~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley Amsterdam

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Bart »

Fullbase70 schreef:Harley-Davidson Amsterdam daar zit de niegus op :hello:
De niegus??? Wazzdazz nou weer?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Lightracer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:43
Zo ja, wat voor type: XL1200C
Bouwjaar: 2013

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Lightracer »

".....in dat filiaal afgehaakt op arrogantie en desinteresse."
Dat heb ik nu met die jongens in Vroomshoop. Of ik had, die 3 x dat ik geweest ben, pech.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

Fullbase70 schreef:Harley-Davidson Amsterdam daar zit de niegus op :hello:
Bart schreef:De niegus??? Wazzdazz nou weer?
:lol: :lol: Dat er geen mazzel op zit.. nu voor de 2e keer mislukt
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Harley Amsterdam

Bericht door mr_brakke »

tja arrogantie en desinteresse is wel een beetje typisch voor NL detaillisten.....
tenzij ze geld ruiken

ik vind het jammer. ik kwam er bijna nooit - de jaarlijkse oliebol en heel afentoe als ik in de buurt was - maar het
was er ook nooit gezellig. en inderdaad: rare keuze aan motoren in de showroom die er slecht gepoetst bij stonden
nou vind ik dat laatste nogal snel.....
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

Ze waren al geen dealer meer ?? (wat een zooitje)

Harley-Davison Amsterdam failliet
Categorie: Motorbranche 18 januari 2017
Gistermiddag heeft de rechtbank in Amsterdam firma De Kerswerf Motor B.V.
, handelend onder Harley-Davidson Amsterdam en Harley-Davidson Downtown Amsterdam, in staat van faillissement verklaard.
Er deden al langer geruchten de ronde over problemen bij de motorzaak, een faillissement kon blijkbaar niet meer afgewend worden.
Bij de zitting van de rechtbank bleek ook dat Harley-Davidson het officiële HD-dealership al opgezegd had.
Het faillissement betreft dus niet alleen de motorzaak aan de Jarmuiden in het industrieterrein Amsterdam Westpoort, maar ook de merchandisewinkel op de Reguliersbreestraat in Amsterdam.
Beide zaken stonden onder dagelijkse leiding en bestuur van Simone Bokma, die vooral bekendheid verwierf als "Motorvrouw van het Jaar" in 2010.

Curator mr. R.J. van der Weijden van advocatenkantoor Stibbe meldt tegenover Nieuwsmotor.nl dat er zeker gekeken wordt naar een mogelijke doorstart, maar dat hiervoor zich nog geen partijen gemeld hebben.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Bart »

Nou, ik pas wegens desinteresse en arrogantie :doei:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Xander
Active Member
Active Member
Berichten: 2235
Lid geworden op: 09 jul 2013 21:29
Zo ja, wat voor type: FLSTB S
Bouwjaar: 2015
Locatie: 020

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Xander »

Nou ja, jammer vooral voor t personeel, je zou denken dat er in regio 020 genoeg business is, maar ook de dealer in O10 en 070 zijn al een paar keer gekomen en gegaan.

De helft van de vierkante meters bestond volgens mij uit kleding, wellicht hadden ze beter op die vloer boven de wat meer 'goedkopere HD's' neer kunnen zetten om wat doorloop te hebben en wat klanten te binden... je moet nu eenmaal heel wat motoren per maand verkopen om alleen al personeel, huur en afschrijving te betalen... Als je bij BMW of Triumph in de showroom komt hebben ze veel meer occasions staan... daarnaast willen de hipsters een cafe racer van een oude gamelsaki en de typische babyboomer wordt langzamerhand te oud en zal steeds minder snel om de zo veel jaar een andere / nieuwe HD kopen.

Jammer, had graag een leuke dealer in de buurt gehad, maar dit was het vanaf het begin al niet.... (ook al heb ik mijn eerste HD er wel gekocht)
Member of the SMOKING PISTONS MTC
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Scrooge »

Lightracer schreef:Hoe in hemelsnaam begin je een dealership?
Lees hier maar even: Vragen van toekomstige dealers.
mr_brakke schreef:Het is lastig en je moet een zak geld meenemen maar HD NL is - volgens een tweetal dealers die ik sprak - best een redelijke club.
Volgens bovenstaande link:

De kosten die je hebt om een Harley-Davidson dealer te worden, hangen af van de situatie. Als er een mogelijkheid voor een dealership is, dan zijn de investeringen afhankelijk van de grootte van het marktaandeel. Maar voor een gemiddelde dealership verwacht Harley-Davidson dat geïnteresseerden minstens €250,000 - 300,000 nettokapitaal en €200.000 liquide middelen hebben. De kosten voor een overname van een dealership variëren afhankelijk van de vraagprijs van de verkopende dealer, het vereiste werkzaam vermogen en de kosten aan de locatie.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Scrooge »

Ik vind het jammer dat het niet gelukt is om een dealership van de grond te krijgen en staande te houden in Amsterdam. Als dealer moet je behoorlijk je nek uitsteken, daar is een behoorlijke dosis lef voor nodig en dan is het jammer dat het zo afloopt.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
De Wit
Active Member
Active Member
Berichten: 709
Lid geworden op: 02 jun 2013 10:53
Zo ja, wat voor type: FLH
Bouwjaar: 1979
Locatie: No Man's Land

Re: Harley Amsterdam

Bericht door De Wit »

Jammer, kwam er regelmatig voor onderdelen, aardige lui. Maakten een mooie start en toen ging het volgens de geruchten langzaam al achteruit....
Boterde ook niet eg tussen de dealer en sommige HOG & voormalige HOG leden van Harley World........ geen idee of die hier iets op het forum kwijt willen.
Vind het jammer voor hun en zal nu een stukkie verder moeten rijden voor mijn onderdelen..... iets verder zit Bertje, Taco, is ook goed. :toppie:
Overal gaan de HD verkopen langzaam achteruit, denk dat HD er verstandig aan doet om zich meer op de 30-40-ers te richten, de 50tigers met wat geld zijn nu weer geil van allerlei kleine oude en nieuwe sportautootjes .... :notworty:
Misschien morgen...
Plaats reactie