT al geprobeerd van de week. En de vraag hier gesteld.
Bij mijn voorstelling hier was het ook al een zeeer aangename ervaring hier. Het blijft leuk !! Maar echte antwoorden blijven blijkbaar uit ??

Over het pimpen en tunen van een motorfiets kan je je moeilijk uitspreken. Smaak en goesting is voor iedereen anders ....
Na de ervaringen met de roadster kan je ze hier zeker lezen.
En als er nog tijd rest en de dealer heeft nog een ander modelletje (breakout, wide glide, ....) ter beschikking lezen jullie dit zeker !

Tot in den draai !

Nou een HD is harstikke leuk, maar in vergelijking met een BMW is het niet veel soeps. dat is toch eerlijk of niet
Het remt wat minder goed, het veert wat minder goed , de wegligging is op zeker minder
het is appelen met peren vergelijken.
Ik rij er met veel plezier op een HD (en misschien jij straks ook) ;) .. maar een Nine-T rijd gewoon een stuk beter
en wat Brakke schreef probeer ook is een of andere Dyna.. een street bob of super glide
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Roadster 2016

Bericht door Bart »

Goed verwoord Ger, en hij vindt het een leuk forum geloof ik :lol:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Lows68
Forum Member
Forum Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 apr 2016 20:56
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2018
Locatie: de NoorderKempen

Re: Roadster 2016

Bericht door Lows68 »

:toppie: :lol_bord:
Idd, ik amuseer me hier wel .
Take a walk on the wild side, get your kick from choco Mik ....
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Roadster 2016

Bericht door mr_brakke »

Lows68 schreef: Nu ben ik zeer benieuwd naar het rijgedrag van de HD roadster !!
Niemand heeft er op gereden zo te lezen maar dat hoeft ook niet
Het ding heet roadster maar is gewoon een wat aangepaste sportster 1200
daar heeft bijna iedereen hier wel op gereden en vinden ze over het algemeen een van de best rijdende Harley's
Gevolgd door de Dyna's.
Die Touring waar je op hebt gereden is daarmee niet echt te vergelijken.

Daarnaast heeft de sportster nog het Evolution blok. Weliswaar met elektronische injectie. Niettemin een heerlijk blok.
Met een paar mooie pijpen en ander luchtfilter een genot !

Wel hebben ze als nadeel dat ze relatief klein zijn en weleens als dames brommer worden weggezet.
Daarom ook de vraag hoe lang je bent. Boven de 1.80 ziet het er niet echt geweldig uit. Daar beneden is het geen probleem.

Nogmaals, ik ben geen expert zoals sommigen hier wel, maar ik herhaal wat ik heb gehoord.

Daarnaast heeft mijn vrouw een prachtige sportster 1200 en daar rijd ik ook geregeld met veel plezier op.

Misschien dat anderen nog meer input kunnen geven.

Ik weet dat TikTak recent een proefrit op de Nine-T heeft gemaakt en die weet ook wel hoe een sportster 1200 rijdt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Roadster 2016

Bericht door Gerry »

Henk033 schreef:
Gerry schreef:
Lows68 schreef: .........en wat Brakke schreef probeer ook is een of andere Dyna.. een street bob of super glide
:toppie: samen met de sportster, de best rijdende Harleys.
Ja die sportsterren sturen nog het beste denk ik Henk..
nee maar moet ik nou omdat ik een HD heb of op het forum zit een harley helemaal de hemel in prijzen :lol: :lol: :lol:
Die man vraagt wat en ik geef oprecht en eerlijk antwoord volgens mij.. ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
T-T
Active Member
Active Member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 01 jun 2013 18:01
Zo ja, wat voor type: Beemer
Bouwjaar: 2016
Locatie: Voorheen Amsterdam

Re: Roadster 2016

Bericht door T-T »

Nou. Die r nine t was het voor mij niet binnen 5 seconden ergerde ik mij al aan die motor doordat de steuntjes in mijn kuiten porden toen ik bij het verkeerslicht stond. De herrie was ook niet te harden en precies bij het toerental wat je vaak rijd gaf de motor trillingen door in het stuur zodat alle2 mijn handen in slaap vielen. De roadstar is al compleet als je hem koopt.hoef je alleen de remschakelset maar af te stellen op jou voet en gaan
I've learned that pleasing everyone is impossible but pissing everyone off is a piece of cake

Het is zinloos mij te volgen, ik verdwaal zelfs onder de douche ;-)
Member of The Unwanted Ones ½% Club
Lows68
Forum Member
Forum Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 apr 2016 20:56
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2018
Locatie: de NoorderKempen

Re: Roadster 2016

Bericht door Lows68 »

De kogel is door de kerk .....
Dit is hem geworden :
Naamloos3.jpg
Uiteindelijk reed de roadster (die eindelijk in de shop binnen was) niet slecht ....
Maar zoals reeds enkelen opperden, eens een beemer, .... 8-)

Nog net wachten op een nummerplaat en we kunnen weeral sjeezen !
Nog eens bedankt voor alle reacties !!

groet en tot in den draai !! XxX
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Take a walk on the wild side, get your kick from choco Mik ....
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Roadster 2016

Bericht door Gerry »

Gefeliciteerd, mooi ding hoor :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie