~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Zomertrip

Dagtochten, weekendje weg, vakantie. Tips vragen, deel ze hier. Met een speciaal subforum voor navigatie.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4749
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Zomertrip

Bericht door Scrooge »

Afbeelding

Pannenspray .... daar komt de kok in Heppie weer naar boven :clap:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Zippo
Forum Member
Forum Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jun 2013 11:37
Zo ja, wat voor type: FLHR
Bouwjaar: 2

Re: Zomertrip

Bericht door Zippo »

Breakdown schreef:
Zippo schreef:Jongens, leuk bedoeld, maar even serieus.

welkom Tom :lol:
Zal ook eens niet hè. Ben van plan zo'n detachable sissybar erop te gooien en daar mn slaapzak/tent aan vast te binden, net als ze in de states vaak doen.
Afbeelding . Geen flauw idee hoe het er uit gaat zien, bij bobbers en échte choppers gaat het nog wel
Instagram: tcpck
Zippo
Forum Member
Forum Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jun 2013 11:37
Zo ja, wat voor type: FLHR
Bouwjaar: 2

Re: Zomertrip

Bericht door Zippo »

Bart schreef:Waar ga je heen dan?
Via westkust Frankrijk naar oostkust Spanje, Ibiza. Daar weekje vertoeven en weer terug :proost:
Instagram: tcpck
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27686
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Zomertrip

Bericht door Heppie »

Zippo schreef:
Bart schreef:Waar ga je heen dan?
Via westkust Frankrijk naar oostkust Spanje, Ibiza. Daar weekje vertoeven en weer terug :proost:
Dat klinkt goed,benijd je,ben zelfs een beetje jaloers Tom :thumbsup: :thumbsup:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Zomertrip

Bericht door PS RoadKing »

als je motor goed rijdt en goed is afgesteld hoef je je niet druk te maken over de temperatuur, een Harley kan wat dat betreft veel hebben, je hebt er hoogstens zelf wat last van als je bij 30+ graden in een bloedhete stad voor een stoplicht staat te wachten.....de (lucht)achtervering zou ik op de laagste stand houden, tenzij je met z'n tweeën erop zit; de wegen in Frankrijk en Spanje zijn meestal wat hobbeliger dan in Nederland en een stugge vering is dan na een paar uur rijden niet prettig. Let op de wat andere regels in het buitenland en andere max snelheden; e.e.a. kan je nakijken op bv de ANWB site; in frankrijk mag je geen navigatiesysteem hebben dat flitspalen aangeeft; refl hesje is alleen verplicht bij panne, maar ook zonder die verplichting zou ik zo'n vestje aantrekken als ik in de schemer met pech langs de weg zou komen te staan; alcoholtester is in Frankrijk verplicht maar er wordt niet geverbaliseerd als je 'm niet hebt, maar als de gendarme kwaad wil trek je altijd aan het kortste eind, zo'n ding kost twee euro en daar neem ik het risico niet voor.
Wordt lid van een organisatie die je helpt bij pech zoals de ANWB en neem een lijstje mee met adressen van harley dealers voor het geval er iets kapot gaat.
wat neem je verder mee: basis gereedschap om kleine ongemakken of losgetrild spul te verhelpen; wat ring/steeksleutels, setje torx en inbus sleutels, kruiskop en gewone schroevendraaier, nijptang die ook ijzerdraad knipt, ijzerdraad en rolletje stevig tape; olie, want door warmte en afremmen op motor in bergen kan er wat meer olie verbruikt worden; bandenreparatiesetje, reserve sleutels voor als je je gewone setje verliest; batterij voor de fob/afst bediening en je code om alarm te omzeilen.
Ook in Frankrijk en Spanje kan het stevig regenen; heb altijd een regenpak van HD bij me, kost wat maar is op te vouwen tot een minuscuul pakketje en 100% waterdicht, verder een paar extra handschoenen, want als die nat zijn krijg je ze niet meer aangetrokken; verder nog een paar wegenkaarten voor het geval je navigatiesysteem er mee ophoudt; denk nog aan extra (zonne)bril en aansteker.
Lijkt allemaal veel, maar in praktijk is het één halve koffer vol van mijn RK; overweeg ook een kettingslot.
wacht niet tot het laatste moment om te tanken want in die streken is de tankstationdichtheid soms niet groot of men sluit de tent gewoon een paar uur tijdens de siësta
Veel plezier!
Gebruikersavatar
Gipsie
Active Member
Active Member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 29 mei 2014 07:47
Zo ja, wat voor type: Lowtail
Bouwjaar: 92
Locatie: Mokum

