~~ UPCOMING EVENTS ~~

Tot nader order zijn er geen evenementen of ritjes...
***Klik hier voor meer info***

...........................................

Indian FTR 1200

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Rommelaar
Vraagbaak Master
Vraagbaak Master
Berichten: 4414
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
Bouwjaar: 2015
Locatie: Traaie

Re: Indian FTR 1200

Bericht door Rommelaar » 21 jul 2020 22:28

Kwajoep schreef:
21 jul 2020 21:59
Oh ja, dat was de Vulcan classic toch?
Kawasaki Drifter , net echt !! :D

gr
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!

Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3153
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: Indian FTR 1200

Bericht door Bitchin » 22 jul 2020 06:32

Misschien, maar die Vulcans reden wel verdomde goed, totaal 20 jaar Vulcan gereden :)

700 VN Amerikaans import, reed prima
1500 classic de eerste serie met de 4 bak, ijzersterk apparaat, ondanks de meldingen van het oliepompje geen last van gehad, de latere reden wel strakker door een aanpassing aan het balhoofd
VN800 mooie gooi en smijtfiets, zeker als je een maatje smallere achterband monteerde

Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 55205
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Indian FTR 1200

Bericht door Gerry » 22 jul 2020 09:07

Ze geven ze nu al weg hahahaha
...............................................................................
Doe een testrit en win een Indian FTR 1200

Een tijdje geleden kondigde Indian haar nieuwst FTR 1200 Carbon aan. Dat is een premium editie van de op zich al zeer fraaie Flat Tracker Racer. Nu kan je tot eind juli zelf je kans wagen om een standaard FTR 1200 te winnen!

Testrijden en registreren
Deelnemen aan de wedstrijd is bijzonder eenvoudig, en nog eens leuk ook. Je hoeft enkel een testrit met de FTR 1200 aan te vragen bij een van de officiële Indian-dealers in de Benelux. Iedereen die voor het einde van juli aan een testrit gewaagd heeft en zich daarbij liet registreren voor de wedstrijd maakt kans om een gloednieuwe Indian te winnen. Met de 2020-introducties is er nu ook een FTR 1200 beschikbaar voor motorrijders met een A2-rijbewijs.

Als je niet kon wachten tot de uitslag en in tussentijd al een FTR 1200 gekocht hebt dan krijg je gewoon 14.690 euro terug op de aankoopwaarde. Zo simpel is het!
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3153
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: Indian FTR 1200

Bericht door Bitchin » 22 jul 2020 09:41

Ik geef me gelijk op, vind het wel een passende motor voor me, toch?

Gebruikersavatar
Rommelaar
Vraagbaak Master
Vraagbaak Master
Berichten: 4414
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
Bouwjaar: 2015
Locatie: Traaie

Re: Indian FTR 1200

Bericht door Rommelaar » 22 jul 2020 16:32

Bitchin schreef:
22 jul 2020 06:32
Misschien, maar die Vulcans reden wel verdomde goed, totaal 20 jaar Vulcan gereden :)

700 VN Amerikaans import, reed prima
Ook gehad, dynamo kapot ,heel blok eruit om deze te vervangen .Carterdeksel zit achter framebuis. :huilzwaai:
Was mooi winterkarweitje :toppie:
800 en 900 ,probleemloos.
Gr.
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!

Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 55205
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Indian FTR 1200

Bericht door Gerry » 12 jun 2021 11:04

Nou, er mankeerde nogal wat aan het 2019 model als ik deze test van 2021 lees ... toen werd hij toch de hemel in geprezen

.................................................................................................................................................................

Test 2021/2022 INDIAN MOTORCYCLE FTR LINE-UP
Indian
LEES MEER
Home Getest Test: 2022 Indian Motorcycle FTR line-up
In 2019 introduceerde Indian de FTR met zijn roots en design direct overgenomen van de flat track racemotoren uit het Amerikaanse kampioenschap.
Voor modeljaar 2021 en 2022 heeft de FTR de nodige aanpassingen gekregen en is hij Euro5 gehomologeerd.
Testmotor.nl mocht in het hart van de Belgische Ardennen twee modellen uit de line-up als één van de eerste aan de tand voelen.

