~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

PAS OP met zelfbouw kent op motoren

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: PAS OP met zelfbouw kent op motoren

Bericht door Gerry »

ja maar daar hebben die mensen toch niks aan die zo een komplete motor ergens hebben gekocht

je zit nu zo in zo al in de boot als je er een heb met een knutsel kenteken (ook al wordt je niet opgeroepen)
want iedereen die dit leest wil nooit meer iets hebben met zo een kent
dus probeer er nog maar is vanaf te komen :?
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
T-T
Active Member
Active Member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 01 jun 2013 18:01
Zo ja, wat voor type: Beemer
Bouwjaar: 2016
Locatie: Voorheen Amsterdam

Re: PAS OP met zelfbouw kent op motoren

Bericht door T-T »

Gerry schreef:ja maar daar hebben die mensen toch niks aan die zo een komplete motor ergens hebben gekocht

je zit nu zo in zo al in de boot als je er een heb met een knutsel kenteken (ook al wordt je niet opgeroepen)
want iedereen die dit leest wil nooit meer iets hebben met zo een kent
dus probeer er nog maar is vanaf te komen :?
Ja, dat gaat hem niet worden ben ik bang of met een hoop verlies
I've learned that pleasing everyone is impossible but pissing everyone off is a piece of cake

Het is zinloos mij te volgen, ik verdwaal zelfs onder de douche ;-)
Member of The Unwanted Ones ½% Club
Gebruikersavatar
dockerdon
Forum Member
Forum Member
Berichten: 406
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:08
Zo ja, wat voor type: Softail FXSTC
Bouwjaar: 1988
Locatie: The Little House I Used To Live In

Re: PAS OP met zelfbouw kent op motoren

Bericht door dockerdon »

Wat heb je eraan om een motor met zelfbouw kenteken te kopen. De motor is gebouwd door een ander. Een 'gebouwd door een ander kenteken' klinkt dan beter.
Kijk als je zo'n fiets echt zelf bouwt heb je zicht op de spullen die erop gaan en dan kan je een hoop gedonder voorkomen.
"Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST" FZ
[[/b]
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: PAS OP met zelfbouw kent op motoren

Bericht door Gerry »

nou dit is er bv een ...je zal hem maar kopen voor die prijs :? >> http://link.marktplaats.nl/726315302" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
T-T
Active Member
Active Member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 01 jun 2013 18:01
Zo ja, wat voor type: Beemer
Bouwjaar: 2016
Locatie: Voorheen Amsterdam

Re: PAS OP met zelfbouw kent op motoren

Bericht door T-T »

En ik vinnum geeneens mooi :mrgreen:
I've learned that pleasing everyone is impossible but pissing everyone off is a piece of cake

Het is zinloos mij te volgen, ik verdwaal zelfs onder de douche ;-)
Member of The Unwanted Ones ½% Club
coupe124
Forum Member
Forum Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2013 21:16
Zo ja, wat voor type: Heritage
Bouwjaar: 2005

Problemen met de rdw over eigebouwkenteken

Bericht door coupe124 »

"PROBLEMEN MET DE RDW OVER JE EIGENBOUW KENTEKEN* de*rdw heeft 10 jaar zitten slapen* met het keuren van de zelfbouwmotor*** er zijn bedrijven die met hetzelfde blok en bak jaren naar de keuring in lelystad gegaan en deze frames met kenteken*verkopen DIT IS NIET*STRAFBAAR* nu is er iemand bij de rdw wakker geworden en is de pleuris uit gebroken iedereen met een zelfbouwmotor wordt door de rdw en forensiesonderzoeksteam onderzocht en een ieder wordt daar*het zelfde behandeld conclusie*** het blok heeft niet de nummers die met de keuring*zijn opgeschreven en bij het* framenummer horen JE WORDT ALS DIEF BEHANDELT

Als je dit ook is overkomen dan is dit misschien interessant om eens door te lezen:

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/ ... laggenomen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Problemen met de rdw over eigebouwkenteken

Bericht door Gerry »