Re: Zomertrip

Bericht door Gipsie »

PS Roadking schreef:als je motor goed rijdt en goed is afgesteld hoef je je niet druk te maken over de temperatuur, een Harley kan wat dat betreft veel hebben, je hebt er hoogstens zelf wat last van als je bij 30+ graden in een bloedhete stad voor een stoplicht staat te wachten.....de (lucht)achtervering zou ik op de laagste stand houden, tenzij je met z'n tweeën erop zit; de wegen in Frankrijk en Spanje zijn meestal wat hobbeliger dan in Nederland en een stugge vering is dan na een paar uur rijden niet prettig. Let op de wat andere regels in het buitenland en andere max snelheden; e.e.a. kan je nakijken op bv de ANWB site; in frankrijk mag je geen navigatiesysteem hebben dat flitspalen aangeeft; refl hesje is alleen verplicht bij panne, maar ook zonder die verplichting zou ik zo'n vestje aantrekken als ik in de schemer met pech langs de weg zou komen te staan; alcoholtester is in Frankrijk verplicht maar er wordt niet geverbaliseerd als je 'm niet hebt, maar als de gendarme kwaad wil trek je altijd aan het kortste eind, zo'n ding kost twee euro en daar neem ik het risico niet voor.
Wordt lid van een organisatie die je helpt bij pech zoals de ANWB en neem een lijstje mee met adressen van harley dealers voor het geval er iets kapot gaat.
wat neem je verder mee: basis gereedschap om kleine ongemakken of losgetrild spul te verhelpen; wat ring/steeksleutels, setje torx en inbus sleutels, kruiskop en gewone schroevendraaier, nijptang die ook ijzerdraad knipt, ijzerdraad en rolletje stevig tape; olie, want door warmte en afremmen op motor in bergen kan er wat meer olie verbruikt worden; bandenreparatiesetje, reserve sleutels voor als je je gewone setje verliest; batterij voor de fob/afst bediening en je code om alarm te omzeilen.
Ook in Frankrijk en Spanje kan het stevig regenen; heb altijd een regenpak van HD bij me, kost wat maar is op te vouwen tot een minuscuul pakketje en 100% waterdicht, verder een paar extra handschoenen, want als die nat zijn krijg je ze niet meer aangetrokken; verder nog een paar wegenkaarten voor het geval je navigatiesysteem er mee ophoudt; denk nog aan extra (zonne)bril en aansteker.
Lijkt allemaal veel, maar in praktijk is het één halve koffer vol van mijn RK; overweeg ook een kettingslot.
wacht niet tot het laatste moment om te tanken want in die streken is de tankstationdichtheid soms niet groot of men sluit de tent gewoon een paar uur tijdens de siësta
Veel plezier!
hij gaat niet met een sprinter he hahahaha
,,En,, Ik smeer um
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Zomertrip

Bericht door PS RoadKing »

Randy schreef: hij gaat niet met een sprinter he hahahaha
sprinter? leg 's uit wat je daar mee bedoelt, ik vat 'm even niet
Gebruikersavatar
Gipsie
Active Member
Active Member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 29 mei 2014 07:47
Zo ja, wat voor type: Lowtail
Bouwjaar: 92
Locatie: Mokum

Re: Zomertrip

Bericht door Gipsie »

Mercedes sprinter die hele grote bus :?
,,En,, Ik smeer um
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Zomertrip

Bericht door PS RoadKing »

Randy schreef:Mercedes sprinter die hele grote bus :?
nou, als je mijn verhaaltje goed leest zal je zien dat dat ook niet nodig is....tenzij hij zijn bankstel en koelkast mee wil nemen om voor zijn tentje een biertje te vatten
Gebruikersavatar
Gipsie
Active Member
Active Member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 29 mei 2014 07:47
Zo ja, wat voor type: Lowtail
Bouwjaar: 92
Locatie: Mokum

Re: Zomertrip

Bericht door Gipsie »

PS Roadking schreef:
Randy schreef:Mercedes sprinter die hele grote bus :?
nou, als je mijn verhaaltje goed leest zal je zien dat dat ook niet nodig is....tenzij hij zijn bankstel en koelkast mee wil nemen om voor zijn tentje een biertje te vatten
weet ik....was een dolletje ;) het was zo een lang verhaal
,,En,, Ik smeer um
Plaats reactie