Re: Harley-Davidson Softail Sport Glide
Geplaatst: 29 nov 2017 21:45
Ik vind hem best mooi
Het Harley Davidson Forum van Nederland & Belgiƫ.
https://www.harleydavidsonforum.nl/
De V-ROD, Electra Glide Ultra Limited, Tri Glide Ultra Trike en de CVO Limited hebben allemaal vloeistofkoeling zover ik weet.Gerry schreef:Nou behalve die 750 heeft er niet 1 model nog vloeistofkoeling hoor .Street Warrior schreef:eindelijk vloeistofkoeling
ze hebben nu allemaal een olie koeler
Enige nuance. De V-ROD is uit productie genomen. Wat betreft de nieuwe motoren;Street Warrior schreef:De V-ROD, Electra Glide Ultra Limited, Tri Glide Ultra Trike en de CVO Limited hebben allemaal vloeistofkoeling zover ik weet.Gerry schreef:Nou behalve die 750 heeft er niet 1 model nog vloeistofkoeling hoor .Street Warrior schreef:eindelijk vloeistofkoeling
ze hebben nu allemaal een olie koeler
Dit is een vertaling die voor rekening komt van Nieuwsmotor.Nieuwsmotor schreef:Nieuwe Milwaukee-Eight-motorblokken drijven ieder 2017 Harley-Davidson Touring- en Trike-model aan. Milwaukee-Eight-motorblokken zijn er in twee groottes en drie varianten:
- Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) met precisie-oliegekoelde cilinderkoppen voor de Street Glide Special, Road Glide Special, Road King/Road King Classic en - - Freewheeler modellen.
- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) met vloeistofgekoelde cilinderkoppen voor de Ultra Limited/Ultra Limited Low, Road Glide Ultra en Tri Glide Ultra modellen.
- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 CID,1870cc) met vloeistofgekoelde cilinderkoppen voor de CVO Limited en CVO Street Glide modellen.
...
Heat Management The Milwaukee-Eight engine offers improved rider and passenger thermal comfort due to reduced heat absorption, increased heat rejection and a redesigned exhaust system. The Milwaukee-Eight 107 engine features a precision cooling strategy that targets a flow of oil around the hottest areas of the cylinder heads. A new knock sensor for each cylinder enables more-precise timing control. The rear exhaust pipe is repositioned and the exhaust catalyst is relocated to move heat away from the passenger. Idle speed is lowered from 1,000 rpm to 850 rpm.