Tja Jan wat zal ik daar nou is over zeggen
(er is al een topic over trouwens hier maar ik kan het zo 123 niet vinden)
op een paar extreme choppers of bobbers na .. wat heeft het voor zin om een Heritage of Fatboy 1 op 1 na te bouwen ???
en zijn er zat te koop en die zijn veel goedkoper als een zelf bouwen (als je alle spullen gewoon met bonnen zou kopen dan)
nu koop je een frame met kent voor 4000/4.500 nou een nieuw blok kost ook 4 ruggen en een bak 2 dan zit je al aan 10000 euro
en dan heb je nog niks ,,alleen een frame met een blok en een bak ,,
dus kopen ze alles op marktplaats enz en daar staan voor een groot gedeelte de onderdelen op van onze gestolen motoren ,, snap je
tja en dat gaan ze nu eindelijk eens aanpakken en mijn zegen hebben ze
kijk tussen de 9 en 12000 euro staan en wel 100 fatboys en heritage's op marktplaats dus het heeft op een normale manier ook geen zin om er een te bouwen
dus het is met al die dingen wat ,, zo simpel is het
het is alleen zielig voor de mensen die dat niet begrijpen en daar niet bij stilstaan en heel naief ergens een of andere leuke motor kopen voor een hoop geld
waar een zelfbouw kent op blijkt te zitten .. want die zijn nu ook de lul
ik rij al 37 jaar motor maar ik heb nog nooit iets gekocht met zo een kent, want ik begreep 25 jaar geleden ook al hoe en waarvan ze die dingen bouwen.
dus wat mijn betref mogen ze al die dingen waar niks van klopt van de weg halen ,, dan is de kans dat mijn motor gestolen wordt en op gaat
in een of ander bouwpakket ook wat kleiner
nou dat vind ik er van
gr Ger
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wim67
Forum Member
Forum Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2013 16:20
Zo ja, wat voor type: Streetbob
Bouwjaar: 2010

Re: Problemen met de rdw over eigebouwkenteken

Bericht door wim67 »

Nou Ger, dat is wel een beetje zwart/wit kijken. Ik heb zelf een paar keer een eigenbouw kenteken gehad, maar het gaat gaat dan toch voornamelijk om hardtails wat ik bij de rdw zie. En met eigenbouw fietsen gaat het ook om low budget te bouwen. Dus koop je een blokkie op marktplaats of speuders. Ik ken echt niemand die ooit een zelfbouw fatboy ter keuring heeft aangeboden, om het simpele feit dat het niet vaak voorkomt.

En je moet natuurlijk ook zelf een beetje blijven nadenken, als een blok of framete goedkoop word aangeboden, is er wat mee. Als het teveel kost koop je beter nieuw.

En waar jan het over heeft, dat bedrijven in hun opzet eigenbouw frames met kenteken proberen te verkopen snap ik van die bedrijven wel, maar niet van de zelfbouwer. Koop een frame bij een gerenomeerd bedrijf( zonder kenteken), ga bouwen en vraag een kenteken aan.....simpel

Ik heb 1 x mijn eigen frame gebouwd en daar ook een kenteken voor gehad, het kost veel tijd maar het kan wel.

Dus om nou meteen eigenbouw kentekens als gejatte zooi te zien vindt ik kortzichtig.
Het komt goed!
Gebruikersavatar
dockerdon
Forum Member
Forum Member
Berichten: 406
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:08
Zo ja, wat voor type: Softail FXSTC
Bouwjaar: 1988
Locatie: The Little House I Used To Live In

Re: Problemen met de rdw over eigebouwkenteken

Bericht door dockerdon »

Wat*is*dat met**al die ***sterretjes***?
"Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST" FZ
[[/b]
wim67
Forum Member
Forum Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2013 16:20
Zo ja, wat voor type: Streetbob
Bouwjaar: 2010

Re: Problemen met de rdw over eigebouwkenteken

Bericht door wim67 »

dockerdon schreef:Wat*is*dat met**al die ***sterretjes***?

Zie jij sterretjes?
Het komt goed!
Plaats reactie