~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Milwaukee-eight 107 vs 114

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door Rico »

Zo ver zijn we dus al gekomen dat er gepraat wordt over hoeveel pk een Harley heeft ... :huilzwaai:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
marcelt

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door marcelt »

Ik realiseer mij nu dat ik het in mijn originele post over 'sterkere motor' heb.
Daarbij ging het mij eigenlijk niet om de pk's maar eerder dat gesuggereerd werd dat de motor meer kan hebben.

Eigenlijk vind ik 107 CI of 114 CI helemaal niet zo belangrijk tenzij de 114 CI voordelen heeft anders dan pk en torque.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door Scrooge »

Gerry schreef:Nou ja, er is voor ieder wat wils .. je moet nemen wat je leuk vind :toppie:
+1

Denk dat het verschil vooral tussen de oren van de berijder zit (en in haar / zijn portemonnee ;) ).

PK's zijn niet zo belangrijk, bij een HD zou ik eerder kijken naar koppel. 145 om 155 bij 3.000 rpm. Blok is hetzelfde, de een is iets verder uitgeboord dan de ander. De 114 heeft iets grotere boring en iets langere slag. Maar zal de gemiddelde consument dit merken?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
marcelt

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door marcelt »

Ik had het gevoel dat ik met de 114 een iets soepelere motor reed nadat ik ook een Street Bob gereden heb.

En ja dat kan heel goed tussen mijn oren zitten maar is dat niet sowieso het geval bij motorrijden :bier: .
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door Observer »

Rico schreef:Zo ver zijn we dus al gekomen dat er gepraat wordt over hoeveel pk een Harley heeft ... :huilzwaai:
+1

Mee eens! Da's om te janken! Het gaat godsakkes toch om dat gedonder onder je kloten, het geroffel in je oren en sterke verhalen van je maten? :toppie:
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
De Wit
Active Member
Active Member
Berichten: 709
Lid geworden op: 02 jun 2013 10:53
Zo ja, wat voor type: FLH
Bouwjaar: 1979
Locatie: No Man's Land

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door De Wit »

Marcel,

Ik had het al eerder gepost op dit forum, er zit nauwelijks verschil in koppel en snelheid tussen 114ci en een 107 met een Screaming Egel ( Eagle ) kitje. :o
Ik spreek uit eigen ervaring, technisch gezien zijn ze wel anders, het is maar wat je te besteden hebt.

Vergelijk geen standaard 107ci met een 114ci, de standaard 107ci rijdt lekker maar presteert aanzienlijk minder.


Put your money where your heart is... :toppie:
Misschien morgen...
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door Gerry »

Mijn ervaring met 95% van de harley rijders is dat ze bovengemiddeld rustig en langzaam rijden..
Op een enkeling na zijn de meeste niet vooruit te branden,
Dus waarom bijna iedereen zich zo druk maakt, over het ene of het andere blok omdat die iets meer koppel of PK's heeft begrijp ik niet
want ze geven toch nooit gas :lol: 8-)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
De Wit
Active Member
Active Member
Berichten: 709
Lid geworden op: 02 jun 2013 10:53
Zo ja, wat voor type: FLH
Bouwjaar: 1979
Locatie: No Man's Land

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door De Wit »

Gerry,
Eens :toppie:
Dat komt door de zeer hoge leeftijd van de gemiddelde Harley rijder in West Europa, daarbuiten en in de States is de doorsnee rijder een sportieve motor rijder..... ( is voor de jeugd hier niet financiel weggelegd HD rijden.... )

Btw ik zit bij die 5% en rij daarom zelden in / met een groep, net wat je zelf wilt have fun. :proost:
Misschien morgen...
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door Scrooge »

marcelt schreef:Ik had het gevoel dat ik met de 114 een iets soepelere motor reed ...
Dan zou ik voor de 107 gaan :toppie: :lol:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
bazz
Active Member
Active Member
Berichten: 18407
Lid geworden op: 28 sep 2013 07:05
Zo ja, wat voor type: Rt
Bouwjaar: 1999
Locatie: eerste brug links

Re: Milwaukee-eight 107 vs 114

Bericht door bazz »

Observer schreef:
Rico schreef:Zo ver zijn we dus al gekomen dat er gepraat wordt over hoeveel pk een Harley heeft ... :huilzwaai:
+1

Mee eens! Da's om te janken! Het gaat godsakkes toch om dat gedonder onder je kloten, het geroffel in je oren en sterke verhalen van je maten? :toppie:
Ha , eigenlijk draait het allemaal om lawaai en bier :proost:
Ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren.
Plaats reactie