Re: Nieuwe rare harley modellen
Geplaatst: 24 jul 2020 15:08
dat Harley het niet makkelijk heeft moge duidelijk zijn; de huidige range modellen lijkt na de nieuwe softails en M8 blokken aan het eind van zijn ontwikkelingen te zijn gekomen; het publiek voor die motoren, de dikbuikige (bijna)pensionado's met staartje in het grijze haar, wat tattoo's en ringetje in de oren, alleen nog maar passend in een XXL vestje is ook volledig uitontwikkeld en die groep groep groeit niet meer; daarom las ik een paar jaar geleden dat Harley zich ging richten op nieuwe gebruikers zoals jongeren, vrouwen en -in de VS- latino's maar daar lees je niets meer over want dat is bijna een soort commercieel etnisch profileren.........
en dan kan je de Road- en Street Glides nog wel weer een beetje opfrunniken en een nieuw kleurtje geven, maar een CVO met een prijskaartje van dik 50K trekt weinig nieuw publiek
dan maar nieuwe markten en daarvoor kwam er de Pan American, de Bronx en de accumotor Live Wire, we gaan zien of dat wat wordt; voorlopig zijn alle afwijkingen van de Sportster en de big twins zoals de V-rod's, XR 1200 (en Buell) niet echt blijvertjes geworden; onder leiding van CEO Levatich zagen we ook nog een Future Custom en wat kleine fietsjes voor de Aziatische markt op stapel staan maar daar hoor je ook niets meer over, over Levatich overigens ook niet, die is onlangs vervangen....
De twee nieuwelingen hebben het nieuwe Revolution MAX (sorry Ger, ik kan het ook niet helpen) motorblok en of dat de nieuwe trend gaat worden?
En mocht je nog een nieuwe Harley willen dan moet je wachten tot volgend jaar of er moet ergens nog een winkeldochtertje staan, de dealers krijgen dit jaar geen nieuwe motoren meer en moeten het jaar zien uit te zingen met de handel in gebruikt spul
en dan kan je de Road- en Street Glides nog wel weer een beetje opfrunniken en een nieuw kleurtje geven, maar een CVO met een prijskaartje van dik 50K trekt weinig nieuw publiek
dan maar nieuwe markten en daarvoor kwam er de Pan American, de Bronx en de accumotor Live Wire, we gaan zien of dat wat wordt; voorlopig zijn alle afwijkingen van de Sportster en de big twins zoals de V-rod's, XR 1200 (en Buell) niet echt blijvertjes geworden; onder leiding van CEO Levatich zagen we ook nog een Future Custom en wat kleine fietsjes voor de Aziatische markt op stapel staan maar daar hoor je ook niets meer over, over Levatich overigens ook niet, die is onlangs vervangen....
De twee nieuwelingen hebben het nieuwe Revolution MAX (sorry Ger, ik kan het ook niet helpen) motorblok en of dat de nieuwe trend gaat worden?
En mocht je nog een nieuwe Harley willen dan moet je wachten tot volgend jaar of er moet ergens nog een winkeldochtertje staan, de dealers krijgen dit jaar geen nieuwe motoren meer en moeten het jaar zien uit te zingen met de handel in gebruikt spul