~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door mr_brakke »

http://www.binnenlandsbestuur.nl/ambten ... 8982.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;


Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Minister Ard van der Steur (Justitie) had een justitieambtenaar niet zonder meer mogen ontslaan omdat hij lid is van motorclub Satudarah. Dat bepaalde de Centrale Raad van Beroep (CRvB), de hoogste rechter op het gebied van sociaal bestuursrecht, donderdag.
29 sep 2016 Reageer

Minister Ard van der Steur (Justitie) had een justitieambtenaar niet zonder meer mogen ontslaan omdat hij lid is van motorclub Satudarah. Dat bepaalde de Centrale Raad van Beroep (CRvB), de hoogste rechter op het gebied van sociaal bestuursrecht, donderdag.

Onverenigbaar
De ambtenaar, die werkte als sociotherapeut in een forensisch psychiatrisch centrum, is sinds 2002 lid van een chapter van Satudarah. De minister vond dat onverenigbaar en ontsloeg de ambtenaar op basis van regels vastgelegd in de Circulaire Ongewenste Privécontacten. Hierin staat dat van beambten mag worden verlangd dat ze het lidmaatschap van een zogenoemde 1 procent-motorclub moeten beëindigen. Dit zijn clubs waarvan bekend is dat de individuele leden structureel crimineel of normoverschrijdend gedrag vertonen.

Te kort door de bocht

Volgens de CRvB is de bewindsman te kort door de bocht gegaan met het toepassen van die regels. ,,In de circulaire staat voorop dat een zorgvuldige afweging moet plaatsvinden op basis van de specifieke omstandigheden van het geval'', zo stelt de raad. 'Binnen die afweging mag het recht op respect voor het privéleven van de ambtenaar en zijn recht op vreedzame vereniging en vergadering niet uit het oog worden verloren.'

Langdurig dienstverband
Ook heeft de minister nagelaten te kijken naar onder meer het langdurig dienstverband van de betrokkene en het feit dat het lidmaatschap van de club nooit tot problemen leidde. Van der Steur moet, met de uitspraak in de hand, nu een nieuwe beslissing over de ambtenaar nemen. (ANP)
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Jep
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 nov 2015 15:37
Zo ja, wat voor type: XLH
Bouwjaar: 1990
Locatie: Deo

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Jep »

Van der Steur,1 na de andere foute aanpak en beslissing(Net zoals die Mien van defensie,ook zo,n domme koe) zijn tekortkomingen werden de laatste maanden stil gehouden tot vandaag maar weer eens.Als er 1 ontslag verdient is hij het wel.Is aangesteld door vrindjes uit de VVD Volksveraders partij waarvan er nu toch wel redelijk veel ontslagen zijn "voor verduistering,oplichting etc,betaald wel lekker in de politiek natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door mr_brakke »

Jep schreef:Van der Steur,1 na de andere foute aanpak en beslissing(Net zoals die Mien van defensie,ook zo,n domme koe) zijn tekortkomingen werden de laatste maanden stil gehouden tot vandaag maar weer eens.Als er 1 ontslag verdient is hij het wel.Is aangesteld door vrindjes uit de VVD Volksveraders partij waarvan er nu toch wel redelijk veel ontslagen zijn "voor verduistering,oplichting etc,betaald wel lekker in de politiek natuurlijk.

hohoho.... ik ben wel voor Veel Vrije Dagen hoor ! :thumbsup: :mrgreen: :thumbsup:

en volgens mij heet die minister gewoon Van der Stoor, maar spreekt hij het alleen een beetje bekakt uit.... :D
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60341
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Gerry »

mr_brakke schreef: en volgens mij heet die minister gewoon Van der Stoor, maar spreekt hij het alleen een beetje bekakt uit.... :D
Misschien is het familie van ,,Max,, vreetkar
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jep
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 nov 2015 15:37
Zo ja, wat voor type: XLH
Bouwjaar: 1990
Locatie: Deo

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Jep »

:)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Observer »

Gerry schreef:
mr_brakke schreef: en volgens mij heet die minister gewoon Van der Stoor, maar spreekt hij het alleen een beetje bekakt uit.... :D
Misschien is het familie van ,,Max,, vreetkar
Max Vreetkar :lol: :lol:
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60341
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Gerry »

Observer schreef: Max Vreetkar :lol: :lol:
Die heeft ook een spraakgebrek toch :lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Bart »

Over Max gesproken, waar zit die gek?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60341
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door Gerry »

Bart schreef:Over Max gesproken, waar zit die gek?
:roll: Geen idee
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Ontslag Satudarah-ambtenaar niet terecht

Bericht door mr_brakke »

Max hele jaar nog niet gezien, zelfs niet op KC
Geen idee waar hij is

Op Facebook ze je wel afentoe van die nichterige fotootjes met Tommy voorbij komen ......
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Plaats reactie