~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

2018 lijn: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Street Warrior »

De breakout en de softail slim mag je anders zo binnen zetten hoor :mooie_foto:
Screw it, Let's Ride 8-)
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Scrooge »

Neem jij de Breakout, wil ik de Softail Slim wel hebben :mrgreen: . Twee collega's van mij hebben Breakouts. Als we een toertje doen, moet ik na elke bocht op ze wachten. :lol:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Rico »

Mijn zegen heb je, ik wil ze voor niks nog niet in me schuur hebben :huilzwaai:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef:Neem jij de Breakout, wil ik de Softail Slim wel hebben :mrgreen: . Twee collega's van mij hebben Breakouts. Als we een toertje doen, moet ik na elke bocht op ze wachten. :lol:
Tja, dat heb je nu met die FatBoy ook, die heeft nu een 160 voorband en een 240 achterband .. :shock:
Laat ik niet oordelen voor ik er mee gereden heb ,,
Maar ik kan me niet voorstellen dat die banden combinatie fijn rijd
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Rico »

Die Street bob dan, wat een gedrocht zeg ! :lol:
Doet me denken aan een stukje huisvlijt wat hier een keer voorbij kwam :lol:
Als je de neiging krijgt om dát te gaan aanschaffen moet je je echt laten nakijken hoor. :huilzwaai:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Scrooge »

Die StreetBob is gewoon om zeep geholpen :huilzwaai: Waarom in vredesnaam zo'n Sportster tankte erop? :shock: :o :kwaad:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef:Die StreetBob is gewoon om zeep geholpen :huilzwaai: Waarom in vredesnaam zo'n Sportster tankte erop? :shock: :o :kwaad:
Op die fatbob zit ook dat 13L tankje
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Galgo
Forum Member
Forum Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2017 08:06
Zo ja, wat voor type: FXSTS
Bouwjaar: 1995

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Galgo »

Die nieuwe look is niet mijn ding... geef mij maar de modellen van weleer.
Dus houden wat ik heb is de boodschap.
En de VROD, Night Rod, Muscle,.... worden blijkbaar niet meer verkocht in 2018...
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Gerry »

https://www.youtube.com/watch?v=h_ivgtm7mqY
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Dyna is dood, leve de Softail (?!)

Bericht door Scrooge »

Van de website van Motorsaloon:

HARLEY-DAVIDSON ONTKETENT BIG TWIN CUSTOM REVOLUTIE

Harley-Davidson® gaat zijn 115de jubileumjaar in met een gloednieuwe Fat Boy,® Heritage Classic, Low Rider,® Softail Slim,® Deluxe, Breakout,® Fat Bob® en Street Bob®: het resultaat van H-D’s grootste productontwikkelingstraject ooit.
· Acht gloednieuwe Softail® custom modellen voor 2018
· Allemaal met stijver, lichter frame en swingarm, plus premium voor- en achtervering
· Aangedreven door het nieuwe Milwaukee-Eight® 107 motorblok, met stock 114 optie ook beschikbaar
· Authentieke stijl en hedendaags design met een unieke waanzinnige look

Om Harley-Davidson’s® 115de jubileumjaar te bekrachtigen, ontketent de Motor Company een complete custom revolutie: acht volledig vernieuwde Softail® modellen die de high-speed performance van de Dyna® lijn combineren met de ongeëvenaarde custom look van de Softail lijn.

Ontwikkeld in het grootste productontwikkelingsproject in de geschiedenis van het merk, hebben de nieuwe bikes een stijver en aanzienlijk lichter frame, gebouwd om het krachtige koppel van de nieuwe Milwaukee-Eight® 107 en 114 motoren optimaal te benutten.

Met high-performance dual-bending valve voorvering en een eenvoudig verstelbare, verborgen monoschokbreker aan de achterkant, zijn de agressief vormgegeven 2018 modellen sneller, lichter en beter handelbaar dan al hun Big Twin cruiser voorgangers.

