~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Zomertrip
- Scrooge
- Forum Admin
- Berichten: 4749
- Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
- Locatie: The bright side of life
Re: Zomertrip
Pannenspray .... daar komt de kok in Heppie weer naar boven :clap:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
-
- Forum Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 23 jun 2013 11:37
- Zo ja, wat voor type: FLHR
- Bouwjaar: 2
Re: Zomertrip
Zal ook eens niet hè. Ben van plan zo'n detachable sissybar erop te gooien en daar mn slaapzak/tent aan vast te binden, net als ze in de states vaak doen.Breakdown schreef:Zippo schreef:Jongens, leuk bedoeld, maar even serieus.
welkom Tom
. Geen flauw idee hoe het er uit gaat zien, bij bobbers en échte choppers gaat het nog wel
Instagram: tcpck
-
- Forum Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 23 jun 2013 11:37
- Zo ja, wat voor type: FLHR
- Bouwjaar: 2
Re: Zomertrip
Via westkust Frankrijk naar oostkust Spanje, Ibiza. Daar weekje vertoeven en weer terugBart schreef:Waar ga je heen dan?
Instagram: tcpck
- Heppie
- Active Member
- Berichten: 27686
- Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
- Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
- Bouwjaar: 21
- Locatie: 020
Re: Zomertrip
Dat klinkt goed,benijd je,ben zelfs een beetje jaloers Tom :thumbsup: :thumbsup:Zippo schreef:Via westkust Frankrijk naar oostkust Spanje, Ibiza. Daar weekje vertoeven en weer terugBart schreef:Waar ga je heen dan?
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
- PS RoadKing
- Active Member
- Berichten: 3832
- Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
- Zo ja, wat voor type: Road King Speci
- Bouwjaar: 2017
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Re: Zomertrip
als je motor goed rijdt en goed is afgesteld hoef je je niet druk te maken over de temperatuur, een Harley kan wat dat betreft veel hebben, je hebt er hoogstens zelf wat last van als je bij 30+ graden in een bloedhete stad voor een stoplicht staat te wachten.....de (lucht)achtervering zou ik op de laagste stand houden, tenzij je met z'n tweeën erop zit; de wegen in Frankrijk en Spanje zijn meestal wat hobbeliger dan in Nederland en een stugge vering is dan na een paar uur rijden niet prettig. Let op de wat andere regels in het buitenland en andere max snelheden; e.e.a. kan je nakijken op bv de ANWB site; in frankrijk mag je geen navigatiesysteem hebben dat flitspalen aangeeft; refl hesje is alleen verplicht bij panne, maar ook zonder die verplichting zou ik zo'n vestje aantrekken als ik in de schemer met pech langs de weg zou komen te staan; alcoholtester is in Frankrijk verplicht maar er wordt niet geverbaliseerd als je 'm niet hebt, maar als de gendarme kwaad wil trek je altijd aan het kortste eind, zo'n ding kost twee euro en daar neem ik het risico niet voor.
Wordt lid van een organisatie die je helpt bij pech zoals de ANWB en neem een lijstje mee met adressen van harley dealers voor het geval er iets kapot gaat.
wat neem je verder mee: basis gereedschap om kleine ongemakken of losgetrild spul te verhelpen; wat ring/steeksleutels, setje torx en inbus sleutels, kruiskop en gewone schroevendraaier, nijptang die ook ijzerdraad knipt, ijzerdraad en rolletje stevig tape; olie, want door warmte en afremmen op motor in bergen kan er wat meer olie verbruikt worden; bandenreparatiesetje, reserve sleutels voor als je je gewone setje verliest; batterij voor de fob/afst bediening en je code om alarm te omzeilen.
Ook in Frankrijk en Spanje kan het stevig regenen; heb altijd een regenpak van HD bij me, kost wat maar is op te vouwen tot een minuscuul pakketje en 100% waterdicht, verder een paar extra handschoenen, want als die nat zijn krijg je ze niet meer aangetrokken; verder nog een paar wegenkaarten voor het geval je navigatiesysteem er mee ophoudt; denk nog aan extra (zonne)bril en aansteker.
Lijkt allemaal veel, maar in praktijk is het één halve koffer vol van mijn RK; overweeg ook een kettingslot.
wacht niet tot het laatste moment om te tanken want in die streken is de tankstationdichtheid soms niet groot of men sluit de tent gewoon een paar uur tijdens de siësta
Veel plezier!
Wordt lid van een organisatie die je helpt bij pech zoals de ANWB en neem een lijstje mee met adressen van harley dealers voor het geval er iets kapot gaat.
wat neem je verder mee: basis gereedschap om kleine ongemakken of losgetrild spul te verhelpen; wat ring/steeksleutels, setje torx en inbus sleutels, kruiskop en gewone schroevendraaier, nijptang die ook ijzerdraad knipt, ijzerdraad en rolletje stevig tape; olie, want door warmte en afremmen op motor in bergen kan er wat meer olie verbruikt worden; bandenreparatiesetje, reserve sleutels voor als je je gewone setje verliest; batterij voor de fob/afst bediening en je code om alarm te omzeilen.
Ook in Frankrijk en Spanje kan het stevig regenen; heb altijd een regenpak van HD bij me, kost wat maar is op te vouwen tot een minuscuul pakketje en 100% waterdicht, verder een paar extra handschoenen, want als die nat zijn krijg je ze niet meer aangetrokken; verder nog een paar wegenkaarten voor het geval je navigatiesysteem er mee ophoudt; denk nog aan extra (zonne)bril en aansteker.
Lijkt allemaal veel, maar in praktijk is het één halve koffer vol van mijn RK; overweeg ook een kettingslot.
wacht niet tot het laatste moment om te tanken want in die streken is de tankstationdichtheid soms niet groot of men sluit de tent gewoon een paar uur tijdens de siësta
Veel plezier!
- Gipsie
- Active Member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 29 mei 2014 07:47
- Zo ja, wat voor type: Lowtail
- Bouwjaar: 92
- Locatie: Mokum
Re: Zomertrip
hij gaat niet met een sprinter he hahahahaPS Roadking schreef:als je motor goed rijdt en goed is afgesteld hoef je je niet druk te maken over de temperatuur, een Harley kan wat dat betreft veel hebben, je hebt er hoogstens zelf wat last van als je bij 30+ graden in een bloedhete stad voor een stoplicht staat te wachten.....de (lucht)achtervering zou ik op de laagste stand houden, tenzij je met z'n tweeën erop zit; de wegen in Frankrijk en Spanje zijn meestal wat hobbeliger dan in Nederland en een stugge vering is dan na een paar uur rijden niet prettig. Let op de wat andere regels in het buitenland en andere max snelheden; e.e.a. kan je nakijken op bv de ANWB site; in frankrijk mag je geen navigatiesysteem hebben dat flitspalen aangeeft; refl hesje is alleen verplicht bij panne, maar ook zonder die verplichting zou ik zo'n vestje aantrekken als ik in de schemer met pech langs de weg zou komen te staan; alcoholtester is in Frankrijk verplicht maar er wordt niet geverbaliseerd als je 'm niet hebt, maar als de gendarme kwaad wil trek je altijd aan het kortste eind, zo'n ding kost twee euro en daar neem ik het risico niet voor.
Wordt lid van een organisatie die je helpt bij pech zoals de ANWB en neem een lijstje mee met adressen van harley dealers voor het geval er iets kapot gaat.
wat neem je verder mee: basis gereedschap om kleine ongemakken of losgetrild spul te verhelpen; wat ring/steeksleutels, setje torx en inbus sleutels, kruiskop en gewone schroevendraaier, nijptang die ook ijzerdraad knipt, ijzerdraad en rolletje stevig tape; olie, want door warmte en afremmen op motor in bergen kan er wat meer olie verbruikt worden; bandenreparatiesetje, reserve sleutels voor als je je gewone setje verliest; batterij voor de fob/afst bediening en je code om alarm te omzeilen.
Ook in Frankrijk en Spanje kan het stevig regenen; heb altijd een regenpak van HD bij me, kost wat maar is op te vouwen tot een minuscuul pakketje en 100% waterdicht, verder een paar extra handschoenen, want als die nat zijn krijg je ze niet meer aangetrokken; verder nog een paar wegenkaarten voor het geval je navigatiesysteem er mee ophoudt; denk nog aan extra (zonne)bril en aansteker.
Lijkt allemaal veel, maar in praktijk is het één halve koffer vol van mijn RK; overweeg ook een kettingslot.
wacht niet tot het laatste moment om te tanken want in die streken is de tankstationdichtheid soms niet groot of men sluit de tent gewoon een paar uur tijdens de siësta
Veel plezier!
,,En,, Ik smeer um
- PS RoadKing
- Active Member
- Berichten: 3832
- Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
- Zo ja, wat voor type: Road King Speci
- Bouwjaar: 2017
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Re: Zomertrip
sprinter? leg 's uit wat je daar mee bedoelt, ik vat 'm even nietRandy schreef: hij gaat niet met een sprinter he hahahaha
- PS RoadKing
- Active Member
- Berichten: 3832
- Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
- Zo ja, wat voor type: Road King Speci
- Bouwjaar: 2017
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Re: Zomertrip
nou, als je mijn verhaaltje goed leest zal je zien dat dat ook niet nodig is....tenzij hij zijn bankstel en koelkast mee wil nemen om voor zijn tentje een biertje te vattenRandy schreef:Mercedes sprinter die hele grote bus
- Gipsie
- Active Member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 29 mei 2014 07:47
- Zo ja, wat voor type: Lowtail
- Bouwjaar: 92
- Locatie: Mokum
Re: Zomertrip
weet ik....was een dolletje het was zo een lang verhaalPS Roadking schreef:nou, als je mijn verhaaltje goed leest zal je zien dat dat ook niet nodig is....tenzij hij zijn bankstel en koelkast mee wil nemen om voor zijn tentje een biertje te vattenRandy schreef:Mercedes sprinter die hele grote bus
,,En,, Ik smeer um