Vier uitvoeringen
De FTR is beschikbaar in vier uitvoeringen, de standaard versie, een rally uitvoering (met noppenbanden), de 'luxere' FTR S en de gelimiteerde FTR carbon.
De standaard en rally versie zijn tevens geschikt te maken voor het A2 rijbewijs.
De FTR S en Carbon uitvoering zijn iets voller aangekleed en beschikken standaard over volledig instelbare Öhlins voor en achtervering en Akrapovic uitlaatdempers. Ook beschikken zij over een 4.3 inch LED touchscreen voorzien van het Ride Command systeem waarmee de drie rij-modi geselecteerd kunnen worden (rain, standard en sport).
Ook is de traction control in te stellen en is er de beschikking over een navigatiesysteem.
De standaard en Rally uitvoering beschikken over een ronde (semi) analoge teller.
Alle modellen zijn overigens wel voorzien van een versnellingsindicator.
De FTR S en Carbon zijn verder beide uitgerust met bochten-ABS, stability control, wheelie control en een USB (laad)aansluiting.
De FTR Carbon is gelimiteerd, echter geeft Indian Motorcycle niet aan hoeveel er daadwerkelijk geproduceerd worden.
Zoals de naam al doet vermoeden is de motorfiets uitgerust met diverse carbon delen, waaronder de tankcovers, het voorspatbord en de koplampbehuizing.

Nieuw
De belangrijkste verschillen ten opzichte van het 2019 model zijn de kleinere 17 inch wielen voorzien van Metzeler Sporttec M9 banden.
Het vorige model kwam met een 19 inch voorwiel en 18 inch achterwiel.
Hierop waren destijds Dunlops met een flat track achtig profiel gemonteerd.
Hier zijn ze dus vanaf gestapt om van de FTR een meer straatgerichte motor te maken.
Ook is de zithoogte lager geworden en is het stuur iets smaller dan zijn voorganger.
Dit alles moet er voor zorgen dat de FTR nog wendbaarder is, het omgooien van de motor moet makkelijker gaan en met de lagere zithoogte hopen ze een bredere doelgroep aan te spreken.
Om de Euro5 norm te kunnen halen is onder andere het inlaat systeem aan gepast.
Ook is de versnellingsbak aangepakt, het schakelen gaat soepeler en de neutraal is makkelijker te vinden.
Ook is er het één en ander aangepast om de warmte van het motorblok weg te leiden van de berijder, zo zijn er vleugels geplaatst bij de radiateur en kan de achterste cilinder zichzelf onder bepaalde omstandigheden uitschakelen.
Er een merkbaar verschil met het vorige model, waar het voorheen verschrikkelijk heet werd onder het zadel (zo heet dat er op warme dagen echt even afgestapt moest worden) is het nu veel beter geregeld en is er eigenlijk geen sprake meer van een onaangenaam warm zitvlak.

Dat de FTR voorzien is van de Metzeler Sporttec banden is meteen een groot voelbaar verschil.

Het hobbelen van het dirt track profiel is uiteraard niet meer aanwezig, maar dat niet alleen.
De Metzelers geven betere grip en meer vertrouwen, het duurt niet lang voordat ze zijn opgewarmd, ook op de slechtere wegen in de Ardennen bieden ze verrassend veel grip.

De dubbele 320mm remschijven voorzien van 4-zuiger remklauwen van Brembo reageren krachtig en direct en zijn makkelijk met twee vingers te bedienen.
Bij de standaard FTR is er wel aanzienlijk meer beweging in de motor te voelen wanneer er een snelle bochten combinatie wordt genomen of er echt stevig geremd wordt.

Motorisch is de FTR veel rustiger als deze koud is, veel minder bokken en stoten.
Bij het vorige model was dat echt een euvel.
Gelukkig hebben ze dit door een betere kalibratie van het motorblok weten op te lossen.
Alles loopt veel soepeler, ook op lage snelheden.
Het 1203cc en 123pk sterke motorblok voelt krachtig aan en er is meteen veel vermogen beschikbaar, door een andere rijmodus te selecteren wordt de gasrespons aangepast, maar eigenlijk is hij in de sport-modus te nerveus voor een rustige toerrit.
Het vermogen is constant beschikbaar en trekt de motor al snel uit de voorvering.
De versnellingsbak is erg direct zonder dat het schakelen hakkelend aanvoelt.
Ook bij het (flink) terugschakelen gaat alles feilloos zonder teveel beweging.
De zitpositie is vrij ver naar voren en komt dicht in de buurt van een enduro zithouding, hierdoor is de FTR makkelijk en snel om te gooien.
Het uitlaatgeluid van de FTR doet wat rauwig aan, ook de Akrapovic op de luxere modellen blijft erg schel klinken, een echte diepe V-twin brom blijft helaas uit.

