~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1993

Als je gevonden hebt wat je zocht, laat het dan even weten. Verplaatsen we het hier naar toe. Hetzelfde geldt voor topics waar 3 maanden niet meer op gereageerd is.
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Bart »

Maar heb je al een spatbord? Want daar ging het om :mrgreen:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door mr_brakke »

Het is weer gezellig !!

zonder licht ?

Op de sporty van Ingeborg (side mount) zitten voor geen knipperlichten, is side mounted en geen licht op de kentekenplaat.
En o ja, volstrekt open pijpen.
Alleen maar duimpjes van de dienders in zowel NL als DE.

Wel heel gaaf zo'n spatbord. Hoe staat het er mee ?
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Goos
Forum Member
Forum Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mar 2017 22:53

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Goos »

Dyna83 schreef:Boonstraparts.com heeft ze wel liggen!

Gr Henri
Bedankt voor de link Henri!
Hans_Helsloot schreef:Ik heb vernomen dat de zogenaamde sidemount bevestiging/locatie van de kentekenplaat dit jaar verboden wordt.
Als ik het me goed herinner was het niet goed dichtgetimmerd danwel multi-interpretabel in de wet opgenomen. In 2017 zou echter een rechter hebben beslist dat een beschikking werd opgelegd aan iemand met een sidemount. Exacte uitspraak en reden weet ik niet, dus pin me er niet op vast. Maar ik zorg gewoon dat mijn sidemount goed zichtbaar is, zoek geen problemen, en hoop er het beste van.
Rommelaar schreef:Misschien een idee om de plaat op het spatbord te laten zitten,met een minuscuul lampje!. Als achterlicht kun je combinatie knippers gebruiken,knipper/rem en achterlicht in één.
plaatverlichting.jpg
colknipper.jpg
Voor het spatbord kun je evt. bellen of mailen met Feelders DenDolder,heeft zeer veel gebruikte onderdelen(vaker dan 5x genoemd ;) )
http://hd-sloperij-feelders.nl/

gr.
Wat een gave dingen zeg, zeer zeker een optie, bedankt!

Bart schreef:Maar heb je al een spatbord? Want daar ging het om :mrgreen:
Ja haha, inmiddels een 'kaal' spatbord gekocht, komt morgen binnen als het goed is. Hoop dat hij past.
Eerst nog zien dat ik de motor weer wat omhoog krijg, hij is door de nieuwe shocks zo laag dat ik er niet meer met de krik onder kom. Maar dan krijg ik het spatbord niet losgeschroeft :D:D
mr_brakke schreef:Het is weer gezellig !!

zonder licht ?

Op de sporty van Ingeborg (side mount) zitten voor geen knipperlichten, is side mounted en geen licht op de kentekenplaat.
En o ja, volstrekt open pijpen.
Alleen maar duimpjes van de dienders in zowel NL als DE.

Wel heel gaaf zo'n spatbord. Hoe staat het er mee ?
Is het niet zo dat t/m 1993 knipperlichten alleen verplicht zijn als het op je kenteken staat? (heb het niet over richting aangeven, dat moet immers altijd :doei: )
Heb een ford-replica stoplamp. Echter zit daar geen kentekenplaat verlichting op. Misschien boor ik nog een gaatje onderin zodat hij wat strijklicht over de plaat geeft. Anders zo'n boutje wat Rommelaar hierboven aangeeft...
Gebruikersavatar
Rommelaar
Vraagbaak Master
Vraagbaak Master
Berichten: 5355
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
Bouwjaar: 2015
Locatie: Traaie

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Rommelaar »

Goos schreef:Ja haha, inmiddels een 'kaal' spatbord gekocht, komt morgen binnen als het goed is. Hoop dat hij past.
Eerst nog zien dat ik de motor weer wat omhoog krijg, hij is door de nieuwe shocks zo laag dat ik er niet meer met de krik onder kom. Maar dan krijg ik het spatbord niet losgeschroeft :D :D

Je achterwiel op een plankje rijden,dan past die krik er wel weer onder!! :toppie:

gr
Laatst gewijzigd door Scrooge op 16 jan 2018 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [quote] toegepast, veel zo duidelijk ;)
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!
Goos
Forum Member
Forum Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mar 2017 22:53

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Goos »

Rommelaar schreef:
Je achterwiel op een plankje rijden,dan past die krik er wel weer onder!! :toppie:

gr
hahahaha, ik hou van dit soort oplossingen!!!
Je bent een topper Rommelaar, thanks! :rockon:
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 543
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door zijlvaart67 »

Voor wat de knipperlichten betreft:
Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van het voertuig, indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
Waar het ding 'in gebruik is genomen' (op kenteken gezet) is niet interessant. Dat kan zowel in de VS als in Nederland zijn..

De kentekenplaat moet inderdaad zijn aangebracht op de plek die de fabrikant (bij de typegoedkeuring) ooit heeft verzonnen en dat is, voor Europa, eigenlijk altijd midden achterop.

Als je de wetgeving leest kon je, als je tussen de regels door las, nog wel een gaatje vinden, maar een rechter heeft dit nu definitief dichtgetimmerd. Tref je de verkeerde smeris, dan krijg je een bon. Tref je een motorrijder, dan kom je er wel onderuit..
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Gerry »

zijlvaart67 schreef: Waar het ding 'in gebruik is genomen' (op kenteken gezet) is niet interessant. Dat kan zowel in de VS als in Nederland zijn..

De kentekenplaat moet inderdaad zijn aangebracht op de plek die de fabrikant (bij de typegoedkeuring) ooit heeft verzonnen en dat is, voor Europa, eigenlijk altijd midden achterop.

Als je de wetgeving leest kon je, als je tussen de regels door las, nog wel een gaatje vinden, maar een rechter heeft dit nu definitief dichtgetimmerd. Tref je de verkeerde smeris, dan krijg je een bon. Tref je een motorrijder, dan kom je er wel onderuit..
Maar wat ik me me al jaren afvraag is waarom iemand een side mount wil hebben :shock: :? ??

Afbeelding

Ze zitten op een onhandige kut plek, je blijft overal achter hangen met zo een flapoor, en als je een beetje een bocht neemt dan komt dat kreng nog op de grond ook.
wat een klote dingen.
Die originele plek is toch prima, dan heb je er helemaal geen last van


Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Rico »

Op deze manier vindt ik het nog wel leuk, maarja dat zal ook wel weer niet mogen.
Afbeelding
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Goos
Forum Member
Forum Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mar 2017 22:53

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Goos »

Gerry schreef:
zijlvaart67 schreef: Waar het ding 'in gebruik is genomen' (op kenteken gezet) is niet interessant. Dat kan zowel in de VS als in Nederland zijn..

De kentekenplaat moet inderdaad zijn aangebracht op de plek die de fabrikant (bij de typegoedkeuring) ooit heeft verzonnen en dat is, voor Europa, eigenlijk altijd midden achterop.

Als je de wetgeving leest kon je, als je tussen de regels door las, nog wel een gaatje vinden, maar een rechter heeft dit nu definitief dichtgetimmerd. Tref je de verkeerde smeris, dan krijg je een bon. Tref je een motorrijder, dan kom je er wel onderuit..
Maar wat ik me me al jaren afvraag is waarom iemand een side mount wil hebben :shock: :? ??

Afbeelding

Ze zitten op een onhandige kut plek, je blijft overal achter hangen met zo een flapoor, en als je een beetje een bocht neemt dan komt dat kreng nog op de grond ook.
wat een klote dingen.
Die originele plek is toch prima, dan heb je er helemaal geen last van


Afbeelding
Tja, in mijn geval heeft het puur esthetische waarde. Ik vind het gewoon mooi zo'n kaal spatbord...
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Achterspatbord zonder licht en kentekenplaat Sportster 1

Bericht door Gerry »

Goos schreef: Tja, in mijn geval heeft het puur esthetische waarde. Ik vind het gewoon mooi zo'n kaal spatbord...
:lol: :lol: Nou, dat zal met veel mensen zo zijn, want je ziet het nog best vaak
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gesloten