Ondanks, dat ik bepaald gefrustreerd raak door dit type onzinnige en kneuzerige bestuurlijke besluitvorming, kan de uiteindelijke conclusie helaas niet anders zijn, dan dat er weer een bepaald type rijder voor heeft gezorgd, dat "men" zich in Lopik geroepen voelde om daar iets tegen te doen.

De dwaling ontstaat dan vervolgens, om de totale, wereldwijde groep motorrijders een verbod op te leggen, in plaats van ordehandhavers opdracht te geven, om degenen die vinden dat ook ongeschreven fatsoensregels niet voor hen gelden, te gaan verbaliseren. Een 60km/u-, of voor mijn part een 30km/u maximum snelheid instellen, laat dan in ieder geval degenen die zich wel als sociale genieter van een mooie hobby kunnen gedragen, de ruimte om die mooie dijkroute te verkennen.
Waar ik bang voor ben, is dat dit voor nog meer plaatselijke bestuurders een LED voorbeeld Lichtend én Dom) gaat vormen, om dezelfde weg van de minste weerstand (= op zijn beurt dus ook de meest a-sociale) te gaan berijden. Alleen dan niet op een motor.... Dus hoezeer ik ook die maatregel afkeur als een vorm van wanbestuur, de aanleiding is door collega-hobbyisten gegeven......