Conclusie
De nieuwe FTR is duidelijk verder doorontwikkeld ten opzichte van zijn voorganger.
Alle vernieuwingen en aanpassingen die er zijn gedaan dragen bij aan een motorfiets die toegankelijker is en vooral met meer vertrouwen te rijden is.
Het aangepaste motorblok en de verbetering van de warmte afvoer maken de Indian FTR een stuk comfortabeler.
Het is nog steeds de motorfiets voor iemand die eens een keer iets anders zoekt, de FTR laat zich eigenlijk niet in het naked segment stoppen met zijn vloeistof gekoelde V-twin en Flat Track roots.
Voor een vanaf prijs van €16.950 is de standaard FTR eigenlijk net niet compleet genoeg.
Voor de volledigheid bieden de S-versie en de Carbon gewoon veel meer, dat zijn eigenlijk de motoren die voorzien zijn van alle nieuwe technieken en een betere set-up.
De volledig instelbare Öhlins vering, bochten ABS en het 4.3inch LED touchscreen met instelbare rij-modi zijn eigenlijk vandaag de dag niet meer weg te denken in het premium segment.
Maar goed, hier hangt dan ook een hoger prijskaartje aan.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
buell killer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 feb 2017 19:24
Zo ja, wat voor type: Lowrider s
Bouwjaar: 2017

Re: Indian FTR 1200

Bericht door buell killer » 12 jun 2021 15:40

Gerry schreef:
12 jun 2021 11:04
Nou, er mankeerde nogal wat aan het 2019 model als ik deze test van 2021 lees ... toen werd hij toch de hemel in geprezen

.................................................................................................................................................................

Test 2021/2022 INDIAN MOTORCYCLE FTR LINE-UP
Indian
LEES MEER
Home Getest Test: 2022 Indian Motorcycle FTR line-up
In 2019 introduceerde Indian de FTR met zijn roots en design direct overgenomen van de flat track racemotoren uit het Amerikaanse kampioenschap.
Voor modeljaar 2021 en 2022 heeft de FTR de nodige aanpassingen gekregen en is hij Euro5 gehomologeerd.
Testmotor.nl mocht in het hart van de Belgische Ardennen twee modellen uit de line-up als één van de eerste aan de tand voelen.

Vier uitvoeringen
De FTR is beschikbaar in vier uitvoeringen, de standaard versie, een rally uitvoering (met noppenbanden), de 'luxere' FTR S en de gelimiteerde FTR carbon.
De standaard en rally versie zijn tevens geschikt te maken voor het A2 rijbewijs.
De FTR S en Carbon uitvoering zijn iets voller aangekleed en beschikken standaard over volledig instelbare Öhlins voor en achtervering en Akrapovic uitlaatdempers. Ook beschikken zij over een 4.3 inch LED touchscreen voorzien van het Ride Command systeem waarmee de drie rij-modi geselecteerd kunnen worden (rain, standard en sport).
Ook is de traction control in te stellen en is er de beschikking over een navigatiesysteem.
De standaard en Rally uitvoering beschikken over een ronde (semi) analoge teller.
Alle modellen zijn overigens wel voorzien van een versnellingsindicator.
De FTR S en Carbon zijn verder beide uitgerust met bochten-ABS, stability control, wheelie control en een USB (laad)aansluiting.
De FTR Carbon is gelimiteerd, echter geeft Indian Motorcycle niet aan hoeveel er daadwerkelijk geproduceerd worden.
Zoals de naam al doet vermoeden is de motorfiets uitgerust met diverse carbon delen, waaronder de tankcovers, het voorspatbord en de koplampbehuizing.

