Streetbob 2018,
Ik was benieuwd hoe de nieuwe softail modellen rijden, naast technieker ben ik ook motorrijder en het liefst op een Harley .
Nu is harley sterk in marketing dus een testrit vind ik betrouwbaarder.
Ik rij beroepsmatig natuurlijk op alle types en jaartallen en heb zo mijn voorkeuren ook ivm mijn rijstijl, prive rij ik een FXR met een 107ci twincam blok 110Pk en 161Nm, hyperpro vering etc. etc. Dus qua vermogen en wegligging ben ik wel wat gewend(verwend).
De proefrit was mogelijk gemaakt door de collegas van Harley-Davidson Rotterdam.
De proefrit: vanaf Nieuwerkerk a/d IJssel
Over de dijk naar Moordrecht door naar Gouda daar de brug over en de ijsseldijk naar Gouderak en door naar Krimpen a/d IJssel daar de brug weer over en langs de nieuwe maas naar Rotterdam en daar de A16 op naar de A20 en terug naar Nieuwerk a/d IJssel, veel bochten en verschillende soorten/kwaliteiten wegdek.
De motor voelt overall gewoon goed aan,solide en je merkt ook dat hij lichter is dan zijn voorgangers. Eerst even wennen en kijken wat de motor doet maar ik had snel vertrouwen in de wegligging, voorrem werkt ook prima ik heb geen enkel moment de noodzaak voor een dubbele voorschijf gevoeld. De achterrem daarintegen doet niet veel. Het 107 M8 blok heeft voldoende vermogen maar je merkt wel dat hij wat schraal staat afgesteld. De dijken zijn een perfect speelveld de streetbob stuurt strak en zeker je merkt echt dat het frame een stuk stijver is. Na een beetje meer vertrouwen en de juiste bocht toch de linker step aan de grond

Al met al dus een positieve ervaring.Natuurlijk is er voor mijn rijstijl nog wat te verbeteren aan de afstelling en de vering en omdat de meeste mensen er toch een andere uitlaat op willen zal de afstelling zo wie zo moeten worden aangepast (ik zeg Thundermax
