~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Gerry »


Categorie: Motorbranche 02 juli 2016
De aandelen van Harley-Davidson (HOG) stegen afgelopen vrijdag met een enorme 19,76% ten gevolge van speculatie over een mogelijke overname door de private equity-firma KKR & Co.
(Kohlberg Kravis Roberts & Co).
De laatste keer dat er sprake was van een dergelijke speculatie was in december 2015.
Van 1 januari tot afgelopen vrijdag daalde de waarde van Harley-Davidson met 30% als gevolg van sterk tegenvallende verkopen.
Harley-Davidson heeft namelijk moeite om zijn vergrijzende klantenkring van babyboomers te vervangen voor jongeren en de concurrentiedruk van nieuwkomers op de (Amerikaanse) markt als Polaris Industries (eigenaar van Indian en Victory), Triumph en Ducati wordt steeds groter.

KKR & Co is een privaat equity-bedrijf dat bekend staat om het overnemen van bedrijven als Eastman Kodak, RJR Nabisco,
Toys "R" Us en vele anderen. De verhouding tussen vreemd- en eigen vermogen (debt-to-equity ratio) van Harley-Davidson is met 52% relatief laag,
wat ruimte biedt voor een zogenaamde leverage buyout (overname met vreemd kapitaal) door private-equityfirma’s als KKR & Co.
Deze gebruiken vaak een leverage buyout om bedrijven over te nemen, waarna ze het bedrijf grondig reorganiseren en vaak delen van het bedrijf verkopen om de leningen en obligaties af te kunnen betalen en winst te maken.
Zowel KKR & Co als Harley-Davidson brengen geen informatie naar buiten over de vermeende overname en weigeren (vooralsnog) commentaar te geven
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Xander
Active Member
Active Member
Berichten: 2235
Lid geworden op: 09 jul 2013 21:29
Zo ja, wat voor type: FLSTB S
Bouwjaar: 2015
Locatie: 020

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Xander »

Het staat op Yahoo Finance dus t is waar.

Ik zou je aandelen maar verkopen, aandeel gaat nog verder achteruit wanneer ze de 2017 line up in sept gaan bekend maken... De grote motoren (110 / 120) gaan er uit en er komt meer water koeling om de emissies verder naar benden te brengen.

De baby boomers willen plof plof dus die rijden nog ff door op hun oude bike en dan naar de trike :-)
Member of the SMOKING PISTONS MTC
rene53catalina

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door rene53catalina »

fuck waterkoeling
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Gerry »

Xander schreef: en er komt meer water koeling om de emissies verder naar benden te brengen.
Snap al jaren niet dat dat zo een probleem is
BMW, Ducati, triumph ,, en noem er nog maar een paar
die persen allemaal ruim 120 pk uit die lucht gekoelde V twins /Boxers en paralel twins
en die klagen nooit over die Emissies ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Xander
Active Member
Active Member
Berichten: 2235
Lid geworden op: 09 jul 2013 21:29
Zo ja, wat voor type: FLSTB S
Bouwjaar: 2015
Locatie: 020

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Xander »

Gerry schreef:
Xander schreef: en er komt meer water koeling om de emissies verder naar benden te brengen.
Snap al jaren niet dat dat zo een probleem is
BMW, Ducati, triumph ,, en noem er nog maar een paar
die persen allemaal ruim 120 pk uit die lucht gekoelde V twins /Boxers en paralel twins
en die klagen nooit over die Emissies ;)

Ook BMW is met de nieuwe 1200 naar gedeeltelijke water koeling gegaan en ik heb begrepen dat er ook een update komt voor de nineT en andere modellen. De euro 4 norm wordt gemeten met een koude motor en daar is een lucht gekoelde motor in het nadeel doordat deze lange tijd nodig heeft om op te warmen. Grotere motoren vervuilen meer, vandaar dat de 110 er uit gaat en de 103 is al aangepast met gedeeltelijke water koeling...

Bij harley rijders gaat t natuurijk om het 'uiterlijk' die willen gewoon cubiuc inches en geen PK net als in al die jaren 70/80 auto's.... grote sloepen met veel lawaai :-)

Als t om PK / liter gaat kun je beter een BMW of Jap nemen...
Member of the SMOKING PISTONS MTC
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Gerry »

Ach, ik hoef het ook niet te begrijpen ..
ze verzetten daar hemel een aarde om die norm te halen
En voor ze hier ook maar een meter hebben gereden , is de katalysator er af en het luchtfilter en is de mapping veranderd
en zijn ze net zo vervuilend als een diesel van 1980 :lol: :lol: :lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
HenkB
Active Member
Active Member
Berichten: 7055
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:26
Zo ja, wat voor type: dyna FXDB
Bouwjaar: 2010
Locatie: Hilversum

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door HenkB »

Kunnen ze ook wel sjoemel software maken dan zijn ze schoon genoeg :o
"Henk's Garden Gate service"
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Gerry »

denk dat ze eerder interen door veel foute modellen,, die V-rod,, de 500 en 750 mini Rodjes ..
een hoop ontwikkelingskosten en met name die 500/750, daar heb ik er nog niet 1 van zien rijden
en die gewone V-rod is ook maar een fractie van de luchtkoelers
En dat ze die gewone V-twin watergekoeld maken daar legt niemand wakker van, die verkopen wel hoor
maar ze willen die toeren blokjes niet ,,
dan kun je voor 1/3e minder wel een Jap kopen
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Scrooge »

Bullebak schreef:Ik hoorde laatst op de radio dat dit was afgeblazen en dat de aandelen behoorlijk gezakt waren en het niet goed ging met Harley-Davidson maar of dit nu op waarheid berust of verhaaltjes zijn weet ik niet zeker.
De hoge piek voor het aandeel was 1 juli (US$ 54.25) daarna is teruggevallen (US$ 47.49 op 6 juli) en nu weer iets aan het opklimmen (momenteel rond US$ 49.80). Enerzijds zijn er de overname geruchten, anderzijds een mogelijke recall van 430.000 motoren. Dit laatste vanwege onderzoeken naar aanleiding van klachten over de ABS bij 2008 - 2011 motoren.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Aandelen Harley-Davidson stijgen na geruchten overname

Bericht door Scrooge »

Gerry schreef:denk dat ze eerder interen door veel foute modellen,, die V-rod,, de 500 en 750 mini Rodjes ..
een hoop ontwikkelingskosten en met name die 500/750, daar heb ik er nog niet 1 van zien rijden
Hier misschien, niet maar volgens dit artikel "Harley-Davidson Vs. Polaris Industries: Who's Doing Motorcycles Better?" waren het gelijk succes nummers (?) :roll: .
Its Street 500 and 750 models proved immediately popular, and it has since updated for 2016 its Sportster Iron 883 and the Forty-Eight.
Die modellen zijn onderdeel van de campagne gericht op motorrijders van 18 - 34. Voor die campagne is US$ 70M vrijgemaakt voor product ontwikkeling en marketing. En ik vermoed zomaar dat die US$ 70M vooral gebruikt wordt in de US.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Plaats reactie