Nieuw
De belangrijkste verschillen ten opzichte van het 2019 model zijn de kleinere 17 inch wielen voorzien van Metzeler Sporttec M9 banden.
Het vorige model kwam met een 19 inch voorwiel en 18 inch achterwiel.
Hierop waren destijds Dunlops met een flat track achtig profiel gemonteerd.
Hier zijn ze dus vanaf gestapt om van de FTR een meer straatgerichte motor te maken.
Ook is de zithoogte lager geworden en is het stuur iets smaller dan zijn voorganger.
Dit alles moet er voor zorgen dat de FTR nog wendbaarder is, het omgooien van de motor moet makkelijker gaan en met de lagere zithoogte hopen ze een bredere doelgroep aan te spreken.
Om de Euro5 norm te kunnen halen is onder andere het inlaat systeem aan gepast.
Ook is de versnellingsbak aangepakt, het schakelen gaat soepeler en de neutraal is makkelijker te vinden.
Ook is er het één en ander aangepast om de warmte van het motorblok weg te leiden van de berijder, zo zijn er vleugels geplaatst bij de radiateur en kan de achterste cilinder zichzelf onder bepaalde omstandigheden uitschakelen.
Er een merkbaar verschil met het vorige model, waar het voorheen verschrikkelijk heet werd onder het zadel (zo heet dat er op warme dagen echt even afgestapt moest worden) is het nu veel beter geregeld en is er eigenlijk geen sprake meer van een onaangenaam warm zitvlak.

Dat de FTR voorzien is van de Metzeler Sporttec banden is meteen een groot voelbaar verschil.

Het hobbelen van het dirt track profiel is uiteraard niet meer aanwezig, maar dat niet alleen.
De Metzelers geven betere grip en meer vertrouwen, het duurt niet lang voordat ze zijn opgewarmd, ook op de slechtere wegen in de Ardennen bieden ze verrassend veel grip.

De dubbele 320mm remschijven voorzien van 4-zuiger remklauwen van Brembo reageren krachtig en direct en zijn makkelijk met twee vingers te bedienen.
Bij de standaard FTR is er wel aanzienlijk meer beweging in de motor te voelen wanneer er een snelle bochten combinatie wordt genomen of er echt stevig geremd wordt.

Motorisch is de FTR veel rustiger als deze koud is, veel minder bokken en stoten.
Bij het vorige model was dat echt een euvel.
Gelukkig hebben ze dit door een betere kalibratie van het motorblok weten op te lossen.
Alles loopt veel soepeler, ook op lage snelheden.
Het 1203cc en 123pk sterke motorblok voelt krachtig aan en er is meteen veel vermogen beschikbaar, door een andere rijmodus te selecteren wordt de gasrespons aangepast, maar eigenlijk is hij in de sport-modus te nerveus voor een rustige toerrit.
Het vermogen is constant beschikbaar en trekt de motor al snel uit de voorvering.
De versnellingsbak is erg direct zonder dat het schakelen hakkelend aanvoelt.
Ook bij het (flink) terugschakelen gaat alles feilloos zonder teveel beweging.
De zitpositie is vrij ver naar voren en komt dicht in de buurt van een enduro zithouding, hierdoor is de FTR makkelijk en snel om te gooien.
Het uitlaatgeluid van de FTR doet wat rauwig aan, ook de Akrapovic op de luxere modellen blijft erg schel klinken, een echte diepe V-twin brom blijft helaas uit.

Conclusie
De nieuwe FTR is duidelijk verder doorontwikkeld ten opzichte van zijn voorganger.
Alle vernieuwingen en aanpassingen die er zijn gedaan dragen bij aan een motorfiets die toegankelijker is en vooral met meer vertrouwen te rijden is.
Het aangepaste motorblok en de verbetering van de warmte afvoer maken de Indian FTR een stuk comfortabeler.
Het is nog steeds de motorfiets voor iemand die eens een keer iets anders zoekt, de FTR laat zich eigenlijk niet in het naked segment stoppen met zijn vloeistof gekoelde V-twin en Flat Track roots.
Voor een vanaf prijs van €16.950 is de standaard FTR eigenlijk net niet compleet genoeg.
Voor de volledigheid bieden de S-versie en de Carbon gewoon veel meer, dat zijn eigenlijk de motoren die voorzien zijn van alle nieuwe technieken en een betere set-up.
De volledig instelbare Öhlins vering, bochten ABS en het 4.3inch LED touchscreen met instelbare rij-modi zijn eigenlijk vandaag de dag niet meer weg te denken in het premium segment.
Maar goed, hier hangt dan ook een hoger prijskaartje aan.
Ik vind deze uitvoering best wel mooi, er vorige week er nog een te kak gezet met mijn lowrider s, 1800cc

Plaats reactie