Paul James, manager of Product Portfolio, Harley-Davidson Motor Company:

“De nieuwe Softails zijn het resultaat van het meest uitgebreide onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma in de geschiedenis van H-D. Duizenden uren research en testen hebben geleid tot het van de grond af opnieuw ontwerpen van deze nieuwe cruisers. We hebben de volledige rijervaring naar een hoger niveau getild. Op het vlak van authenticiteit, heritage en soul met hedendaagse technologie hebben we motoren gebouwd die je moet ervaren om te geloven.”

Harley-Davidson’s historie, authenticiteit en stijl hebben een moderne touch gekregen. De acht nieuwe Softails hebben volledig nieuwe designs die ze sterk onderscheiden van hun voorgangers, maar ook van elkaar. Deze nieuwe benchmark in stijl, comfort en performance voor fabrieks-custom cruisers geeft rijders het perfecte platform voor verdere personalisatie.

Brad Richards, vice president of Styling and Design, Harley-Davidson Motor Company:

“Authentiek Harley-Davidson design vereist oog voor ieder kleinste detail in het ontwerpproces: moeilijk om te maken, onmogelijk om na te maken. Harley-Davidson motoren zijn geen wegwerpproducten; ze worden doorgegeven van generatie op generatie. We bekijken iedere bout en iedere moer op de bike, alle afwerkingen, ieder detail. Het nieuwe Softail frame is een kunstwerk: hoe meer we verwijderden, hoe meer de pure essentie overbleef. Dit design bewijst hoeveel teamwork ons ontwikkelings- en styling-proces vereist.”

NIEUW FRAME, SWINGARM & HIGH-PERFORMANCE VERING

De handling van een Softail krijgt een hele nieuwe dimensie dankzij een lichter, stijver frame dat vorm en functie naar een hoger plan tilt, met behoud van de klassieke hardtail-look. Het nieuwe frame biedt hedendaags rijcomfort, met scherpere hellingshoeken op de meeste modellen, een betere instuur-respons, snellere acceleratie, minder gewicht en eenvoudiger van de standaard halen dan eerdere modellen.

Een nieuw, zeer stijf stalen buizenframe van gehard staal vormt de kern van het 2018 Softail frame. In combinatie met de swingarm is het chassis significant stijver geworden. Het frame zelf is 65% stijver dan het vorige Softail ontwerp, wat zorgt voor een 34% toename in de overall stijfheid van het chassis. Bovendien is het ontwerp een stuk minder complex, met maar liefst 50% minder componenten en 22% minder lasverbindingen.

Er zijn twee unieke swingarmen, een voor smalle achterbanden en eentje voor brede. Het brede chassis is 5.89 kg (15%) lichter, terwijl het smalle chassis 8.16 kg (20%) van het gewicht af schaaft. De swingarm geeft bewegingen van het achterwiel door aan de onder het zadel geplaatste monoshock, met behoud van de pure, klassieke lijnen van een hardtail frame.

Gloednieuwe high-performance dual-bending valve voorvering – voor het eerst gepresenteerd op de 2017 Touring modellen – levert de demping performance op van een cartridge vork, maar met verbeterde, meer responsieve dempingeigenschappen. Die zijn met een veerweg van 130mm geoptimaliseerd voor zowel comfortabel cruisen als pittig doorrijden. De aangepaste wielbasis en naloop zorgen eveneens voor betere handling.

De nieuwe monoshock achtervering houdt de klassieke hardtail look in stand, terwijl de verbeterde geometrie zorgt voor een hoogwaardiger rijervaring, meer tractie en meer controle. Dankzij de eenvoudig verstelbare veervoorspanning kan er tot 217 kg aan passagier en/of bepakking mee, voor meer passagierscomfort en optimale handling.

De nieuwe Softail modellen zijn tot 17 kg lichter dan hun voorgangers. Deze verbeterde pk-gewichtverhouding zorgt voor snellere acceleratie, betere remperformance en dynamisch bochtenwerk, met scherpere hellingshoeken op de meeste modellen.

