~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Eerste geïmporteerde HD uit de Usa Naar Europa !

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulP
Forum Member
Forum Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 jun 2013 17:21
Zo ja, wat voor type: Roadking
Bouwjaar: 1994

Eerste geïmporteerde HD uit de Usa Naar Europa !

Bericht door paulP »

Onze zoon was vandaag aan het werk bij een Nederlandse familie hier in France,en kreeg omdat men wist dat ik een Roadking heb dit verhaaltje te horen . De eerste geïmporteerde HD in Europa is hier naar toe gehaald door de familie Stork , een bekende motoren bouwer in Nederland en tegenwoordig nog bezig met andere werkzaamheden . Het motoren gedeelte is af gestoten naar Wärtsilä ,dus geen Stork motoren meer in Nederland. Toen de Familie Stork aan het begin van hun concern stonden hebben zij hun waren zeg maar aan de deur verkocht , en gingen overal heen om hun product aan de man te brengen . Na de Europese markt werd hun terrein uitgebreid met de Verenigde staten dat gebeurde begin twintigste eeuw .alwaar familie leden van Stork heen trokken om hun producten te verkopen . Een van die Stork leden kwam in de ban van de Harley Davidson motoren, en heeft er eentje gekocht ,en overlaten schepen naar Nederland ,zodoende was die motor de eerst geïmporteerde Harley van Europa . Oja de bron van dit verhaal is een nicht van de familie (Ik ga geen voornaam noemen ) Maar haar meisjes naam is Stork :D
Aut viam inveniam, aut faciam
Gebruikersavatar
paulP
Forum Member
Forum Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 jun 2013 17:21
Zo ja, wat voor type: Roadking
Bouwjaar: 1994

Re: Eerste geïmporteerde HD uit de Usa Naar Europa !

Bericht door paulP »

Dat zou dan ergens rond de eeuw wissel zijn geweest , ik weet niet wanneer de Firma Stork begonnen is. Het verhaal is ons gisteren verteld dus alles onder voorbehoud en dergelijke . Maar het zou zo maar kunnen .
Aut viam inveniam, aut faciam
Plaats reactie