~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Service boekje en manual zijn 'kwijt'
- Superman
- Forum Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 30 aug 2014 12:09
- Zo ja, wat voor type: FXD
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Noord Veluwe
Service boekje en manual zijn 'kwijt'
Ik heb een Nederlandse FXD uit 2002 met 14000 km op de teller gekocht bij Anbergen motoren in Slagharen. De motor komt van een 1e eigenaar. Bij de koop werd me verteld dat er originele Harley boekjes bij zijn, maar dat de vorige eigenaar deze nog moet brengen. Een week later haal ik de motor op en ja hoor precies wat ik al vermoedde, geen boekjes er bij. We zijn nu 6 weken verder en na diverse keren er om gevraagd te hebben kreeg ik te horen dat ze kwijt zijn. Goh, wat een verrassing!
Wie kan mij helpen met de volgende vragen?
Vraag 1:
Zijn er nog ergens gegevens bekend of geregistreerd en waar zou ik die kunnen opvragen?
Vraag 2:
Wat mag ik nog van Anbergen verwachten?
Ik baal hier echt verschrikkelijk van, mede te meer omdat ik heel bewust bij een degelijke motorzaak een Nederlandse motor heb gekocht waarvan de geschiedenis bekend zou zijn.
Wie kan mij helpen met de volgende vragen?
Vraag 1:
Zijn er nog ergens gegevens bekend of geregistreerd en waar zou ik die kunnen opvragen?
Vraag 2:
Wat mag ik nog van Anbergen verwachten?
Ik baal hier echt verschrikkelijk van, mede te meer omdat ik heel bewust bij een degelijke motorzaak een Nederlandse motor heb gekocht waarvan de geschiedenis bekend zou zijn.
-
- Active Member
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 06 apr 2012 15:54
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
Tsja dan had ik em wel een keer gehaald als de papieren er bij waren en dat de bike compleet was bij de mijne zal bij aflevering ook nog iets veranderd zijn maar we zijn 5 jaar verder en is nog steeds niet gebeurd...
- Superman
- Forum Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 30 aug 2014 12:09
- Zo ja, wat voor type: FXD
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Noord Veluwe
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
MG-BN-..
Op kenteken staat
1HD1GHV17.......
05-04-2002 eerste toelating
05-04-2002 eerste inschrijving in Nederland
Op kenteken staat
1HD1GHV17.......
05-04-2002 eerste toelating
05-04-2002 eerste inschrijving in Nederland
- mr_brakke
- Active Member
- Berichten: 5019
- Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
- Zo ja, wat voor type: FLTRX
- Bouwjaar: 2016
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
Superman schreef:MG-BN-..
Op kenteken staat
1HD1GHV17.......
05-04-2002 eerste toelating
05-04-2002 eerste inschrijving in Nederland
1HD,,,,,,
Berekent dat hij gemaakt is voor verkoop,in de USA
Mannen, betekent dit dan dag het geen NL motor is ??
Als hij echt aantoonbaar als NL bike aan je verkocht is en dar niet is en je wil er vanaf ... stuur dan een PB-tje
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
- Propper
- Forum Admin
- Berichten: 2301
- Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
- Zo ja, wat voor type: FatBoy
- Bouwjaar: 1990
- Locatie: Oldambt
- Contacteer:
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
Heb je dit al geprobeerd:
http://www.autoverleden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Suc6
http://www.autoverleden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Suc6
- Scrooge
- Forum Admin
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
- Locatie: The bright side of life
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
"1HD ...." bij 2001 en later staat de eerste positie voor domestic (=US) / internationaal. 1 = domestic, mijn VIN begint met een 5:
Haal je hele VIN nummer hier http://www.vin-decoder.org/harley-davidson-vin-decoder door heen en kijk wat er uit komt.Harley Davidson VIN Decoding:
First Digit:
Market Designation
1 = Domestic
5 = International
Second & Third Digit:
Manufacturer and Make
HD = Harley Davidson
Fourth Digit:
Motorcycle Type
1 = Heavyweight
2 = Middleweight
(901 cc and larger engine displacement)
Fifth & Sixth Digit:
Model Designation
BH = FXST – Softail Standard
BJ = FLSTC – Heritage Softail Classic
BK = FXSTC – Softail Custom
BL = FXSTS – Softail Springer
BM = FLSTF – Softail Fatboy
BN = FLSTN – Softail Deluxe
BP = FXSTSB
BR = FLSTS – Heritage Softail Springer
BS = FXSTD – Softail Deuce
BT = FXSTB – Softail Nighttrain
BV = FXSTI – Softail Standard (fuel injected)
BW = FLSTCI – Heritage Softail Classic (fuel injected)
BX = FLSTFI – Softail Fatboy (fuel injected)
BY = FLSTSCI
BZ = FXSTSI – Softail Springer (fuel injected)
CA = XL883
CJ = XL883 Custom
CG = XL1200 Custom
CL = XL1200 Roadster
CM = XL883L
DA = FLT 82-83
DA = FLHTP Police Windshield
DB = FLTC
DD = FLHT – Electra Glide
DH = FLTC w/ Sidecar
DJ = FLHTC
DK = FLTC Shrine
DM = FLTCU
DP = FLHTCU
EA = FXR
EB = FXRS
EC = FXRT
ED = FXRP Police Windshield
EF = FXRP Police Fairing
EG = FXRS-SP
EH = FXRD
EJ = FXRC
FB = FLHR-I – Road King (fuel injected)
FC = FLHTCU-I – Ultra Classic Electra Glide (fuel injected)
FD = FLHR – Road King
FE = FLTCU-I
FF = FLHTC-I – Electra Glide (fuel injected)
FG = FLHTCU-I – Ultra Classic Electra Glide w/ Sidecar (fuel injected)
FH = FLHP-I Police
FJ = FLHP Police
FK = FLHTC-I Shrine
FL = FLHTCU-I Shrine
FM = FLHTP-I Police
FN = FLHPE (Japan)
FP = FLTR – Road Glide
FR = FLHRC-I – Road King Classic (fuel injected)
FS = FLTR-I – Road Glide (fuel injected)
FT = FLHPE-I
FV = FLHT-I
FW = FLHR-I Shrine
FX = FLHRS – Road King Custom
FY = FLHRS-I – Road King Custom (fuel injected)
GD = FXDL – Dyna Lowrider
GE = FXDWG – Dyna Wide Glide
GG = FXDS Convertible
GH = FXD - Dyna
GJ = FXDX – Super Glide
HA = VRSCA – V-Rod
JA = FXSTB-I – Softail Nighttrain (fuel injected)
JB = FXSTD-I – Softail Deuce (fuel injected)
JD = FLSTN-I – Softail Deluxe (fuel injected)
SG = TLE Police
SH = RLE Police
Seventh Digit:
Engine Type
A = VRSCA 98 HP HDI only
V = Carbureted
W = Fuel Injected
Z = VRSCA
Eighth Digit:
Introduction Date & Special Models
1 = Regular Intro Date
2 = Mid-year Intro Date
3 = California Model
4 = Anniversary Model
Ninth Digit:
VIN Check Digit
Varies; can be 0 through 9, or X.
Tenth Digit:
Model Year
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
R = 1994
S = 1995
T = 1996
V = 1997
X = 1998
Y = 1999
Z = 2000
1 = 2001
2 = 2002
3 = 2003
4 = 2004
5 = 2005
6 = 2006
7 = 2007
Eleventh Digit:
Assembly Plant
Y = York, PA
K = Kansas City, MO
Twelfth Digit - Seventeenth Digit:
Serial Number
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
- Scrooge
- Forum Admin
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
- Locatie: The bright side of life
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
Superman schreef:05-04-2002 eerste toelating
RDW schreef:Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld).
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
- mr_brakke
- Active Member
- Berichten: 5019
- Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
- Zo ja, wat voor type: FLTRX
- Bouwjaar: 2016
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
De vraag is : is het een NL motor? Kan een 1HD nummer als NL motor doorgaan?
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
- Scrooge
- Forum Admin
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
- Locatie: The bright side of life
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
De retourvraag is: wat is de definitie van een NL motor?
Een 1HD zal waarschijnlijk geassembleerd zijn volgens US specificaties. Maar is dat leidend voor een NL motor, of is leidend waar de motor voor het eerst op kenteken is gezet? Bijvoorbeeld; een HD staat in de US in de showroom. Een Nederlander koopt de motor uit de showroom, neemt deze mee naar Nederland en laat hem hier voor het eerst op kenteken zetten. Is dit een US of een NL motor?
Een 1HD zal waarschijnlijk geassembleerd zijn volgens US specificaties. Maar is dat leidend voor een NL motor, of is leidend waar de motor voor het eerst op kenteken is gezet? Bijvoorbeeld; een HD staat in de US in de showroom. Een Nederlander koopt de motor uit de showroom, neemt deze mee naar Nederland en laat hem hier voor het eerst op kenteken zetten. Is dit een US of een NL motor?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60341
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Service boekje en manual zijn 'kwijt'
mr_brakke schreef:De vraag is : is het een NL motor? Kan een 1HD nummer als NL motor doorgaan?
Superman schreef:MG-BN-..
Op kenteken staat
1HD1GHV17.......
05-04-2002 eerste toelating
05-04-2002 eerste inschrijving in Nederland
Als dit allemaal klopt hierboven
dan zou het een grijze import zijn die wel nieuw hier naar toe is gekomen
anders kan ,,de eerste toelating,, en de ,, eerste inschrijving,, niet de zelfde datum hebben