~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Fxdf 2017

Show je eigen fiets of andere mooie bouwsels die je bent tegengekomen.
Chum
Forum Member
Forum Member
Zo ja, wat voor type: FLHT
Bouwjaar: 2010

Re: Fxdf 2017

Bericht door Chum »

Ik rij al meer dan 50 jaar harley en heb ook wel eens een GS erbij gehad (en diverse jappen) en inderdaad als je een GS een fijne motor vindt ben je geen Harley man .
Gerry
Moderator
Moderator
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Bericht door Gerry »

Chum schreef: 19 jun 2025 09:12 Ik rij al meer dan 50 jaar harley en heb ook wel eens een GS erbij gehad (en diverse jappen) en inderdaad als je een GS een fijne motor vindt ben je geen Harley man .
Tja.. je kunt het ook omdraaien.
Dat een echt biker, En een echte biker vind ik de motor rijders die gewoon 11 maanden per jaar een motor als vervoer gebruiken en elke dag met dat ding naar hun werk gaan,,
(dus niet de zondag biker die 4 keer per jaar in een jasje vol met HOG stikkers een blokje om gaan)
Nooit op Harley's rijden,, want ik kom ze door de weeks nooit tegen.
Die bikers die ik met weer en wind tussen de file's door zie komen ,, rijden toch echt met Afrika twins/ Tenere's/ en BMW's of ander japans spul.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hankypanky
Active Member
Active Member
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Bericht door hankypanky »

Gerry schreef: 19 jun 2025 10:42
Chum schreef: 19 jun 2025 09:12 Ik rij al meer dan 50 jaar harley en heb ook wel eens een GS erbij gehad (en diverse jappen) en inderdaad als je een GS een fijne motor vindt ben je geen Harley man .
Tja.. je kunt het ook omdraaien.
Dat een echt biker, En een echte biker vind ik de motor rijders die gewoon 11 maanden per jaar een motor als vervoer gebruiken en elke dag met dat ding naar hun werk gaan,,
(dus niet de zondag biker die 4 keer per jaar in een jasje vol met HOG stikkers een blokje om gaan)
Nooit op Harley's rijden,, want ik kom ze door de weeks nooit tegen.
Die bikers die ik met weer en wind tussen de file's door zie komen ,, rijden toch echt met Afrika twins/ Tenere's/ en BMW's of ander japans spul.
Dat lijkt mij logisch. Een Harley man (of vrouw ;) ) rijdt zijn motor niet door de pekel, klei of andere bijzondere omstandigheden. Motor mn touring is daarvoor vaak te zwaar. En zo'n mooie motor ben je zuinig op. Zie het als een object waar je trots op bent, niet als een transportmiddel. Dat zijn de BMW's. Een transportmiddel. Als een bestelwagen. Ze zeggen ook vaak, ik ga met mn pekelmotor naar mn werk. Dat zijn dezelfde motorrijders die hun Harley voor de plezierritten gebruiken.
https://motoshare.eu/nl-nl/blog/tips/to ... en%20staan.
Hier een lijst met veel gebruikte pekelfietsen. Er staat ook een BMW bij. Geen Harley. :doei:
Gerry
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Gerry »

Road king sneeuw.jpg
Dat lijkt mij logisch. Een Harley man (of vrouw ;) ) rijdt zijn motor niet door de pekel, klei of andere bijzondere omstandigheden. Motor mn touring is daarvoor vaak te zwaar. En zo'n mooie motor ben je zuinig op. Zie het als een object waar je trots op bent, niet als een transportmiddel. Dat zijn de BMW's. Een transportmiddel. Als een bestelwagen. Ze zeggen ook vaak, ik ga met mn pekelmotor naar mn werk. Dat zijn dezelfde motorrijders die hun Harley voor de plezierritten gebruiken.
Hier een lijst met veel gebruikte pekelfietsen. Er staat ook een BMW bij. Geen Harley. :doei:
Tja,, dan ben ik zeker geen Harley man, hier mijn Roadking die was toen 9 jaar oud,, ik gebruik gewoon dingen waarvoor ze bedoeld zijn..
En iets rijd goed,, of iets rijd niet goed,,
Ik heb op mijn GS (en die is ook al 25 jaar oud) echt niks te mopperen,, ik zit met me 2M Heerlijk op,, hij schakelt makkelijk en zonder herrie, ze remmen meer dan goed, de weglegging is super,,, ik kan ook even een stukje volgas rijden zonder dat alles gevaarlijk gaat zwabberen
en verder, mooi vind ik er niks aan,, maar het gaat mij niet om mooi,, ik gebruik het en wil dat alles goed werkt..
En ik heb alle type harley's gehad,, softail's/ tourings/ en Dyna's .. ik vind dyna's dan nog het minst beroerd rijden,
en behalve dat het op de een of andere manier ook wel weer leuk is (wild vreemde mensen met tanken of zo zijn altijd positief als er op iets Harley op de tank staat) het gedoe, de evenementjes dat vond ik er ook leuk aan,, Maar als motor rijder,, zoals ik mezelf al 48 jaar zie,, kan ik misschien wel 10 dingen noemen (en dat ga ik hier op een HD forum niet doen) Wat ik er niet goed aan vind .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hankypanky
Active Member
Active Member

