~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Deel hier je "On the Road" belevenissen, kort of lang, gedenkwaardig of niet.... sterke verhalen zijn natuurlijk "toegestaan". Maar onthoud: zonder foto's is het niet gebeurd.
Gebruikersavatar
Electrawillem
Forum Member
Forum Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
Zo ja, wat voor type: FLHTI

Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Electrawillem »

Afgelopen zondag mijn nieuwe camera ( Sony HDR-AS15 ) op de E-glide gemonteerd en met een maatje even een bak koffie in Duitsland gaan drinken. Hierbij wat liggen klooien met dat ding. Hier een eerste video probeersel op normale snelheid 30 fps met de camera op het stuur en later met de camera op de valbeugel. Na de koffie de camera ingesteld op 70 fps slow motion. Enjoy !

http://youtu.be/VHGc9lYLIaE
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Gebruikersavatar
Lazy Jack
Active Member
Active Member
Berichten: 6547
Lid geworden op: 01 jun 2013 15:20
Zo ja, wat voor type: Night Train
Bouwjaar: 2006
Locatie: Poort van Brabant

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Lazy Jack »

De beelden zien er goed uit, Willem :thumbsup:
Dat worden dus nog leukere filmpjes ;)
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Heppie »

Ik kan Bob nu wel weg doen,ga gewoon jou filmpjes bekijke rij ik vanaf de bank met mijn poten op tafel :thumbsup:

Mooi gefilmd ziet er goed uit,vooral doorgaan Willem :D
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Homer
Active Member
Active Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 18 jun 2013 21:30
Zo ja, wat voor type: FLHTCUI
Bouwjaar: 2003
Locatie: Kruikenstad

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Homer »

Mooie beelden, ik heb zondag ook nog een kleine 300 Km gereden, was weer lekker, even afkikken van Faak :mrgreen:


Ik zoek ook nog een dashcam, maar dan wel eentje waar je snelheid bij staat in beeld, en evt GPS positie.
Homer groet u !
gewoonrobert
Active Member
Active Member
Berichten: 2120
Lid geworden op: 06 apr 2012 15:54

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door gewoonrobert »

En hoe is het geluid onder het rijden? Filmkwaliteit is goed btw.
Gebruikersavatar
Electrawillem
Forum Member
Forum Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
Zo ja, wat voor type: FLHTI

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Electrawillem »

gewoonrobert schreef:En hoe is het geluid onder het rijden? Filmkwaliteit is goed btw.
Goede vraag! Er zit een ingebouwde microfoon op, maar onder het rijden neemt hij uiteraard alleen windgeruis op.
Kwaliteit van het geluid, als ik gewoon loop met de kamera, is goed. Er zit ook een aansluiting voor externe microfoon op, maar die is alleen bereikbaar als ik de camera uit de waterdichte kast haal. Helaas zit alleen onder de waterdichte kast een schroefdraad om de camera te bevestiging. Rij opnames zijn dus NIET mogelijk met een externe microfoon.
Ik zal binnenkort de kamera eens achter de kuip gaan bevestigen, om te zien of ik het wingeruis kan minimaliseren onder het rijden. Wordt vervolgd! :mrgreen:
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Bart »

Mooi filmpje hoor Willem! Maar ik zie het nut niet zo van dit soort filmpjes, ben ik weer de enige waarschijnlijk :shock: wat moet je ermee? Ga je dan als je thuis bent met de hele familie kijken waar je geweest bent? Hoop gedoe om niks, sorry
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
gewoonrobert
Active Member
Active Member
Berichten: 2120
Lid geworden op: 06 apr 2012 15:54

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door gewoonrobert »

Electrawillem schreef:
gewoonrobert schreef:En hoe is het geluid onder het rijden? Filmkwaliteit is goed btw.
Goede vraag! Er zit een ingebouwde microfoon op, maar onder het rijden neemt hij uiteraard alleen windgeruis op.
Kwaliteit van het geluid, als ik gewoon loop met de kamera, is goed. Er zit ook een aansluiting voor externe microfoon op, maar die is alleen bereikbaar als ik de camera uit de waterdichte kast haal. Helaas zit alleen onder de waterdichte kast een schroefdraad om de camera te bevestiging. Rij opnames zijn dus NIET mogelijk met een externe microfoon.
Ik zal binnenkort de kamera eens achter de kuip gaan bevestigen, om te zien of ik het wingeruis kan minimaliseren onder het rijden. Wordt vervolgd! :mrgreen:
Ja dat is inderdaad jammer dat het geluid opgeslokt word door het windgeruis als je tijdens het filmen ook nog het geluid van de Harley erbij hebt dan komt dat de film wel ten goede. En ja wat moet je met de filmbeelden? Ik zeg bewaren en als je genoeg hebt een leuk filmpje van maken. Zoiets als deze altijd leuk dacht ik.

https://www.youtube.com/watch?v=9CrOpGtL5pM
Gebruikersavatar
Electrawillem
Forum Member
Forum Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
Zo ja, wat voor type: FLHTI

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Electrawillem »

Bart schreef:Mooi filmpje hoor Willem! Maar ik zie het nut niet zo van dit soort filmpjes, ben ik weer de enige waarschijnlijk :shock: wat moet je ermee? Ga je dan als je thuis bent met de hele familie kijken waar je geweest bent? Hoop gedoe om niks, sorry
Je hebt helemaal gelijk Bart. Je hebt er eigenlijk geen ene mallemoer aan, behalve als een halve zool je van de weg rijdt. Dan kan het handig zijn als bewijs materiaal.! :lol:
Ik had nog een paar beeldjes over van ons tourke van afgelopen weekend, met de lens instellingen op openingshoek 120° i.p.v. 170° en die heb ik even aan elkaar geplakt, en voorzien van een muziekje, dus hier dus weer een waardeloos filmpje speciaal voor jou ! :shutup2: :mrgreen:

Om een of andere reden speelt Youtube bij mij alles automatisch af op 360P i.p.v. HD 720P, dus dit even in het youtube venstertje wijzigen ! :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=dVpSMpk4 ... WzM3t66vvw
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Gebruikersavatar
Stef
Active Member
Active Member
Berichten: 4662
Lid geworden op: 01 jun 2013 13:02
Zo ja, wat voor type: FLHTC
Bouwjaar: 2003
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: Testing de Sony HDR-SA15 action Cam

Bericht door Stef »

okay, ondanks dat je er dus geen reet aan hebt vond ik het toch leuk om ff te kijken :lol: :thumbsup: :proost:
Mooi filmpie :proost:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
Plaats reactie