Pagina 4 van 5

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 17:45
door wout.bij
van die prijzen snap je toch nooit iets, als iemand goedkoop heeft ingeruild komt ie vaak ook goedkoop of minder duur in de showroom, ik zie wel eens een road king voor 8500 voorbij komen 50000 op de teller bj 94, nette prijs kan nog jaren mee.

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 18:29
door Xander
wout.bij schreef:van die prijzen snap je toch nooit iets, als iemand goedkoop heeft ingeruild komt ie vaak ook goedkoop of minder duur in de showroom, ik zie wel eens een road king voor 8500 voorbij komen 50000 op de teller bj 94, nette prijs kan nog jaren mee.

nou ja... dat is 40-60% van de nieuw prijs (gokje) voor een 10 jaar oude bike met verouderde technologie.... bij auto's gaat dat anders...

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 18:34
door wout.bij
laat het maar verouderde technologie zijn, ik hou niet van motoren die ik zelf niet kan afstellen, er gaat voor mij dus niks boven een evo 1 of 2.

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 18:46
door Gerry
wout.bij schreef:laat het maar verouderde technologie zijn, ik hou niet van motoren die ik zelf niet kan afstellen, er gaat voor mij dus niks boven een evo 1 of 2.
je heb ook 4 jaar twincams gehad met een carburateur hoor ,, tot en met 2003

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 19:22
door wout.bij
klopt, en daar ging het dus fout, dit zijn de slechtste types.

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 19:59
door Gerry
wout.bij schreef:klopt, en daar ging het dus fout, dit zijn de slechtste types.
ach wat is daar slecht aan ? de eerste serie hadden slechte nokkenas lagers .. maar die zijn allemaal vrij snel vervangen voor andere
maar zo een lager heb ik pas geleden ook vervangen bij een 98 EVO met maar 40d km, dus ook EVO's zijn ook niet bulletproof.
ik vind TC's niet slecht en helemaal die vanaf 2006 niet,, daar heb je eigenlijk nooit iets aan
bandje wisselen en af en toe een remblokje ,,

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 20:39
door Dr.Votec
wout.bij schreef:laat het maar verouderde technologie zijn, ik hou niet van motoren die ik zelf niet kan afstellen, er gaat voor mij dus niks boven een evo 1 of 2.
Wat kan je dan niet afstellen wat je zou willen afstellen????

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 21 mei 2015 22:41
door Xander
Dr.Votec schreef:
wout.bij schreef:laat het maar verouderde technologie zijn, ik hou niet van motoren die ik zelf niet kan afstellen, er gaat voor mij dus niks boven een evo 1 of 2.
Wat kan je dan niet afstellen wat je zou willen afstellen????
Ik was ook altijd aan t 'afstellen' bij m'n brommers > maar heb toen wel geleerd om er af te blijven wanneer het goed loopt...

Blij met m'n moderne bike. Starten en rijden...

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 22 mei 2015 06:47
door Gerry
Dr.Votec schreef:
wout.bij schreef:laat het maar verouderde technologie zijn, ik hou niet van motoren die ik zelf niet kan afstellen, er gaat voor mij dus niks boven een evo 1 of 2.
Wat kan je dan niet afstellen wat je zou willen afstellen????
Nou ja , heel klein beetje ben ik het wel met wout eens
EVO met Carb, loopt gewoon net zo als die van ons Ruud ,, gewoon precies net zo snel ,,
dus wat heeft die 20 kilo extra troep (wat allemaal maar stuk kan gaan) bij ons dan voor zin
ik heb niet veel tegen die inj want het loopt prima,,
maar als hij standaard is dan kost afstellen een vermogen,,als je er open dempers op zet.
waar je daar voorheen een paar andere sproeiers in draaide voor een paar knaken
dus dat vind ik ook een groot nadeel .
en al die extra troep kan allemaal maar stuk.. en het voordeel is nihil dat zie je wel aan die van Jeff

Re: H-D dealer Silver Lake H-D wint Battle of the Kings

Geplaatst: 27 mei 2015 10:13
door wout.bij
ik heb mijn pruttelpot gekocht, had anderhalf jaar buiten gestaan in weer en wind, 44.000km op de teller, dan haal ik hem dus tot op de laatste bout en moer uit elkaar, alles checken en schoonmaken of herstellen desnoods reviseren en weer in elkaar, en dan ontkom je er niet aan om de hele reuteketeut opnieuw af te stellen, bij een evo voor mij geen probleem, nog de (de)montage nog het afstellen, bij een twincam van na 2006 is dit alles een geheel ander verhaal, je bent nogal wat speciaal gereedschap nodig om het blok uitelkaar te halen, en het afstellen van een moderne (injectie)motor daar weet een ieder wel van dat dat thuis niks word, en inderdaad de tc na 2006 is heel wat verbetert als de eerste uitvoeringen, maar ja, ben nou 1 keer een evo fan, en ook een beetje van de laatste 1340 shovels. :proost: