~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley No Longer King : Company in trouble

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Xander
Active Member
Active Member
Berichten: 2235
Lid geworden op: 09 jul 2013 21:29
Zo ja, wat voor type: FLSTB S
Bouwjaar: 2015
Locatie: 020

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door Xander »

Groningen schreef:
Xander schreef:
Gerry schreef:
Groningen schreef:Tis leuk en t blijft leuk.. :lol: :toppie:
Ja, dat is het ook ..

yep, dat is het belangrijkste....

rij liever op een harley dan op iets anders
Nou, ik vind een stukje fietsen ook wel leuk. En een beetje wippen op z'n tijd.. :mrgreen:

Ik rij liever op de HD dan op m'n fiets en wippen is wippen :boobs:
Member of the SMOKING PISTONS MTC
Gebruikersavatar
Electrawillem
Forum Member
Forum Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
Zo ja, wat voor type: FLHTI

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door Electrawillem »

Xander schreef:Er is niks mis met de kwaliteit en er zijn zat vernieuwingen; rushmore, frames, etc
In de auto business gaan vernieuwingen ook in cycly van 6 jaar.
Iedereen met een beetje technisch inzicht kan toch zien dat HD's technische problemen hebben. Als je motorblok vol zit met vul-ringen, spacers, en busjes om de zaak op zijn plaats te houden, en je voorste cilinder op zijn plaats wordt gehouden door deze met een stuk ijzer aan het frame te bouten, weet je al dat er iets 'niet lekker' is. Nog maar te zwijgen over de diverse andere problemen die een HD vertoond. Begrijp me goed, ik rij zelf ook zo'n ding, maar ik durf niet met droge ogen te beweren dat HD's technisch goed zijn. De kwaliteit van o.a. de gebruikte lagers is gewoon bedroevend. Het laswerk aan het frame ziet er uit alsof een duif erop heeft gescheten en over de paintjob zullen we maar helemaal zwijgen. Dat is, althans aan mijn bike, gewoon amateuristisch. :shutup2:
Vergelijk het noodzakelijk onderhoud van een HD maar eens met een willekeurige Jap. Harley had dat moeten doen wat Victory jaren geleden heeft gedaan. Namelijk hun motoren technisch moeten verbeteren, zodat de klanten blijven kopen. Nu krijg je steeds meer flauwekul voor meer geld, maar feitelijk gebeurd er in het motorblok en de aandrijving maar bitter weinig. Project Rushmore is niet meer dan het camoufleren van ellende ! Je kan je motoren ook niet ieder jaar €1000,- duurder maken, en denken dat de klanten dit wel blijven kopen. :shock: Het is toch ook niet voor niets dat alle nog betaalbare 'standard' uitvoeringen van de HD uit het programma verdwenen zijn?
Ook de street 750 gaat het volgens mij hier niet redden en er zullen bitter weinig jongelui zo'n €9000,- voor zo'n ding voor op tafel willen gooien. Er zijn denk ik betere alternatieven voor zoveel geld. Als je de keuze hebt tussen vergelijkbare motoren, als een Victory Cross Country en een HD Streetglide Special, zou ik nu zeker voor de Victory gaan, en zodoende een technisch betere motor hebben en ook nog meer dan €5000,- in de pocket houden. Iedereen mag er echter over denken zoals hij zelf wil, maar HD prijst zichzelf helemaal uit de markt. :mrgreen:
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
rene53catalina

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door rene53catalina »

heb het altijd al gezegd : koop een yamaha , of niet dan sietse
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door Gerry »

Ja maar op de een of andere manier willen HD rijders ook dat het 100 jaar heel blijft.
al die andere merken die sterven een stille dood na een jaar of 15 en gaan het ouwe ijzer in,
behalve een HD
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rene53catalina

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door rene53catalina »

eigenlijk moet geen enkel merk ten onder gaan maar ja , het is allemaal niet anders soms
Gebruikersavatar
tonnetje
Forum Member
Forum Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jun 2013 12:38
Zo ja, wat voor type: Softail slim m8
Bouwjaar: 21

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door tonnetje »

. Het laswerk aan het frame ziet er uit alsof een duif erop heeft gescheten en over de paintjob zullen we maar helemaal zwijgen. Dat is, althans aan mijn bike, gewoon amateuristisch. :
IK had precies hetzelfde toen ik mn bike 2 jaar terug in ontvangst nam
denk dat ze geen grondverf meer gebruiken ofzo als je goed door de lak keek zag je de schurstrepen gewoon zitten
hoop dat ze snel failliet gaan word mn streetbob meer waard en mischien verkoopbaar hahaha
IMPORT DRENTH :koffie:

air-cooled milwaukee twins the dying breed,
now steppin blind in the future with the milwaukee M8 :sorry:
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door PS RoadKing »

ja, lijkt me een goed plan, verkoop dat ding maar snel
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door Gerry »

PS FatBob schreef:ja, lijkt me een goed plan, verkoop dat ding maar snel
Hahaha, dat heeft hij al geprobeerd, Maar ik denk dat hij de nieuwprijs wil, want hij heeft hem nog steeds :lol: :lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jep
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 nov 2015 15:37
Zo ja, wat voor type: XLH
Bouwjaar: 1990
Locatie: Deo

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door Jep »

rene53catalina schreef:heb het altijd al gezegd : koop een yamaha , of niet dan Fietse
:toppie:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dr.Votec
† Gone But Not Forgotten †
Berichten: 6204
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:10
Zo ja, wat voor type: Streetbob
Bouwjaar: 2013
Locatie: ...R.I.P... 18-04-2016

Re: Harley No Longer King : Company in trouble

Bericht door Dr.Votec »

Gipsie schreef: toen ik op me HD reed was het meeste wat gezegd werd: mooie motor maar wel een ouwe lullen ding misschien leuk als ik met pensioen ben[emoji23] ah ja ieder z'n meug
Ach Ran, dat hoorde ik ook toen ik op de GS en reed, en als je het in je hoofd haalt om na je vijftigste op een racertje gaan zitten roepen ze weer dat je in een midlife crisis zit. Ze hebben altijd wat te melden.
AfbeeldingGoing to a place that no one knows, where Angels fear to treadAfbeelding

Afbeelding

Custom sucks, stock rules
Plaats reactie