~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Misschien worden ze nu wakker bij Harley davidson
-
- Active Member
Re: Misschien worden ze nu wakker bij Harley davidson
Exact dat; de klantenkring van HD is enorm traditioneel en daar zal je voor moeten bouwen, dat is hun USP (Unique Selling Point).
Leuk dat ze proberen om nieuw publiek aan te boren, maar daarbij kunnen ze de concurrentie met Japan helemaal niet aan.
Ken je kracht, maar zeker ook je eigen zwakte..
Leuk dat ze proberen om nieuw publiek aan te boren, maar daarbij kunnen ze de concurrentie met Japan helemaal niet aan.
Ken je kracht, maar zeker ook je eigen zwakte..
- Gerry
- Moderator
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Nou, dan ben jij de enige.
Ik zit toch vrij veel langs de weg, maar behalve bij een dealer waar ze al 5 jaar staan,
Ben ik er onderweg nog nooit 1 tegen gekomen.
- Scrooge
- Forum Admin
Harley heeft 2 grote problemen; ze zijn te arrogant naar de grote klantengroep die wel rijdt maar geen jasje van ze wil kopen, en ze weten geen loyale nieuwe leeftijdscategorie aan zich te binden. De attitude van de gemiddelde dealer, waarschijnlijk opgelegd vanuit Milwaukee, helpt ook niet echt. En het anti-USA sentiment dat de kop opsteekt gaat ze ook niet helpen.
Met die Livewire zullen ze een doelgroep moeten aanspreken die over het algemeen nu niets met die luidruchtige en stinkende Harleys te maken wil hebben. De gemiddelde Harley rijder die gaat voor het geluid en beleving van dat typische blok, gaat niet voor een fluisterfiets. En de gemiddelde fluisterfietser zal niet bij Harley gaan kijken vanwege het imago dat bij een stuiterende Harley hoort.
Vraag me af of een Pan America echt scoort buiten America. Die heb ik ook nog niet veel gezien in het wild. Toevallig eentje bij de rit van het Amsterdam Chapter. Die markt is ook al dichtbevolkt. Heb er geen ervaring mee, maar ik vraag me af of de Pan America echt kan concurreren met BMW, Honda, KTM, etc. in dat marktsegment. Of zelfs Royal Enfield. Als ik zou shoppen in dat segment, zou ik eerder bij BMW, Honda en Ducati gaan kijken dan bij Harley.
Met die Livewire zullen ze een doelgroep moeten aanspreken die over het algemeen nu niets met die luidruchtige en stinkende Harleys te maken wil hebben. De gemiddelde Harley rijder die gaat voor het geluid en beleving van dat typische blok, gaat niet voor een fluisterfiets. En de gemiddelde fluisterfietser zal niet bij Harley gaan kijken vanwege het imago dat bij een stuiterende Harley hoort.
Vraag me af of een Pan America echt scoort buiten America. Die heb ik ook nog niet veel gezien in het wild. Toevallig eentje bij de rit van het Amsterdam Chapter. Die markt is ook al dichtbevolkt. Heb er geen ervaring mee, maar ik vraag me af of de Pan America echt kan concurreren met BMW, Honda, KTM, etc. in dat marktsegment. Of zelfs Royal Enfield. Als ik zou shoppen in dat segment, zou ik eerder bij BMW, Honda en Ducati gaan kijken dan bij Harley.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
- Gerry
- Moderator
- Contacteer:
Nou ja, die Pan-M is ongeveer het enige ding waar Harley op staat,,Scrooge schreef: ↑19 apr 2025 08:52 Vraag me af of een Pan America echt scoort buiten America. Die heb ik ook nog niet veel gezien in het wild. Toevallig eentje bij de rit van het Amsterdam Chapter. Die markt is ook al dichtbevolkt. Heb er geen ervaring mee, maar ik vraag me af of de Pan America echt kan concurreren met BMW, Honda, KTM, etc. in dat marktsegment. Of zelfs Royal Enfield. Als ik zou shoppen in dat segment, zou ik eerder bij BMW, Honda en Ducati gaan kijken dan bij Harley.
die gewoon doet wat je van een motor mag verwachten,
Zit lekker, rijd goed ,, remt ook prima zwabbert niet als je dan een keer gas geeft en boven de 160 komt, er komt niks aan de grond als je een bocht neemt .. Daar is niet veel op aan te merken.
Maar ja (in elk geval in NL zie je er maar zelden een)
dat blok is een opgesmukt V-rod blok,, dat was ook al niet populair .. dus ja, het Harley gedoe heb je er al weer niet mee ..
Tis dat er Harley op staat, maar ik dacht dat ik op een KTM 1290 zat toen ik er mee reed,
Daar heeft het meer van weg als van een GS..
-
- Active Member
Nou, bij KTM kijken, zoals Scrooge aangeeft, is momenteel ook spannend..
Die zijn nog niet definitief gered van de ondergang, zullen we maar zeggen..
Die zijn nog niet definitief gered van de ondergang, zullen we maar zeggen..
- hankypanky
- Active Member
- Zo ja, wat voor type: RK classic
- Bouwjaar: 2006
Wat ook niet meewerkt is dat de prijzen van Harley's erg hoog zijn. Daar kunnen ze zelf niets aan doen, maar komt door de enorme hoeveelheid belasting en accijns. Nu ook nog komende tarief heffingen georganiseerd door de EU maakt het er niet beter op.Scrooge schreef: ↑19 apr 2025 08:52 Harley heeft 2 grote problemen; ze zijn te arrogant naar de grote klantengroep die wel rijdt maar geen jasje van ze wil kopen, en ze weten geen loyale nieuwe leeftijdscategorie aan zich te binden. De attitude van de gemiddelde dealer, waarschijnlijk opgelegd vanuit Milwaukee, helpt ook niet echt. En het anti-USA sentiment dat de kop opsteekt gaat ze ook niet helpen.
Als je het omrekent zou deze Street hier 24.450 euro moeten kosten. (geen transportkosten +/- 1000 euro meegerekend)
Dit maakt hem voor de Nederlandse rijder bijna 14000,- euro duurder dan voor een Amerikaanse koper. En die vinden de Harley's al duur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Gerry
- Moderator
- Contacteer:
Ach, als je gewoon van motor rijden houd, Dan kun je ook iets kopen, wat je niet hoeft te Tunen voor 1000 euro omdat hij te heet wordt.
die gewoon fijn zit, er hoeft geen ander stuur op,,
Het remt goed , schakelt fijn,, veert zalig, en gaat zonder 1 probleem een paar ton mee..
en voor een Ex HD rijder,, ze zijn er ook in het zwart
Voor 13000 euro, kun je je ritjes naar de Eifel en ardennen prima maken..
(dus je heeft geen 40 ruggen uit te geven,)

die gewoon fijn zit, er hoeft geen ander stuur op,,
Het remt goed , schakelt fijn,, veert zalig, en gaat zonder 1 probleem een paar ton mee..
en voor een Ex HD rijder,, ze zijn er ook in het zwart

Voor 13000 euro, kun je je ritjes naar de Eifel en ardennen prima maken..
(dus je heeft geen 40 ruggen uit te geven,)

- hankypanky
- Active Member
Tja ipv een biefstuk kun je ook krekels eten.
- Gerry
- Moderator
- Contacteer:
Zijn Krekels goedkoper

- hankypanky
- Active Member
Ik heb het even opgezocht.

Zijn per kg nog duurder ook

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.