Gerry schreef: 19 jun 2025 15:15 Road king sneeuw.jpg
Tja,, dan ben ik zeker geen Harley man, hier mijn Roadking die was toen 9 jaar oud,, ik gebruik gewoon dingen waarvoor ze bedoeld zijn..
En iets rijd goed,, of iets rijd niet goed,,
Ik heb op mijn GS (en die is ook al 25 jaar oud) echt niks te mopperen,, ik zit met me 2M Heerlijk op,, hij schakelt makkelijk en zonder herrie, ze remmen meer dan goed, de weglegging is super,,, ik kan ook even een stukje volgas rijden zonder dat alles gevaarlijk gaat zwabberen
en verder, mooi vind ik er niks aan,, maar het gaat mij niet om mooi,, ik gebruik het en wil dat alles goed werkt..
En ik heb alle type harley's gehad,, softail's/ tourings/ en Dyna's .. ik vind dyna's dan nog het minst beroerd rijden,
en behalve dat het op de een of andere manier ook wel weer leuk is (wild vreemde mensen met tanken of zo zijn altijd positief als er op iets Harley op de tank staat) het gedoe, de evenementjes dat vond ik er ook leuk aan,, Maar als motor rijder,, zoals ik mezelf al 48 jaar zie,, kan ik misschien wel 10 dingen noemen (en dat ga ik hier op een HD forum niet doen) Wat ik er niet goed aan vind .
We hebben deze discussie dacht ik vaker gevoerd. Ieder zn meug zeg ik maar. En uiteraard is er op een Harley het een en ander aan te merken. Net als op andere merken. Ik ben dan niet zo"n km vreter als jij met m"n zeg maar 8000 km per jaar, maar ik geniet van elke km, en ben verder erg zuinig om mn motor. Hou hem schoon en zorg voor regelmatig onderhoud. En als er sneeuw ligt of er is gestrooid met zout ga ik echt niet met mn RoadKing de weg op.
IMG_20200918_142437_2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gerry
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Gerry »

Ieder zijn Meug toch
hankypanky
Active Member
Active Member

Gerry schreef: 21 jun 2025 15:12 Ieder zijn Meug toch
Zoist Ger. :toppie: :bier: :bier:
hankypanky
Active Member
Active Member

https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... int-tropez

Ik kan me wel vinden in de conclusie van deze testrijder.
Gerry
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Gerry »

hankypanky schreef: 25 jun 2025 05:30 Ik kan me wel vinden in de conclusie van deze testrijder.
Ja ik ook,,, maar vind jij het een positief stukje dan.
Eenmaal onderweg duurt het welgeteld één bocht alvorens ik deze joekel bijna in de regengoot parkeer. Ja, het is wel knap zo’n 21-inch voorwiel, een dikke achterband en extreme balhoofdhoek, maar de Breakout een bocht doorjagen vraagt opvallend veel stuurinput en voelt toch best onwennig. Het is alsof de motor in elke bocht smeekt om terug rechtop te komen, en dat gevoel raak ik de hele dag niet kwijt. Wie toch scherpe bochten blijft opzoeken, ontdekt al snel dat de voetsteunen van de Breakout op tijd laten weten wanneer het genoeg is geweest. Leuk voor even dus, maar een bochtige bergweg is duidelijk niet de beste plek voor deze motor.
(de prijzen zijn uit belgie dus zonder onze BPM)
rene79shovel
Active Member
Active Member
Zo ja, wat voor type: shovel
Bouwjaar: 1979

Bericht door rene79shovel »

leuk stukje om te lezen
Plaats reactie