Sommige modellen hebben nieuwe banden, speciaal ontwikkeld om samen te werken met het nieuwe Softail chassis. Ze hebben geoptimaliseerde constructies en verbeterde compounds voor vertrouwenwekkende, duurzame performance onder alle omstandigheden. Nieuwe zadeldesigns en –materialen zorgen voor een verbeterde pasvorm voor een bredere groep rijders en meer comfort tijdens cruisen.

NIEUWE AANDRIJFLIJN MET TWEE CILINDERINHOUDEN

Alle 2018 Softail modellen worden aangedreven door de krachtigste motoren ooit aangeboden in Harley-Davidson Big Twin cruisers, de nieuwe Milwaukee-Eight™ 107 en 114 V-Twins. Milwaukee-Eight motoren hebben de iconische 45-graden V-Twin cilinderhoek, met een brede bovenkant met enkele nokkenas, die voor een gespierd contour naar beneden taps toeloopt.

De stijve bevestigingspunten van het nieuwe Softail frame zijn ontwikkeld om het motorblok nauw te omsluiten en de stijfheid van het chassis te versterken. Milwaukee-Eight motoren voor Softail modellen hebben daarnaast een verfijnd, dubbel intern balansas-systeem dat motorvibraties reduceert, met behoud van het bekende Harley-Davidson gevoel. Harley-Davidson’s beroemde ‘potato-potato-potato’ geluid komt extra duidelijk door, dankzij verminderde inlaat- en mechanische geluiden.

De twee beschikbare cilinderinhouden:

Milwaukee-Eight™ 107
(107 CID; 1745cc) Standaard op alle modellen
• 100mm boring en 111.1mm slag, met 10.0:1 compressieverhouding
• 0-100 km/u – 10% snellere acceleratie dan de High Output Twin Cam 103
• 100-130 km/u in 5de versnelling – 16% snellere acceleratie dan High Output Twin Cam 103
• ABS

Milwaukee-Eight™ 114
(114 CID; 1868cc) Optioneel
• Beschikbaar op: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
• 102mm boring en 114.3mm slag, met 10.5:1 compressieverhouding
• Ventilator inlaat met 114 graphics en emblemen
• Standaard ABS
• 0-100 km/u – 9% snellere acceleratie dan de Milwaukee-Eight 107
• 100-130 km/u in 5de versnelling – 13% snellere acceleratie dan Milwaukee-Eight 107

DE ACHT NIEUWE SOFTAILS & HUN KEY FEATURES

Fat Boy®

De legendarische Fat Boy is al tientallen jaren de benchmark in hedendaagse custom stijl en opnieuw heeft hij zichzelf overtroffen. Verfijnde zijdeglans chromen afwerkingen maken een stoer, moddervet stijl-statement, met het krachtige nieuwe motorblok als kloppend hart. Hij rijdt beter en is handelbaarder dan ooit.

• Agressieve stoomwals-look en ontwerp van de voorzijde
- Hedendaagse interpretatie van de klassieke koplamp lens
- Een 160mm band, de breedste ooit op een Harley-Davidson productiemodel, zit om het massieve Lakester voorwiel
• 16 kg gewichtsbesparing t.o.v. het vorige model
• Standaard ABS
• 240mm achterband met massief Lakester achterwiel
• Optioneel: Milwaukee-Eight 114 motor

Heritage Classic

Het design maakt een diepe buiging naar de volledig zwarte stijl van vintage 1950’s Harley-Davidson modellen, maar geüpdatet met een moderne twist.

• Nieuw verwijderbaar windscherm
• Nieuwe harde, afsluitbare, waterdichte zadeltassen
• Hogere vering met meer capaciteit voor passagier en bagage
• 17 kg gewichtsreductie t.o.v. vorige model
• Optioneel: Milwaukee-Eight 114 motor
• Standaard cruise control en ABS

Low Rider®

Geïnspireerd door het individualisme van het 70’s custom chopper tijdperk – de tijd waarin de originele Low Rider het levenslicht zag – is de nieuwe Low Rider lichter en sneller, met bochten-performance die in die tijd ondenkbaar was.

• Throwback-stijl dubbele op de tank bevestigde speedo en tachometer, koplampvizier en tank-graphics
• 19-inch voor en 16-inch achter Radiate gegoten wielen
• 2-in-2 Shotgun uitlaat
• Standaard ABS

Softail Slim®

Gestript tot de pure essentie, brengt de Slim een ode aan de naoorlogse custom bobbers met zijn smalle achterzijde, ingekorte voorspatbord, solozadel en minimale chroom.

• Donkere afwerkingen sieren de spaakwielen, het Hollywood stuur en de volledig nieuwe voorzijde
• Uitgezakt tuck-and-roll zadel
• Stoere, gelikte nieuwe koplamp en voorvork cover styling
• 17 kg gewichtsbesparing t.o.v. vorige model
• Standaard ABS

Deluxe

Een klassieke showstopper die opvalt waar hij ook rijdt. De Deluxe blinkt van het chroom, maar levert de performance van een serieuze, hedendaagse machine.

• Signature LED verlichting van wiel tot wiel: koplamp, running lights, Tombstone achterlicht en mesvormige knipperlichten
• Signature pull-back stuur
• 17 kg gewichtsbesparing t.o.v. vorige model
• Standaard ABS

Breakout®

Met scherpere hellingshoeken en meer wendbaarheid dan je je kunt voorstellen bij een bike met zoveel dragster attitude en stijl, verlegt de Breakout opnieuw de grenzen.

• Nieuwe afgevlakte 13.2 liter brandstoftank
• Lang en breed, met onderuit gezakte 49mm voorvork
• 18-inch achter (240mm band) en 21-inch voor (130mm band) Gasser-stijl, hoogglans zwart gepoedercoate gegoten aluminium wielen
• Opvallende Daymaker Signature LED koplamp
• Subtiel, op stuurbevestiging gemonteerd digitaal instrumentenpaneel
• 17 kg gewichtsbesparing t.o.v. vorige model
• Standaard ABS
• Optioneel: Milwaukee-Eight 114 motor

Fat Bob®

Asfaltsplijtende tractie, drempelverslindende vering, ultieme wendbaarheid en een rauwe, volledig zwarte look maken de Fat Bob een moddervette krachtpatser zoals alleen Harley-Davidson die kan bedenken.

• 2-1-2 opstaande performance uitlaat met custom afwerking
• Vetste en agressiefste rubber van de Motor Company: 150 mm voor en 180 mm achter
• Dubbele remschijven voor
• 13.2 liter brandstoftank
• 15 kg gewichtsbesparing t.o.v. vorige model
• 43mm cartridge stijl upside-down voorvork
• Optioneel: Milwaukee-Eight 114 motor
• Standaard ABS

Street Bob®

Een pure rijdersbike met globetrotter-DNA. De Street Bob heeft een ruige uitstraling door zijn mini-ape stuur, zonder onnodige poespas.

• Afgevlakte 13.2 liter brandstoftank
• Zwarte spaakwielen met gechopte spatborden
• Subtiel, op stuurbevestiging gemonteerd digitaal instrumentenpaneel
• 7 kg gewichtsbesparing t.o.v. vorige model
• Laagste aanbevolen consumentenprijs in Softail lijn
• Standaard ABS

NIEUWE TECHNOLOGIE IN IEDERE SOFTAIL SOFTAIL

• Unieke Daymaker Signature LED koplampen op alle modellen
• Verbeterd laadvermogen elektrisch systeem; meer dan verdubbeld bij stationair toerental
• Eenvoudig verstelbare veervoorspanning achterschokbreker (methode varieert per model)
- Sleutel voor verstelling onder het zadel: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
- Externe hand-verstelknop: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
- Verstelknop onder zadel: Deluxe, Heritage Classic
• Nieuw instrumentarium
• Standaard beveiligingssysteem en sleutelloos contact
• USB poort bij het balhoofd
• Nieuwe brandstoftanks
• Standaard ABS
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Plaats reactie